شناسه خبر: 6916 منتشر شده در مورخ: 1394/5/13 ساعت: 09:25 گروه: اجتماعی  
ربیعی: کارت هوشمند برای معلولان کشور صادر می شود

ربیعی: کارت هوشمند برای معلولان کشور صادر می شود

وزیر تعاون بیان کرد: در این کارت نه تنها نوع خدمات رسانی به معلول و سابقه عملکرد آنان مشخص می شود بلکه این کارت ها نیز قابل برنامه ریزی است.

دکتر علی ربیعی افزود: وزارت رفاه به عنوان متولی سیاست های رفاهی کشور در گام بعدی، برای تمامی افرادی که تحت پوشش لایحه حمایتی و یا حتی خیریه بخش خصوصی قرار دارند نیز کارت های خاص صادر می کند تا خدمات این افراد متناسب با نیاز عرضه شود.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در خصوص طرح های حمایتی مصوبات دولت در ارتباط با جامعه معلولان گفت: از اغاز فعالیت دولت تدبیر و امید افراد معلول بر اساس توانایی طبقه بندی و شناسایی شدند و در مراکز فنی و حرفه به انان اموزش داده شده اند.
وی افزود: تاکنون برای 25 هزار معلول و 13 هزار زنان سرپرست خانوار نیز پس از اموزش های لازم از طریق فنی و حرفه ای و پرداخت وام های خوداشتغالی صندوق توسعه تعاون شغل ایجاد شده است.
وی افرادی که دارای صنوف مختلف تولیدی و فروش می باشند خواست دست ساخته های افراد تحت پوشش بهزیستی را در کنار تولیدات خودشان به فروش برسانند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه و ابلاغ دولت افرادی که در بخش های تولیدی ، صنعتی و فعالیت های درامدی مشغول هستند در صورت برای سازمان بهزیستی هزینه کنند ، پرداختی های آنان جزو هزینه مالیاتی محسوب می شود.
دکتر ربیعی همچنین در خصوص معافیت سربازی جوانان در صورت ازدواج با معلولان گفت: بر اساس لایحه دولت پسرانی که با دختران معلول ازدواج کنند در مرحله اول از معافیت پنج ساله سربازی بهره مند می شود و پس از آن معافیت انان به دائم تبدیل خواهد شد.
وی در خصوص رفتن کودکان به کانون خانواده ها گفت: بر اساس طرحی که در دولت به تصویب رسید در اختیار گرفتن فرزندان در کانون خانواده آسان و تسهیل شده است.
به گفته وی، بر این اساس، کودکان با نظارت غیرمحسوس مددکاران در کانون خانواده ها زندگی کنند و حتی نزدیکان و خویشاوندان درجه دو و سه کودک نیز می توانند با فرزند خواندگی کودکان از کمک های مالی بهزیستی بهره مند شوند.
وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی همچنین در خصوص حمایت از جامعه معلولان در استان های محروم کشور گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری ظرف این ماه و ماه های آینده وسایل توانبخشی در اختیار معلولان استان های محروم قرار خواهد گرفت.
دکتر ربیعی در خصوص راه اندازی مراکز توانبخشی در استان گلستان نیز گفت: فعالیت های بهزیستی از دولتی به سمت بهزیستی جامعه محور و خانه محور حرکت کرده است و بر این اساس این مراکز در شهرستان ها با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی افزود : با توجه به منابع موجود امسال برای مراکز شبانه 20 درصد و برای مراکز روزانه نیز 25 درصد افزایش هزینه پیش بینی شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بهره برداری چند طرح در حوزه ورزش کارگران و مراکز معلولان زیرپوشش بهزیستی ، کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی، بازدید از مجموعه های ورزشی،فرهنگی در دست ساخت و برگزاری نشست هایی با تشکل های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران ادارات شهرستانی و شرکت در نشست شورای اداری به گلستان سفر کرده است.
ربیعی را در این سفر دو روزه، دو تن از معاونان وزیر در بخش تعاون و روابط کار و روسا و مسوولان سازمان های بهزیستی، بیمه سلامت، صندوق کار آفرینی و امید، مرکز تحقیقات و بهداشت کار، ورزش و صندوق بیمه روستاییان و عشایر همراهی می کنند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *