شناسه خبر: 7079 منتشر شده در مورخ: 1394/6/4 ساعت: 07:54 گروه: اقتصادی  
ایروانی: سرنوشت توسعه اقتصادی را باید خودمان تعیین کنیم

ایروانی: سرنوشت توسعه اقتصادی را باید خودمان تعیین کنیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از مزیت ها و منابع گسترده برای تحقق و رشد و توسعه پایدار برخوردار است و باید سرنوشت توسعه اقتصادی را خودمان تعیین کنیم.

به گزارش ایران سپید به نقل از رادیو اقتصاد، محمد جواد ایروانی در مصاحبه این رادیو اظهار داشت: در دوره پساتحریم باید هوشمندی و هدف مندی سیاست های اقتصادی در عرصه های ملی و بین المللی  و همچنین جذب سرمایه گذاران خارجی افزایش یابد و این را هم بدانیم که دشمنان از هر فرصتی برای وابسته تر کردن اقتصاد ایران استفاده می کنند.

وی افزود: نباید با خوش بینی کامل به استقبال سرمایه های خارجی برویم چون دشمن در قالب های مختلف مانند تاسیس شرکت یا توسعه صادرات به بازار داخلی ایران و همچنین ایجاد انحصار در بخشی از بازار و در قالب شرکت های چند ملیتی تلاش خواهد کرد نفوذ خود را افزایش دهد  انباشت این کارها به اقتصاد ایران آسیب خواهد زد.

ایروانی با یادآوری تجارب متعدد کشورهای خارجی در آرژانتین ، برزیل و همچنین شرق آسیا از جمله مالزی و اندونزی گفت: اگر خارجی ها راهبری و انحصار در عرصه ای از اقتصاد ملی را بدست آورند در زمان مشخص نظم اقتصادی را بهم می ریزند و ما نباید اجازه دهیم دشمنان به این فرصت دست پیدا کنند.

وی افزود: اینکه شنیده می شود بانک های خارجی می توانند در داخل کشور فعالیت کنند و تا صد در صد هم سهم داشته باشند، رویکرد خطرناکی است و البته بانک مرکزی باید با هوشیاری کامل با این مباحث برخورد می کند.

ایروانی گفت: نظارت بانک مرکزی در رفتار بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری هنوز کامل نشده است و اگر این روند ادامه یابد و بانک های خارجی هم بخواهند بدون نظارت کامل و با اختیار کامل وارد شوند بازار پولی کشور آسیب خواهد دید و این تهدید را می توان در عرصه های دیگر صنعتی و غیره هم پیش بینی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: هرگز نباید اقتصاد مقاومتی را فراموش کنیم این سیاست ها را جزء ذات اقتصاد ایران بدانیم تا حضور مقتدر در اقتصاد منطقه و جهانی داشته باشیم.

ایروانی همچنین درباره تلاش دشمن برای نفوذ و سلطه بر سرنوشت اقتصادی ایران هشدار داد و گفت : شرکت های اروپایی و امریکایی به حضور در ایران نیاز و علاقه شدید دارند اما باید در جهت منافع ملی خود هدایت کنیم و نباید در حوزه هایی از اقتصاد مانند بیمه و بانک و صنعت نفت و گاز و خودروسازی که گرایش به عدد بالای ریاضی دارند اجازه سلطه بدهیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *