شناسه خبر: 7361 منتشر شده در مورخ: 1394/7/18 ساعت: 15:47 گروه: اجتماعی  
داماد ناخلف، سارق اینترنتی از آب درآمد

داماد ناخلف، سارق اینترنتی از آب درآمد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: فردی که به صورت اینترنتی اقدام به سرقت مبلغ 14 میلیون ریال از حساب بانکی یکی از شهروندان کرده بود در کمتر از 24 ساعت بعد از وقوع جرم دستگیر شد.

به گزارش ایران سپید به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان در این رابطه بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ 14 میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی به صورت اینترنتی برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و جستجو در فضای سایبری سرانجام  هویت متهم  شناسایی و مشخص شد وی داماد شاکی است که در کمتر از 24 ساعت پس از وقوع جرم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه سهل انگاری شاکی در دادن کارت و رمز عبور به داماد خود در وقوع این سرقت نقش داشته است، گفت: شهروندان کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت قرار دادن کارت خود در اختیار اقوام و آشنایان یا هر شخص دیگر، سریعا رمز اول و دوم آنرا تغییر دهند.

وی افزود: توصیه دیگر ما این است که  سامانه پیامکی تراکنش های بانکی خود را فعال کنند تا در صورت برداشت های احتمالی سریعاً از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازی حساب بانکی خود را انجام دهند؛ همچنین برای امنیت بیشتر از یک رمز برای حساب های مختلف بانکی استفاده نکرده و موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید های بانکی (تراکنش ها)به طور مرتب کنترل و حسابرسی نمایند و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *