شناسه خبر: 7321 منتشر شده در مورخ: 1394/7/12 ساعت: 13:28 گروه: حوادث  
سامانه شناسایی گذرنامه های مفقوده و مسروقه راه اندازی شد

سامانه شناسایی گذرنامه های مفقوده و مسروقه راه اندازی شد

رییس پلیس بین الملل نیروی انتظامی از راه اندازی سامانه مایند در همه مرزهای کشور خبر داد و گفت: این سامانه از ابزارهای مهم سازمان اینترپل و حاوی 600 میلیون رکورد بوده و بمنظور شناسایی گذرنامه های مفقوده و مسروقه در بسیاری از کشورها فعال است.

به گزارش ایران سپید ببه نقل از ایرنا، سردار مسعود رضوانی روز یکشنبه در نشست تخصصی پلیس بین الملل ناجا با قضات، با اشاره به آمار عملکرد شش ماه اخیر این پلیس افزود: در راستای اقدامات انجام شده در زمینه سامانه «مایند»، بیش از 750 مورد استعلام از بانک اطلاعاتی «اس.ال.پی.دی» در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفته است.
وی، شناسایی بیش از 140 گذرنامه مفقوده و مسروقه از حدود 15 کشور، دیپورت اکثریت استفاده کنندگان از گذرنامه های مفقوده و مسروقه به کشورهای مبدا و اجازه ورود به خاک ایران در برخی موارد خاص و استثنایی را از اقدامات انجام شده در سامانه «مایند» برشمرد.
رضوانی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد شناسایی و استرداد مجرمان گفت: همکاری های خوبی با ایران در زمینه شناسایی و استرداد مجرمان انجام شده است.
به گفته وی، شناسایی بیش از 60 نفر از مجرمان ایرانی در خارج از کشور با همکاری کشورهای مربوطه، استرداد بیش از 20 نفر از مجرمان ایرانی به کشور در دو سال اخیر و استرداد بیش از 15 نفر از اتباع خارجی دستگیر شده به کشور مربوطه در دو سال اخیر، از دیگر اقدامات انجام شده پلیس بین الملل در زمینه شناسایی و استرداد مجرمان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *