شناسه خبر: 7296 منتشر شده در مورخ: 1394/7/7 ساعت: 13:57 گروه: اجتماعی  
تفاوت فاحش سرمایه‌گذاری برای آموزش معلولان در ایران با کشورهای اروپایی
معاون امور توانبخشی بهزیستی عنوان کرد

تفاوت فاحش سرمایه‌گذاری برای آموزش معلولان در ایران با کشورهای اروپایی

معاون امور توانبخشی بهزیستی با اشاره به تفاوت فاحش سرمایه‌گذاری برای آموزش معلولان در کشور با کشورهای اروپایی، گفت: این رقم برای کشورهای اروپایی ساعتی ۳۷ یورو و برای ما کمتر از ۳۰۰ هزار تومان است.

به گزارش ایران سپید  به نقل از تسنیم؛ حسین نحوی نژاد در چهارمین سمپوزیوم خانواده، کودک کم شنوا و ناشنوا اظهار داشت: یک میلیون و200 هزار معلول در کشور دارای شناسنامه بوده و از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند ضمن اینکه تعداد 37 هزار معلولان در مراکز شبانه روزی بهزیستی خدمت می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه طی 10 سال اخیر تعداد مراکز شبانه روزی 10 درصد رشد داشته و این رشد در بخش اعصاب و روان بوده است، افزود: مراقبت از بیماران اعصاب و روان وظیفه جدیدی است که به سازمان بهزیستی تحمیل شده و در حال حاضر 90 هزار بیمار روانی مزمن از خدمات استفاده می‌کنند.

 معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین گفت: 77 هزار معلول، سالمند و بیمار از خدمات مراکز روزانه بهزیستی استفاده می‌کنند و سیاست ما گسترش خدمات مبتنی بر جامعه است. 420 هزار معلول در روستاها تحت پوشش خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از این سازمان‌های مردم‌نهاد تداخل کاری دارند و کار تخصصی انجام نمی دهند؛ این سازمان ها تا زمانی که امکانات مالی و اداری ندارند، فریادشان بلند است اما وقتی به این امکانات می‌رسند به کارمند تبدیل می شوند و سالی یک جشنواره برگزار می‌کنند.

نحوی‌نژاد گفت: در کشورهای توسعه یافته جهت آموزش معلولان در مراکز روزانه ساعتی 37 یورو سرمایه‌گذاری می شود اما این رقم در کشور ما کمتر از 300 هزار تومان است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ابراهیم 1395/1/30 - 17:18
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment نحوی‌نژاد گفت: در کشورهای توسعه یافته جهت آموزش معلولان در مراکز روزانه ساعتی 37 یورو سرمایه‌گذاری می شود اما این رقم در کشور ما کمتر از 300 هزار تومان است. متوجه نشدم از بابت تفاوت اگر 37 یورو باشد و بانرخ 4000تومان می شود سرمایه گذاری اروپایی ها از قرار ساعتی 148000 تومان اما 300هزار تومان بازهم بالاتر است پس تفاوت که می گید یعنی چه یعنی ما ولخرجی می کنیم و یا کم خرج می کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *