شناسه خبر: 7287 منتشر شده در مورخ: 1394/7/6 ساعت: 12:03 گروه: سیاسی  
تماس فوری امیرعبداللهیان با کاردار سعودی؛دسترسی کنسولی به پیکر جان باختگان را فراهم کنید

تماس فوری امیرعبداللهیان با کاردار سعودی؛دسترسی کنسولی به پیکر جان باختگان را فراهم کنید

معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه در تماس فوری با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران خواست امکان دسترسی کنسولی به پیکر جان باختگان ایرانی را فراهم سازند.

به گزارش ایران سپید به نقل از ایرنا ؛ حسین امیر عبداللهیان طی تماس فوری امیرعبداللهیان با کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران گفت: علیرغم قول مساعدت و برخی همکاری ها ، اقدامات فعلی سعودی برای تعیین وضعیت مفقودین ناکافی است.

وی در این تماس افزود:از مقامات وزارت کشور و حج سعودی انتظار داریم فورا امکان دسترسی کنسولی به پیکر سایر جان باختگان ایرانی موجود در کانتینرهای منتقل شده به مکه را فراهم سازند. 
معاون عربی آفریقایی وزیر امور خارجه اضافه کرد: از مقامات سعودی انتظار داریم تا شناسایی و تعیین وضعیت تمامی مفقودین ایرانی حادثه منا و بدون فوت وقت به همکاری جدی و موثر و مسئولیت خود توجه نمایند.
امیر عبداللهیان تصریح کرد:کارگزاران حج ایران در مکه ، کماکان اماده کمک فوری و همکاری با وزارت حج عربستان سعودی در این مسیر هستند و ما تا تعیین وضعیت اخرین فرد موجود در لیست مفقودین به پیگیری جدی موضوع ادامه خواهیم داد و آماده هرگونه کمک برای تسریع در این موضوع هستیم.
کاردار سعودی هم در این تماس ضمن تشریح آخرین اقدامات سعودی ، قول داد فورا موضوع را به مقامات ارشد کشورش منتقل سازد.
فجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.
در این حادثه دلخراش در مجموع بیش از دو هزار زائر جان خود را از دست دادند و به تایید منابع خبری بیش از این تعداد نیز مجروح شده اند.
امسال 64 هزار زائر ایرانی حج راهی عربستان شدند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *