شناسه خبر: 6921 منتشر شده در مورخ: 1394/5/13 ساعت: 12:51 گروه: دانش و فن آوری  
اولین ساعت هوشمند بریل جهان

اولین ساعت هوشمند بریل جهان

از نظر ظاهری ساعت هوشمند دات تقریبا مانند دیگر ساعت های هوشمند است که دارای سیستم پیام رسان، عملیات مسیریابی، بلوتوث 4 و یک زنگ هشدار است

از نظر ظاهری ساعت هوشمند دات تقریبا مانند دیگر ساعت های هوشمند است که دارای سیستم پیام رسان، عملیات مسیریابی، بلوتوث 4 و یک زنگ هشدار است. اما آنچه این ساعت را متمایز می کند این است که درواقع یک ساعت هوشمند بریل است. صفحه آن تعدادی نقطه دارد که با سرعت قابل تنظیم بالا و پایین می روند و از این طریق کلماتی را ایجاد می کنند تا کاربر بتواند با قرار دادن انگشت خود بر روی ان، کلمات را بخواند. با این سیستم، دات به کاربران این امکان را می دهد تا بدون نیاز به هزینه برای روخوان بریل قابل حمل بر روی این ساعت کتاب الکترونیکی بخوانند. این ساعت قرار است که با قیمت کمتر از 300 دلار به بازار عرضه شود و پیش فروش آن هم اکنون آغاز شده است. به علاوه، دات دارای عمر باتری 10 ساعته است.

 با این حال، ساختن یک ساعت هوشمند بریل مزیت دیگری نیز دارد: بر اساس فدراسیون ملی نابینایان آمریکا تنها 10 درصد از نابینایان بریل را یاد می گیرند که این میزان در بریتانیا کمتر از 1 درصد است به همین دلیل است که این ساعت دارای سیستم یادگیری خط بریل نیز می باشد.

اریک جو یون کیم مدیرعامل و یکی از بنیان گذاران دات در مصاحبه ای گفته است:" 90 درصد از افراد نابینا بعد از تولد نابینا می شوند و هیچ چیزی درحال حاضر برای آنها وجود ندارد آنها ناگهان دسترسی خود را به اطلاعات از دست می دهند. دات می تواند خط زندگی آنها باشد تا بتوانند بریل را یاد بگیرند و از طریق انگشتانشان به اطلاعات روزمره دسترسی داشته باشند که هدف آموزش بریل است."
 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *