شناسه خبر: 701 منتشر شده در مورخ: 1392/8/17 ساعت: 22:18 گروه: سیاسی  
پشتیبانی قاطع امامان جمعه شهرهای مختلف کشور از تیم مذاکره کننده

پشتیبانی قاطع امامان جمعه شهرهای مختلف کشور از تیم مذاکره کننده

امامان جمعه شهرهای مختلف کشور در خطبه های نماز جمعه این هفته بر پشتیبانی کامل ملت ایران از تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 تاکید کردند.

ائمه جمعه به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی اعضای تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب دانسته و خواستار حضور پر قدرت این تیم در مذاکرات با غربیها شدند.

خطیبان جمعه سراسر کشور همچنین ماموریت دولت در برهه کنونی را بسیار مهم و مسوولیت تیم مذاکره کننده در دفاع از حقوق هسته ای ملت ایران را بسیار حساس ارزیابی کرده و خواستار پشتیبانی قاطع مردم و مسوولان از این تیم شدند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید برحمایت از تیم هسته ای جمهوری اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای مورد تایید رهبری و ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈ سید محمد شاهچراغی ˈ در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان با اشاره به اینکه این تیم اکنون در حال انجام مذاکره با گروه 1+5 است ابراز امیدواری کرد که پس از پایان مذاکرات با دست پر به کشور برگردد.

خطیب جمعه قم هم در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : مردم به مسوولان نظام اعتماد دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ˈسید محمد سعیدیˈ افزود: ایران اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری اهل مذاکره با غربی ها البته از موضع قدرت و عزت است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نیز با تاکید بر ضرورت حمایت از تیم مذاکره کننده گفت : اظهارات اخیر مقام معظم رهبری موجب شد تا هیات مذاکره کننده ایرانی با اقتدار در مذاکرات ژنو حاضر شود.

حجت الاسلام سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این اظهارات بر مذاکرات ژنو تاثیرگذار بود و تیم مذاکره کننده ایرانی با صلابت و قدرت در گفت و گوهای 1+5 شرکت کرده و از مواضع هسته ای کشور دفاع کردند.

وی گفت : مقام معظم رهبری به دولت و تیم مذاکره کننده اختیار تام داده اند و آنها در دفاع از حقوق کشور از آزادی عمل برخوردارند و این موضوع موجب اقتدار تیم مذاکره کننده و جدی شدن گفت وگوها شده است.

امام جمعه شیروان در خراسان شمالی هم تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب نامید و گفت : باید از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور که به فرموده رهبر معظم انقلاب، فرزندان این انقلاب هستند، پشتیبانی کرد.

حجت الاسلام ˈحسین کوثریˈ به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: نکات ارزنده و راهبردی در بیانات معظم له وجود داشت که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه زنجان ماموریت تیم مذاکره کننده هسته ای را بسیار حساس دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب با حمایت قاطع از تیم مذاکره کننده ایران با تیم 1+5، وحدت را میان گروه های مختلف ملت برگرداند.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: پیش از سخنرانی رهبر معظم انقلاب ، عده ای ساده لوح و خیال باف می اندیشیدند که تیم مذاکره کننده ایران، با قاطعیت مواضع نظام اسلامی را پیگیری نمی کند و بیانات رهبر معظم انقلاب به تمام این موضوعات و شایعات خاتمه بخشید.

امام جمعه بروجرد هم گفت : دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در چارچوب سه اصل عزت، حمکت و مصلحت انجام می شود و این سیاست رسمی نظام مقدس اسلامی است.

حجت الاسلام ˈحسن ترابیˈ تاکید کرد مذاکرات هسته ای تیم مذاکره کننده ایران بر مبنای سیاست های اصلی نظام تنظیم شده و مورد تایید مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به اینکه همه وظیفه داریم از دولت و تیم مذاکره کننده وزارت امور خارجه حمایت کنیم اظهار کرد: اگر کسی مطالعه کوچکی در مورد مذاکرات اخیر داشته باشد، این مسئله را متوجه خواهد شد که باید دولت را در ماموریت جدید حمایت کرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری نیز تاکید کرد: یک ملت پشتوانه تیم مذاکره کننده هسته ای جمهوری اسلامی ایران است.

حجت الاسلام ˈمحمد علی نکونامˈدر خطبه های این نماز جمعه شهرکرد در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) افزود: تیم مذاکره کننده به پشتوانه ملت بزرگ ایران باید در مذاکرات استوار باشد.

وی گفت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اعضای تیم مذاکره کننده فرزندان ایران هستند و باید از آنها حمایت کرد.

امام جمعه موقت ارومیه هم گفت : حمایت رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده هسته ای باید فصل الخطاب برای همه مردم و مسوولان باشد.

حجت الاسلام محمدرضا بابازاده افزود: همانگونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، ما مذاکرات را صرفنظر از نتیجه آن ادامه می دهیم، چنانچه مثبت باشد خواست ما تامین شده و اگر منفی باشد تجربه بزرگی برای نظام اسلامی است.

اظهارات این گروه از خطیبان جمعه در باره تیم مذاکره کننده با تکبیر از سوی نمازگزاران جمعه مورد تایید قرار گرفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *