شناسه خبر: 7115 منتشر شده در مورخ: 1394/6/9 ساعت: 13:36 گروه: دانش و فن آوری  
پکجاز را دوباره دانلود کنید + فایل

پکجاز را دوباره دانلود کنید + فایل

نسخه جدید نرم افزار صفحه خوان پکجاز با ارائه ی برخی تسهیلات و با ایجاد پاره ای تغییرات آماده عرضه شده است.

به گزارش ایران سپید شرکت پکتوس, فعال نام آشنای عرصه نرم افزارها و سخت افزارهای ویژه نابینایان در ایران, در اسفند 92, با ارائه نسخه آخر فارسیخوان پکجاز, به شکل رایگان و از طریق وبسایت بهزیستی, در میان کاربران رایانه خبرساز شد. نسخه ای که جریانات حاشیه ای زیادی را همراه با عرضه شدنش در میان نابینایان به راه انداخت. این شرکت اما حالا بار دیگر بعد از حدود 18 ماه خبرساز شده و با عرضه نسخه جدیدی از پکجاز, دوباره به نقل محافل نابینایی بدل شده است. این به روزرسانی علیرغم آن صورت میپذیرد که قرارداد یک ساله شرکت پکتوس برای پشتیبانی از پکجاز به پایان رسیده اما کارشناسان شرکت در مقاطع مختلف اظهار کرده اند که علیرغم پایان قرارداد پشتیبانی, خود را متعهد میدانند تا زمان کسب رضایت نسبی کاربران, به ارائه به روزرسانی بپردازند. یکی از همین به روزرسانیها هم امروز و از طریق وبسایت ایران سپید و سایر وبسایتهای ویژه نابینایان در اختیار کاربران قرار گرفته است.

امیر سرمدی, مسؤول روابط عمومی شرکت پکتوس, در گفتگوی اختصاصی با ایران سپید ضمن اشاره به تغییراتی که در این نسخه از پکجاز انجام شده, اظهار داشت: این تغییرات از اردیبهشت 94 آغاز شده و با آغاز مرداد, نسخه به روزرسانی در اختیار کاربران قرار گرفته است اما با توجه به بازخوردهای دریافت شده از سوی کاربران, بنا شد با توجه به این بازخوردها, نسخه بروزتری را هم در اختیار کاربران قرار دهیم که در آن, مشکلاتی که در طول این یک ماه گزارش شده نیز برطرف شده باشند. سرمدی از سازگاری کامل پکجاز با ویندوز xp خبر داد و گفت: در نسخه ای که ابتدای مرداد عرضه شد, تغییرات اعمال شده, فقط بر روی ویندوزهای 7 و 8 قابل مشاهده بود اما با توجه به درخواست برخی کاربران مبنی بر لزوم دسترسی به این تغییرات در ویندوز xp, نسخه جدید به شکلی طراحی شد که به صورت تمام و کمال از ویندوز xp هم پشتیبانی کند.

سرمدی, قابلیت انجام تنظیماتی در خصوص بلندی صدا, زیر و بمی و سرعت خوانش به شکل مستقل را از دیگر تغییرات انجام شده در پکجاز برشمرد و افزود: در این نسخه, تمهیداتی لحاظ شده که دیگر کاربران با کندی سرعت مواجه نخواهند بود. مسؤول روابط عمومی پکتوس, همچنین ضمن برشمردن کاهش 40 مگابایتی حجم نرم افزار به عنوان یکی دیگر از تغییرات این نسخه ادامه داد: یکی از اصلیترین مشکلاتی که در این به روزرسانی برطرف شد, از کار افتادن نرم افزار در مواجهه با برخی کارکترهای خاص بود. در نسخه های پیشین, کاربران به دفعات شاهد بودند که پکجاز از کار می افتاد و تنها چاره کار هم تأیید پیغام خطای ظاهر شده و راه اندازی مجدد نرم افزار بود اما طی آزمایشهای انجام شده در طول هفته گذشته, حتی یک بار هم شاهد رخ دادن این اتفاق نبوده ایم. سرمدی همچنین از کاربران خواست در صورت مواجه شدن با هر پیغام خطا, به کمک ابزارهای تعبیه شده بر روی ویندوز, عکسی از آن صفحه و پیغام مربوطه تهیه کرده و آن را به نشانی الکترونیکی: info@pactos.ir ارسال کنند.

سرمدی در بخش دیگری از گفتگو, این مژده را به کاربران پکجاز داد که طی هفته های آینده, نسخه دیگری از پکجاز در اختیار آنها قرار گیرد. البته نسخه جدید به گونه ای خواهد بود که کاربران دیگر نیازی به دانلود کل نرم افزار نخواهند داشت و صرفاً با بارگیری و نصب یک افزونه, فارسیخوان خود را به روز خواهند کرد. مسؤول بخش روابط عمومی شرکت پکتوس در خصوص تغییرات نسخه آتی گفت: در نسخه بعد, کاربران این امکان را خواهند داشت که پکجاز را بدون مشکل در کنار جدیدترین نسخه nvda نصب و استفاده کنند. واژه نامه کاربر یا user dictionary هم از جمله امکاناتی است که بنا شده در نسخه بعدی در اختیار کاربران نابینا قرار گیرد. سرمدی, همچنین از عزم کارشناسان پکتوس در کاهش دوباره حجم نرم افزار خبر داد. بنا بر این احتمالاً در نسخه بعدی, قرار است شاهد کم شدن قابل توجهِ حجم فارسیخوان پکجاز باشیم. امید هاشمی

تنظیمات پیش فرض برای نرم افزار پکجاز

بسته کامل نرم افزار پکجاز

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
ولی الله غیاثوند 1394/6/11 - 00:50
rateup3
ratedown1
پاسخ
comment سلام، خسته نباشید؛ بنده از شما درباره این نرم افزار چند سوال دارم که اگر ممکن است به آنها پاسخ دهید. 1- آیا این نرم افزار انگلیسی خوان هم دارد و یا فقط فارسی خوان است؟ 2- بنده در حال حاضر از فارسی خوان پارس آوا و جاز 10 استفاده می کنم, اگر این نرم افزار را نصب کنم آیا لازم است که پارس آوا و جاز 10 را حذف کنم؟ 3- آیا این نرم افزار تمام قسمت های کامپیوتر را می خواند و یا بخشی از آن را برای کار بر می خواند؟ با تشکر از زحمات شما، منتظر جواب این سوالات هستم.
mehrab shah 1399/2/19 - 12:07
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment من در افغانستان زندگی میکنم پکجاز را میخواهم لطف به هر قیمت که میشود برایم ارسال بدارید
وب سایت 1399/2/20 - 15:39
rateup0
ratedown0
comment لینک های دریافت برنامه به آدرس ایمیل شما ارسال شد. موفق باشید
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *