شناسه خبر: 718 منتشر شده در مورخ: 1392/8/18 ساعت: 11:36 گروه: اقتصادی  
بیش از 9500 کیلومتر راه آهن در کشور در دست ساخت است
معاون وزیر راه و شهرسازی:

بیش از 9500 کیلومتر راه آهن در کشور در دست ساخت است

معاون امور دولت، مدیریت بحران و استان های وزارت راه و شهرسازی گفت: 9 هزار و 500 هزار کیلومتر راه آهن در کشور در دست ساخت می باشد که برای تکمیل آنها 300 هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است

به گزارش ایران سپید  ˈاحمد مجیدیˈ روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی که در تالار نور مشهد برگزار شد، میزان راه های ریلی در سراسر کشور را 10 هزار و 500 کیلومتر عنوان کرد.


وی گفت: برای اتمام پروژه های در حال اجرای بخش راه آهن و تامین اعتبار آنها تمهیداتی برای جذب مشارکت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اندیشیده شده است.

او اظهار داشت: بیش از 90 درصد حمل و نقل کشور در جاده ها انجام می گیرد و در مجموع ارزش آنها بیش از دو هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: در بخش حمل و نقل زمینی هم اینک220 هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد که از این میزان 102هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته است.

او افزایش قیمت قیر و کمبود اعتبارات در بخش راه سازی را از مشکلات بخش راه سازی کشور دانست و گفت: قیمت هر تن قیر در دو سال اخیر رشد 200 برابری داشته در حالی که حدود 52 درصد از 102 هزار کیلومتر راه روستایی کشور نیازمند روکش آسفالت است.

وی گفت: برای پیشگیری از سوانح رانندگی و ارتقای ایمنی راه ها برنامه های بسیار خوبی بر روی کاغذ داریم اما برای اجرای آنها با کمبود اعتبار مواجه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بخش حمل و نقل دریایی 186 میلیون تن ظرفیت جابجایی کالا در سطح بنادر کل کشور وجود دارد اما به دلیل تحریم های اقتصادی در سال گذشته تنها 139 میلیون تن کالا از طریق بنادر کشور جابجا شده است.

مجیدی افزود: طی سالهای گذشته احداث 60 بندر کوچک در کشور آغاز و تاکنون 40 بندر به بهره برداری رسیده است.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بخش حمل و نقل هوایی کشور گفت: 243 هواپیما در بخش حمل و نقل هوایی و 16 شرکت هواپیمایی در کشور وجود دارد که روزانه 140 فروند هواپیما در کشور پرواز می کنند.

او افزود: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه درصدد هستیم حمل و نقل هوایی را از شرایط سخت فعلی خارج کرده و قانون عرضه و تقاضا را بر آن حاکم کنیم.

وی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن گفت: از مجموع دو میلیون و 300 هزار واحد مسکن مهر در دست ساخت، تاکنون ساخت دو میلیون و 150 هزار واحد انجام شده است و 950 هزار خودمالک با استفاده از تسهیلات بانکی در این طرح شرکت کرده اند.

او افزود: 500 هزار میلیارد ریال اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی مزبور از سوی بانک مسکن در قالب تسهیلات اختصاص یافت که تاکنون 420 هزار میلیارد ریال محقق شده است.

وی مشکل عمده واحدهای مسکونی طرح مهر را فقدان تجهیزات زیرساختی نظیر آب، برق و گاز عنوان کرد و گفت : هم اینک در حوزه مسکن، واحدهای خالی بسیاری در کشور وجود دارد و باید تمهیداتی اتخاذ شود تا مالکان را نسبت به خالی نگه نداشتن املاک توجیه کرد.

او اضافه کرد: از آغاز به کار دولت یازدهم تاکنون نازک کاری 60 هزار واحد مسکن به اتمام رسیده است.

در این مراسم محمد رضا اخوان عبداللهیان به عنوان قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهر سازی خراسان رضوی معرفی شد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *