شناسه خبر: 6888 منتشر شده در مورخ: 1394/5/10 ساعت: 14:07 گروه: اقتصادی  
نجفی منش : همکاری با خودروسازان خارجی شامل فناوری و تولید مشترک می شود

نجفی منش : همکاری با خودروسازان خارجی شامل فناوری و تولید مشترک می شود

عضو هیات مدیره اتاق مشترک ایران و فرانسه گفت : همکاری با خودرو سازان خارجی شامل جذب فناوری و تولید مشترک و صدور محصولات به بازارهای هدف خواهد

 محمد رضا نجفی منش در مصاحبه با این رادیو اقتصاد افزود : شرکت های خودرو سازی فرانسه هم که در گذشته همکاریهایی با ایران داشتند  برای همکاری باید این روند را طی کنند .

وی افزود : شرکت خودروسازی رنو فرانسه هیچوقت ایران را ترک نکرد اما پژوی فرانسه به دلیل فشارهای شدیدی که آمریکا  وارد می کرد مجبور شد  در مقاطعی از ایران برود .

وی افزود : در دوره جدید با توجه به توانمندیهایی که  در دوره های تحریم بدست آوردیم  هدف ما این نیست  که فقط کالاهای خارجی را خرید کنیم بلکه باید همه شرکت هایی که  می خواهند با ایران  کار کنند  به  توسعه فناوری تولید مشترک  و صادرات به کشورهای منطقه متعهد باشند .

نجفی ینش گفت : به طور مرتب هیات های خارجی بویژه در ماههای اخیر به ایران می آیند و ما در زمینه خودرو ، برق ، واگن و همچنین هتل داری برای گسترش همکاریها  با هیات های فرانسوی آمادگی داریم  .

رئیس کمیسیون تسهیل کسب وکار اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تهران گفت : هیات آلمانی هم برای همکاری با کشورمان علاقه مند هستند.

عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت : شرط فعالیت  شرکت های خودروساز خارجی در ایران ساخت داخل حداقل 40 درصد قطعات و مجموعه ها و صادرات 30 درصد کل تولیدات به بازارهای خارجی خواهد بود و ما باید به سمت سطح جهانی حرکت کنیم.

نجفی منش افزود : پارسال یک میلیون و 126 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد و امسال هم یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو تولید می کنیم و بر اساس سند چشم انداز، تولید خودرو در سال 1404 سه میلیون دستگاه هدفگذاری شده که یک سوم برای صادرات است.

نجفی منش افزود : سرمایه گذاری مشترک با شرکت های معتبر بین المللی  در این رویکرد پیگیری می شود.

وی تصریح کرد : با توجه به پیشرفت  دانش و فناوری در خودروسازی ایران شرکت های خارجی هم شرایط ما را می پذیرند و امیدواریم با بهبود فضای کسب و کار بتوانیم ضمن ارتقاء کیفیت محصولات برای شهروندان ایرانی با همکاری شریکان خارجی حضور موثری هم در بازارهای منطقه ای و بین المللی داشته باشیم .

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *