شناسه خبر: 7289 منتشر شده در مورخ: 1394/7/6 ساعت: 12:06 گروه: بهداشت و سلامت  
دستگاه های قند خون مورد تایید وزارت بهداشت برای بیماران رایگان است

دستگاه های قند خون مورد تایید وزارت بهداشت برای بیماران رایگان است

مدیر اداره تجهیزات و فرآورده های تشخیص طبی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: برندهای دستگاه های قند خون دارای مجوز از وزارت بهداشت به صورت رایگان در اختیار مصرف کنندگان و بیماران قرار می گیرد.

به گزارش ایران سپید  به نقل از سازمان غذا و دارو، محمد علی حیدری در عین حال افزود: بیماران و مصرف کنندگان این دستگاه های قند خون فقط هزینه نوار این دستگاه ها را پرداخت می کنند.

وی اظهار داشت: 40 برند دستگاه قند خون و نوارهای مربوط به این دستگاه ها از وزارت بهداشت، مجوز دارند تا به مصرف بیماران دیابتی برسد.
مدیر اداره تجهیزات و فرآورده های تشخیص طبی اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران دیابتی در کشور ، تلاش شده است تا به گونه ای تجهیزات مربوط به این بیماری مدیریت شود که بیماران هیچ مشکلی از لحاظ تامین دستگاه های قند خون نداشته باشند.
وی یادآور شد: قیمت های این دستگاه ها نیز بررسی ارزی و ریالی می شود تا مصرف کنندگان در تامین این تجهیزات با مشکلی روبرو نشوند.
گفته می شود که در زمان حاضر حدود پنج میلیون دیابتی در کشور بسر می برند . این شمار بیمار باید چند بار در روز میزان قند خون خود را بررسی کنند که دستگاه های یاد شده این بیماران را برای این منظور کمک می کند. اما نکته مهم این است که نوارهای دستگاه های قند خون گران است و مسوولان باید برای دسترسی راحت تر بیماران به این نوارها چاره ای بیاندیشند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *