شناسه خبر: 7205 منتشر شده در مورخ: 1394/6/24 ساعت: 11:54 گروه: اجتماعی  
۴ مجسمه «پنه لوپه» شنبه از ایتالیا به ایران می‌رسند

۴ مجسمه «پنه لوپه» شنبه از ایتالیا به ایران می‌رسند

رئیس موزه ملی ایران با بیان اینکه ۴ مجسمه «پنه لوپه» شنبه از ایتالیا به ایران وارد می‌شوند، گفت: قرار است در نمایشگاهی تحت عنوان «پیکره‌ای برای صلح؛ پنه‌لوپه از تخت جمشید تا رم» این آثار به نمایش گذاشته شوند

به گزارش ایران سپید  به نقل از  فارس، در سال 1940 تنه بی سر زنی از جنس مرمر با لباس پوشیده در تخت جمشید پیدا شد که به گفته باستان شناسان هدیه صلح یونان به ایران در سال 450 قبل از میلاد بوده است. این مجسمه در حقیقت مجسمه پنه لوپه بود. پنه لوپه در یونان باستان همسر «اولیس»، قهرمان داستان اودیسه هومر، پادشاه ایتاکا و جنگجویی دلاور است که متعلق به سال 500 تا 480 قبل از میلاد بوده است. این مجسمه پس از کشف در تخت جمشید در سالن موزه ایران باستان نگهداری می‌شود.

در سال 92 پس از سفر وزیر فرهنگ ایتالیا به ایران تفاهم شد تا مجسمه پنه لوپه ایران در کنار مجسمه‌‌های 3 خواهرش که در ایتالیا است در ایران و ایتالیا به نمایش گذاشته شود در همین راستا مجسمه پنه لوپه حدود 6 ماه پیش به ایتالیا فرستاده شد و بنا به گفته رئیس موزه ملی ایران، نوبت به ارسال مجسمه‌های پنه لوپه از ایتالیا به ایران رسیده است.

 

 

جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ایران در این باره می‌گوید: مجسمه‌ پنه لوپه اردیبهشت از ایران به میلان رفت و قرار است این مجسمه به همراه مجسمه‌های 3 خواهرش شنبه به ایران برسد.

وی ادامه می‌دهد: این 3 مجسمه از موزه‌های واتیکان و کاپیتولینی ایتالیا برای نمایش در ایران به مدت 4 ماه به امانت گرفته می‌شود.

رئیس موزه ملی ایران با بیان اینکه قرار است نمایشگاه مستقلی تحت عنوان «پیکره‌ای برای صلح؛ پنه لوپه از تخت جمشید تا رم» در موزه ملی ایران برای این آثار برگزار شود، می‌گوید: مراسم مرتبط با این آثار با حضور وزیر فرهنگ ایتالیا برگزار خواهد شد.

به گفته نوکنده، نمایش مجسمه‌های پنه لوپه، یک اتفاق خاص است چرا که مجسمه های 3 خواهر، نخستین آثار تاریخی غیر ایرانی است که به ایران امانت داده می شود تا در موزه ملی ایران به نمایش دربیاید. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *