شناسه خبر: 7297 منتشر شده در مورخ: 1394/7/7 ساعت: 13:57 گروه: اجتماعی  
تهران برای حضور سالمندان و معلولان آماده سازی نشده است
حافظی:

تهران برای حضور سالمندان و معلولان آماده سازی نشده است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، گفت: شهر ما برای حضور سالمندان و معلولان آماده سازی نشده است و این مساله موجب می شود که حضور این افراد در جامعه محدود شود.

به گزارش ایران سپید رحمت اله حافظی در جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک روز آتش نشان و تشکر از تلاش این افراد در جامعه، اظهار کرد: این روز در سال ۱۳۷۹ توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شد. علت نامگذاری نیز حمله هوایی عراق به پالایشگاه آبادان در ۷ مهرماه سال ۵۹ بود که در این حادثه تعداد زیادی از آتش نشانان در حین اطفای حریق به علت حمله مجدد هوایی جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه ۹ مهرماه روز جهانی سالمند است با قرائت حدیثی از حضرت علی(ع) مبنی بر احترام به بزرگان، گفت: احترام و تکریم بزرگان ما از جایگاه مدیریت شهری، یعنی فراهم کردن امکان حضور این افراد در محیط شهری است. سالمندان ما بعد از طی مسیری کوتاه نیاز به استراحت دارند اما مبلمان شهری ما چنین امکانی را ندارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، تاکید کرد: شهر ما برای حضور سالمندان و معلولان  آماده سازی نشده است و این مساله موجب می شود که حضور این افراد در جامعه محدود شود از این رو لازم است بازنگری نسبت به مبلمان شهری صورت گیرد و حداقل با نصب نیمکت هایی در پیاده روها، جامعه را از حضور سالمندان و معلولان محروم نکنیم.

حافظی در پایان ضمن تبریک روز عید غدیرخم، افزود: این روز بسیار مبارک است و امیدوارم این روز با اطعام و صله رحم، گرامی بداریم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *