شناسه خبر: 7195 منتشر شده در مورخ: 1394/6/23 ساعت: 08:45 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه دوشنبه 23 شهریور 1394

روزنامه دوشنبه 23 شهریور 1394

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

دوشنبه 23 شهریور 1394،

30 ذی القعده 1436،

14 سپتامبر 2015

سال نوزدهم شماره 5097

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

سامانه پیامکی: 3000465040

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

غروب شفق گون نهمین آفتاب ولایت را تسلیت عرض میکنیم.

.........عناوین امروز......

ابلاغ مصوبات برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان 2

وابستگی به نفت، اولین اشکال بخش اقتصادی کشور 5

اعلام جزئیات جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 7

عیدی امسال کارکنان دولت ۶۸۷ هزار تومان 9

گرافیهای پزشکی را بشناسیم (بخش دوم) 11

کشتی آزاد در حسرت مدال طلا 15

پرفروشترین آلبومها در فضای اینترنت کدامند 17

سریعترین لاکپشت دنیا

صئ...........ویژه

* مصوبات برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان ابلاغ شد: سهیل معینی، مدیر عامل انجمن باور و مدیر شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان ایران «چاووش» گفت: «مصوبات برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان که طی جلسات متعددی بررسی و تدوین شده بود، در کمیسیون اجتماعی دولت پس از بررسی دقیق هیئت وزیران در تاریخ 10 خرداد سال جاری در 28 ماده به تصویب هیئت دولت رسید. پس از طی مراحل قانونی، عصر روز 15 شهریور ماه، مصوبات برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان به طور رسمی از سوی دولت به تمام سازمانها و نهادها و وزارتخانه ها ابلاغ گردید»

* تولید خودروهای ویژه برای معلولان: علی ربیعی، وزیر تعاون درباره آخرین وضعیت خودروهای وارداتی معلولان گفت: با توجه به اینکه خودرو وارداتی به طور کلی در سیاستهای دولت نیست، قرار شده خودروهای داخلی را آماده سازی کنند و مابه التفاوتش را به نوعی باید تأمین کنیم که در این زمینه کارخانه های خودروسازی مکلف به تأمین خودروها شده اند. وی در پاسخ به اینکه آیا خودروسازان پذیرفته اند که خودروی داخلی به معلولان بدهند؟ گفت: بله با وزارت صنعت در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح گردید و قرار شد خودروهایی که برای معلولان کاربرد دارند در داخل کشور تولید شوند. وی همچنین گفت: با توجه به اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف شده آموزشهای لازم را متناسب با جسم افراد دارای معلولیت انجام دهد. در این خصوص صندوق فرصتهای شغلی یا صندوق کارآفرینی امید با پولی که در آن گذاشته میشود تا دو برابر نسبت به آن وام با بهره ناچیز در اختیار قرار میدهد. ربیعی تصریح کرد: طبق مذاکراتی که با شهرداری انجام شده، قرار است نمایشگاههایی در سطح استانها برای فروش دائمی محصولات معلولان در نظر بگیریم.

* برگزاری کنگره بین المللی «توانبخشی مبتنی بر خانواده»: حسین نحوینژاد، معاون توانبخشی بهزیستی کشور از برگزاری کنگره بین المللی «توانبخشی مبتنی بر خانواده» در آذر ماه امسال خبر داد و گفت: با برگزاری کنگره بین المللی از تجارب خارج از کشور و تجارب خودمان برای شناخت نقاط ضعف و برطرف کردن آنها استفاده میکنیم. وی با بیان اینکه 97 درصد معلولان در منزل نگهداری میشوند افزود: درحال حاضر سه درصد معلولان در مراکز تحت پوشش بهزیستی هستند که باید برای احیای مددجویان این سازمان تلاش کنیم. نحوینژاد با بیان اینکه امسال بر طرح مراقبین خانوادگی و یا توانبخشی مبتنی بر خانواده تمرکز کرده ایم خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود پنج هزار معلول و سالمند به صورت آزمایشی تحت پوشش این طرح هستند. معاون توانبخشی بهزیستی کشور بر لزوم آشنا کردن معلولان با فناوریهای روز و حمایت از تولیدات داخلی و توزیع عادلانه تأکید کرد و گفت: برای NGOهای مرتبط با بهزیستی شاخصهای ارزیابی تعریف کردیم تا دورترین و محرومترین نقاط روستایی بتوانند از خدمات بهره مند شوند.

صئ..........سیاسی

* رئیس جمهور: «اولین اشکال بخش اقتصادی کشور، نفتی بودن آن است»: رئیس جمهور با بیان اینکه کشور ما با مشکلاتی در بخش اقتصاد رو برو بوده است، گفت: اولین اشکال و نقص بخش اقتصادی ما در دهه های اخیر این بوده که اقتصاد ما یک اقتصاد نفتی بوده است. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در نشست مدیران اتحادیه های سراسری تعاونیهای کشور با تبیین موضوعات اقتصادی اظهار داشت: این اقتصاد بر مبنای آن بوده که از چاههای نفت ما چه مقدار نفت استخراج میشود یا در بازار جهانی چگونه به فروش میرسد یا پول آن چگونه به خزانه بر میگردد؛ برنامه های کشور بدین جهت تنظیم میشد.

* ظریف در دیدار رئیس پارلمان عراق اعلام کرد: ایران آماده ایجاد جبهه مشترک ضد تروریسم در منطقه است: وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد جبهه مشترک برای مبارزه با افراط و تروریسم، ابراز امیدواری کرد که کشورهای منطقه بتوانند مسائل و مشکلات خود را با گفتگو حل و فصل کنند. سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق که در رأس هیأتی در ایران به سر میبرد، با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و با وی در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات جاری در عراق گفتگو و تبادل نظر کرد.

- بین الملل: معاون سابق دوما: داعش نسخه دوم القاعده و ساخته آمریکا است: پروفسور «سرگی بابورین» معاون سابق دومای روسیه با تأکید بر اینکه خلق ناگهانی داعش تکرار سازماندهی القاعده توسط آمریکا است، گفت: تلاشهای روسیه و ایران برای حل و فصل سیاسی مسأله سوریه ضامن تأمین امنیت و ثبات این کشور و منطقه است. بابورین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مسکو گفت: ایران و روسیه تنها کشورهایی هستند که از دولت سوریه و دیگر دولتهای منطقه در مبارزه با تروریسم و به ویژه گروه تروریستی داعش حمایت میکنند.

صئ...........اجتماعی

* اعلام جزئیات جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش: حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اینکه آزمون استخدامی آموزش و پرورش صبح جمعه ۲۷ شهریور برگزار میشود، گفت: کارت شرکت در جلسه این آزمون از تاریخ ۲۴ شهریور بر روی سایت سازمان سنجش قابل مشاهده و پرینت گرفتن است. توکلی بیان کرد: همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی یا شناسنامه عکسدار الزامی است. آزمون روز جمعه 27 شهریور 94 رأس ساعت 8:30 صبح برگزار میشود و درهای ورودی حوزه های امتحانی رأس ساعت 8 صبح بسته میشوند.

* توزیع نوشت افزار و معاینه دانشآموزان مناطق محروم: فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در آستانه فصل بازگشایی مدارس، داوطلبان هلال احمر با مشارکت در طرح «ارمغان مهر»، دانشآموزان مناطق محروم کشور را تحت پوشش خدمات بهداشتی، درمانی، فرهنگی و تأمین امنیت غذایی قرار میدهند. پیشبینی شده است امسال بیش از 70 هزار بسته حاوی ملزومات تحصیلی و  بهداشتی، اقلام مورد نیاز مثل کفش، البسه، کیف و مواد غذایی  نیز به دانشآموزان نیازمند اهدا شود.

* دریافت شهریه های جدید مهدهای کودک از ابتدای مهر: آرزو کذایی، مدیر کل دفتر کودکان و مهدهای کودک بهزیستی با اشاره به شهریه جدید مهدهای کودک گفت: شهریه ها بر اساس نرخ تورمی منتهی به اردیبهشت سال جاری، 15 درصد افزایش یافته است و مهدها موظفند از ابتدای مهر اقدام به دریافت شهریه های جدید کنند. وی تصریح کرد: سقف افزایش شهریه ها برای سال جاری بر اساس نرخ تورمی منتهی به اردیبهشت 94 (15 درصد) بوده و این در حالی است که در برخی از استانها شهریه کمتر از 14 و 12 درصد افزایش یافته است. وی تأکید کرد: خانواده ها در صورت مشاهده هر گونه تخلف با شماره پیامک 3000012333 به سازمان بهزیستی اطلاع دهند.

صئ............اقتصادی

* عیدی امسال کارکنان دولت ۶۸۷ هزار تومان: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه عیدی امسال کارمندان دولت ۶۸۷ هزار تومان است، اعلام کرد: در بودجه سال آینده نیز به 750 هزار تومان خواهد رسید. وی گفت: البته هنوز لایحه بودجه قطعی نشده است و تلاش میکنیم کسانی که سطح حقوقشان پایین است، از جمله بازنشستگان بیشتر تقویت شوند و تا 15 آذر تلاش میکنیم لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس کنیم. وی با اشاره به واریز یارانه نقدی گفت: یارانه نقدی این ماه تا ۲۷ یا ۲۸ شهریور به حساب سرپرست خانوارهای واجد شرایط واریز میشود.

* اعزام بازرگانان ایرانی از اول مهر به کشورهای اروپایی: محسن جلالپور، رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: از ابتدای مهر ماه، سفر هیئتهای بازرگانی ایرانی به کشورهای اروپایی برای افزایش سطح مبادلات تجاری آغاز میشود. وی افزود: حجم مبادلات ما با کشورهای اروپایی به حد اقل رسید، اما اکنون این کشورها با به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و 1+5 با حضور رئیس جمهور و دو سه وزیر در هر هیئت برای حضور در ایران مسابقه گذاشته اند.

* به آگهیهای روزنامه ها اعتماد نکنید: حمیدرضا خانپور، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تأکید بر لزوم تلفیق آموزش و مهارت برای راه اندازی کسب و کار، گفت: جوانان برای یافتن شغل به آگهیهای روزنامه ها اعتماد نکنند و به شغلی که سر رشته ای در آن ندارند وارد نشوند. خانپور با اشاره به وجود 6000 استاندارد شغل و شایستگی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای گفت: جوان ایرانی میتواند به یکی از این رشته شغلها علاقمند باشد و آن را دنبال کند.

* کاهش خرید خشکبار: شادلو، نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: با وجود مناسب بودن تولید محصولات خشکباری از نظر کمیت و کیفیت، میزان خرید و فروش این محصولات نسبت به پارسال حدود 25 درصد کاهش یافته است.

 

صئ.............آموزشی

* گرافیهای پزشکی را بشناسیم (بخش دوم): در بخش پیش رادیوگرافی ساده و دیجیتال معرفی شدند و کاربردهای آنها توضیح داده شد. تصویربرداری رنگی، نوعی دیگر از عکسبرداری است که در آن ماده ای حاجب به بیمار خورانده یا تزریق میشود. اشعه ایکس از این ماده عبور نمیکند. بنابر این در عکسبرداری رنگی پزشک میتواند رنگ را بصورت سایه ای مجزا در تصویر ببیند. چون رنگ داده شده به بیمار شکل عضوی را میگیرد که در آن قرار گرفته است. در واقع فیلم تهیه شده در این روش هم سیاه و سفید و خاکستری است. معمولترین روشهای عکسبرداری رنگی که از آنها استفاده میشود عبارتند از: عکسبرداری از شریان، ورید، مفصل و کانال نخاعی. آنژیوگرافی AngiographY: در این روش ابتدا ماده حاجب را به درون شریانی که قصد تصویربرداری از آن را دارند تزریق میکنند. این ماده مانع از عبور اشعه ایکس شده و در واقع موجب میشود خون هم مانع عبور اشعه شده و در نتیجه سایه شریان حاوی خون بر روی فیلم دیده شود. از این روش برای دیدن شریانهای آسیبدیده اندام استفاده میشود. از آنژیوگرافی میتوان برای مشاهده پارگی شریانها، انسداد آنها، گشاد شدن غیر طبیعی آنها و دیگر مشکلات مربوط به شریانها استفاده کرد. ونوگرافی Venography: در ونوگرافی ابتدا ماده حاجب را به درون ورید یا سیاهرگی که قصد تصویربرداری از آن دارند، تزریق میکنند. این ماده مانع از عبور اشعه ایکس شده و سایه ورید حاوی خون مانند استخوان بر روی فیلم دیده میشود. از این روش برای تشخیص لخته شدن خون در وریدهای عمقی استفاده میشود. استفاده از این روش امروزه تقریباً جای خود را به سونوگرافی داپلر داده است. میلوگرافی Myelography: در این روش ابتدا ماده حاجب را به درون کانال نخاعی تزریق میکنند. این ماده مانع از عبور اشعه ایکس شده و سایه نخاع و ریشه های عصبی بر روی فیلم دیده میشود. از این روش برای تشخیص فشار دیسک بر نخاع و ریشه های عصبی استفاده میشود. البته استفاده از این روش امروزه تقریباً جای خود را به ام آر آی داده است. آرتروگرافی Arthrography: در این روش ابتدا ماده حاجب را به همراه هوا به درون مفصل (معمولاً زانو یا شانه) تزریق میکنند. این ماده مانع از عبور اشعه ایکس شده و سایه مینیسک  زانو یا تاندون شانه بر روی فیلم دیده میشود. از این روش برای تشخیص آسیبهای مینیسک و  رباطهای صلیبی در زانو و پارگیهای رباطهای شانه استفاده میشود. استفاده از این روش امروزه تقریباً جای خود را به ام آر آی داده است. با پیشرفت فنآوری، روشهای تصویربرداری جدیدتری مورد استفاده قرار گرفته است که از آن جمله میتوان به: سی تی اسکن، ام آر آی، سونوگرافی و اسکن رادیو ایزوتوپ نام برد. استفاده از روشهای تکمیلی تصویربرداری، فقط در بعضی موارد و بر حسب اینکه پزشک معالج به دنبال پیدا کردن چه ضایعه ای باشد انجام میشود. سی تی اسکن یا توموگرافی کامپیوتری یکی از روشهای پیشرفته تصویربرداری پزشکی است که بعد از  رادیوگرافی ساده، بیشترین کمک را به بررسی ضایعات سیستم حرکتی بدن انسان بخصوص استخوانها میکند. تصاویر سی تی اسکن سطح مقطعهایی از بدن را نشان میدهد. وقتی که با یک اره تنه یک درخت را برش میدهید میتوانید سطح مقطع آن را در محل برش ببینید. دستگاه سی تی اسکن هم در واقع برشهای مجازی از بدن انسان تهیه میکند. تمام این عملیات بر روی صفحه کامپیوتر صورت میگیرد. دستگاههای سی تی اسکن امروزی چنان پرقدرتند که میتوانند تصاویر برشهایی با فاصله کمتر از یک میلیمتر را از بدن انسان تهیه کنند. پزشک با بررسی عکسهای به دست آمده از سی تی اسکن به راحتی میتواند متوجه شود ضایعه در چه قسمتی از عضو قرار دارد و اندازه آن چقدر است. تقریباً از هر جایی از بدن انسان سی تی اسکن انجام میشود. سی تی اسکنهای امروزی بسیار دقیقتر از قبل شده و سرعت این دستگاهها هم زیاد شده است.

 

 

صئ..........ورزشی

* کشتی آزاد در حسرت مدال طلا: تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با کسب ۲ نقره، ۲ برنز و ۴۸ امتیاز عنوان نایب قهرمانی جهان را از آن خود کرد. در پایان چهل و ششمین دوره رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی جهان که 20 تا ۲۲ شهریور در لاس وگاس آمریکا برگزار شد، تیم کشورمان با کسب ۲ مدال نقره، ۲ برنز و ۴۸ امتیاز بعد از روسیه، برای هفتمین بار نایب قهرمان شد. روسیه با کسب ۲ طلا، یک نقره، ۴ برنز و ۶۱ امتیاز بر سکوی قهرمانی ایستاد و گرجستان با یک طلا، ۲ برنز و ۴۲ امتیاز سوم شد. مغولستان با ۲ نقره، یک برنز و ۴۱ امتیاز چهارم و آذربایجان با یک طلا، یک نقره، یک برنز و ۳۹ امتیاز پنجم شد. برای کشورمان در این مسابقات، حسن رحیمی در ۵۷ و حسن یزدانی در ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند. سید احمد محمدی در ۶۵ و علیرضا کریمی در ۸۶ کیلوگرم، ایران را صاحب دو نشان برنز کردند. علیرضا قاسمی در ۷۴ و عباس طحان نیز در ۹۷ کیلوگرم پنجم شدند. بهنام احسانپور در ۶۱ کیلو هجدهم شد و پرویز هادی در ۱۲۵ کیلوگرم به عنوانی بهتر از نهمی نرسید. با توجه به اینکه 6 نفر برتر هر وزن سهمیه حضور در المپیک 2016 ریو را کسب کردند، تیم ایران در اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه المپیک شد و تنها در سنگین وزن دست ایران از سهمیه کوتاه ماند. تیم کشورمان در حالی عنوان نایب قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کرد که با تیمی جوان گام به این رقابتها گذاشته بود و ۶ کشتیگیر ایران برای نخستین بار حضور در میدان جهانی بزرگسالان را تجربه میکردند. ایران سال گذشته در همین رقابتها، با ۳ نقره، 2 برنز و ۴۵ امتیاز نایب قهرمان شده بود. این برای دومین سال متوالی است که در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، ایران در حسرت کسب مدال طلا مانده است. در مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی نیز تیم ایران با یک نقره، دو برنز و 31 امتیاز بعد از تیمهای روسیه، آذربایجان و اوکراین، چهارم شد.

 

صئ..........فرهنگ و هنر

* پرفروشترین آلبومها در فضای اینترنت کدامند؟: پرفروشترین آلبومهای یک هفته   گذشته در سایت بیپ تونز به شرح زیر است: 1- موسیقی فیلم "در دنیای تو ساعت چند است" اثر کریستف رضاعی. این اثر توسط نشر "میم" که متعلق به کریستف رضاعی است، با بیست و نه قطعه منتشر شده است. در این آلبوم علاوه بر موسیقی، کریستف رضاعی دیالوگهایی از فیلم را قرار داده، چون معتقد است موسیقی با فیلم بسیار درهم تنیده اند. 2- "ماه و ماهی" اثر حجت اشرفزاده: این اثر از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری به خوانندگی حجت اشرفزاده و آهنگسازی مشترک حجت اشرفزاده و امیر و آرش بیات است. ماه و ماهی متشکل از هشت قطعه با کلام ماه و ماهی، مادر، کوچه باغهای نیشابور، پاییز، دلتنگ، عشق آمد و یاد یار و یک قطعه بیکلام عشق آمد است که با شعرهایی از علیرضا بدیع تولید شده است. 3- "داماهی" اثر گروه داماهی: گروه داماهی از حمزه یگانه، دارا دارایی، ابراهیم علوی، شایان فتحی و رضا کولغانی تشکیل شده که به ترتیب نوازنده پیانو، گیتار باس، عود و گیتار، درامز و خواننده گروه هستند. موسیقی «داماهی» وامدار جنوب است، تلفیق موسیقی فولک جنوب ایران و بعضاً نواحی دیگر با موسیقی معاصر؛ نوعی موسیقی ملل با رگه هایی از جَز، رِگه و راک به وجود آورده، اما موسیقی این گروه عمدتاً پاپ به شمار میرود. 4- "ناگفته" به خوانندگی حافظ ناظری: این آلبوم نخستین اثر از «پروژه سمفونی رومی» است که حافظ ناظری در چند سال گذشته مشغول کار روی آن بوده است، پروژه سمفونی رومی چنانکه در متن کاور آلبوم «ناگفته» آمده، به دنبال یافتن «افقهای مشترک فرهنگهای مختلف شنیداری جهان» است و میکوشد عناصر موسیقی شرقی را با غربی بیامیزد. 5- "عبور" اثر علی قمصری و محمد معتمدی: قمصری درباره عبور میگوید: «عبور» تلاش برای گذر است، نه فرار. ما این حرف را در قالب موسیقیمان منتشر کردیم»

 

صئ..........حوادث

* سریعترین لاکپشت دنیا: رکورد سریعترین لاکپشت جهان که از سال ۱۹۷۷ میلادی تا به حال جا بجا نشده توسط لاکپشتی از انگلستان با نام برتی شکسته شد. برتی توانست با سرعت 28 سانتی متر در ثانیه در پارک خانوادگی دورهام حرکت کرده و رکورد بشکند. مارکو، صاحب این لاک پشت میگوید: از سال 1980 میلادی آرزو داشتم نام من در کتاب رکوردها باشد، اکنون برتی باعث شد رؤیای من به واقعیت بپیوندد.

* عجیبترین سالگرد ازدواج: زوج آمریکایی پس از ۶۰ سال زندگی مشترک هر بار در سالگرد ازدواجشان تکه کوچکی از کیک ۶۰ ساله عروسیشان را میخورند. این زوج میگویند: هر سال فقط تکه کوچکی از آن را میخوریم تا برای سالها آن را داشته باشیم و وصیت کرده ایم کنار هم و با باقیمانده این کیک دفن شویم.

* کاشت ۱۰ هزار درخت توسط ۲ معلول: «هایکشی» و «وانکی» دو دوست معلول که در دهکده کوچکی در شهر «یلی» در شمال چین زندگی میکنند موفق به کاشت 10 هزار درخت در مدت 10 سال شدند. «هایکشی» مادرزادی از داشتن یک چشم محروم بود و بعدها در یک تصادف، چشم دیگر خود را نیز از دست داد. «وانکی» نیز در 3  سالگی در یک تصادف هر دو بازوی خود را از دست داد.

* اولین خلبان زن بدون دست دنیا: "جسیکا کاکس" اهل منطقه "تاکسون" آمریکا با وجود نداشتن دو دست، گواهینامه خلبانی خود را از انجمن هواپیمایی امریکا دریافت و به عنوان بهترین خلبان زن بدون دست امریکا لقب گرفته است. وی که اکنون کمربند مشکی انجمن تکواندوی امریکا را نیز دریافت کرده است، مادرزادی بدون دست متولد شده و حالا در ۳۲ سالگی به یکی از موفقترین زنان امریکا تبدیل شده است. او در ۱۴ سالگی تصمیم میگیرد که از دستهای مصنوعی استفاده نکند و به جای آن از پاهایش برای انجام کارها کمک بگیرد، نتیجه اش اینکه حالا او میتواند رانندگی و غواصی کند، تایپ کند و پیانو بنوازد، حتی با پاهایش لنزهای مصنوعی چشمش را بگذارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *