شناسه خبر: 7161 منتشر شده در مورخ: 1394/6/17 ساعت: 11:35 گروه: ورزشی  
قهرمانی آسیا، سوغات فوتبال نابینایان ایران از ژاپن

قهرمانی آسیا، سوغات فوتبال نابینایان ایران از ژاپن

پس از کسب سهمیه پارالمپیک 2016 ریو، تیم ملی فوتبال 5 نفره ایران، با شکست تیم چین، قهرمان آسیا شد

به گزارش ایران سپید  مسابقات آسیایی فوتبال پنج نفره کسب سهمیه پارالمپیک 2016 ریو، از روز چهار شنبه 11 شهریور در شهر توکیو ژاپن آغاز شد. در این مسابقات، شش کشور ایران، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی و هندوستان به صورت دوره ای با هم به رقابت پرداختند. سپس طبق جدول رده بندی، برای کسب عناوین اول تا ششم به مصاف هم رفتند. تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان کشورمان در اولین دیدار خود که چهارشنبه 11 شهریور برگزار شد، برابر تیم ملی مالزی به پیروزی رسید. .

ملی پوشان کشورمان با نتیجه پرگل 5 بر 0 مالزی را شکست دادند تا گام نخست را محکم بردارند. احمدرضا شاه حسینی ( 3 گل)، بهزاد زادعلی اصغر ( 1 گل) و رسول باصری (1 گل) برای کشورمان به ثمر رساندند. در روز دوم که پنجشنبه 12 شهریور برگزار شد، تیم ملی ایران در مقابل ژاپن میزبان به تساوی بدون گل رسید. تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان ایران سومین بازی خود در رقابتهای آسیایی ژاپن را با پیروزی پرگل پشتسر گذاشت. فوتبالیستهای کشورمان پنجشنبه 12 شهریور به مصاف هند رفتند و با نتیجه پرگل 10 بر 0 این تیم را شکست دادند. در این بازی، احمدرضا شاه حسینی( 4 گل)،صادق رحیمی (4 گل) رسول باصری یک گل و حسین رجبپور یک گل به ثمر رساندند. ملی پوشان کشورمان در چهارمین دیدار خود که روز شنبه 14 شهریور برگزار شد، به مصاف چین رفت و به نتیجه تساوی بدون گل دست یافت.

فوتبالیست های کشورمان بازی را تهاجمی آغاز کردند اما نیمه اول بدون گل به پایان رسید. تیم ایران در نیمه دوم هم بیشتر از تیم چین صاحب توپ بود اما نتوانست مقابل این تیم کاری از پیش ببرد. در آخرین روز از مسابقات آسیایی فوتبال پنج نفره که یکشنبه 15 شهریور برگزار شد، تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان با پیروزی 4 بر صفر مقابل کره ، جواز حضور در پارالمپیک 2016 ریو را به دست آورد. گل‌های کشورمان را در این دیدار بهزاد زاد علی‌اصغر(یک گل)، حسین رجب‌پور(یک گل)،احمد شاه حسینی (یک گل)،و صادق رحیمی (یک گل) به ثمر رساندند. این دیدار که در زیر باران سنگین برگزار شد تیم ملی ایران نیمه نخست را بدون گل و در حالت دفاعی به پایان رساند و در نیمه دوم حالت تهاجمی به خود گرفت و با شکست سنگین کره جنوبی صعود خود را به ریودوژانیرو جشن گرفت. در پایان این مسابقات در مرحله گروهی، تیم‌های چین با 13 امتیاز و ایران با 11 امتیاز سهمیه حضور در پارالمپیک 2016 ریو را به‌دست آوردند و میبایست برای کسب عنوان قهرمانی نیز یک بار دیگر به مصاف هم بروند.

تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان کشورمان که با پیروزی مقابل کره سهمیه حضور در پارالمپیک2016 ریو را کسب کرده بود، روز دوشنبه 16 شهریور، در دیدار نهایی مقابل کشور چین قهرمان دوره پیشین رقابتهای آسیایی قرار گرفت. پس از پایان یافتن وقت قانونی و وقتهای اضافی، بازی بدون گل به پایان رسید و در نهایت ،در ضربات پنالتی با گل احمد شاهحسینی و قهرمانی ملی پوشان فوتبال پنج نفره کشورمان پرونده بازیهای آسیایی ژاپن بسته شد. احمد شاهحسینی، فنیترین بازیکن این رقابتها لقب گرفت و با به ثمر رساندن 9 گل، عنوان آقای گلی این مسابقات را نیز از آن خود کرد. همچنین تیم کشورمان با 20 گل زده و بدون گل خورده، عنوان بهترین خط حمله و دفاع را به خود اختصاص داد. میثم شجاعیان نیز بهترین دروازهبان این دوره از مسابقات انتخاب شد. در پایان این مسابقات تیمهای ایران و چین به عنوان نمایندگان قاره آسیا در رقابتهای فوتبال نابینایان در پارالمپیک که شهریور سال 1395 در شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار میشود، حضور مییابند. کاروان تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان ساعت 10:30 صبح چهارشنبه 18 شهریور، وارد تهران می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *