شناسه خبر: 6860 منتشر شده در مورخ: 1394/5/7 ساعت: 12:03 گروه: دانش و فن آوری  
ربات آموزشگر بانکداری هفته آینده رونمایی می شود

ربات آموزشگر بانکداری هفته آینده رونمایی می شود

رییس پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر از رونمایی ربات انسان نما که با حمایت مالی بانک کشاورزی به منظور آموزش بانکداری الکترونیکی به خردسالان در این پژوهشکده ساخته شده، طی هفته آینده خبر داد.

دکتر سعید شیری  اظهار داشت: کار طراحی، ساخت و توسعه ربات انسان نمایی که قرار است آموزش های بانکداری الکترونیکی را در کلاس درس به کودکان ارائه دهد از یک سال و نیم پیش در پژوهشکده رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شد.

به گفته وی ساخت ربات انسان نمای آموزشگر بانکداری در دانشگاه امیرکبیر به پایان رسیده و هفته آینده در یکی از نمایشگاه های بانک کشاورزی رسما رونمایی خواهد شد.

شیری درخصوص ویژگی های این ربات انسان نما توضیح داد: این ربات قادر به برقراری ارتباط با کودک است و می تواند صحبت کند، کلام کودک را بشنود و متناسب با سوال ربات و پاسخی که کودک می دهد عکس العمل نشان دهد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، هوشمندسازی در طراحی و ساخت این ربات تا حدود زیادی پیاده شده است تا امکان یک ارتباط موثر با خردسالان را داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر درباره خصوصیات ظاهری این ربات توضیح داد: از آنجا که ربات با خردسالان در ارتباط است به لحاظ ظاهری طوری ساخته شده که هم قد کودک و حدود 110 سانتیمتر است تا کودکان بتوانند ارتباط بهتری با آن برقرار کنند و طراحی آن به لحاظ ظاهری منحصر به فرد است.

وی یادآور شد: پس از رونمایی، این ربات در کلاس های آموزشی بانک کشاورزی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بعد از استفاده در محیط کلاس و گرفتن بازخوردها، آن را توسعه خواهیم داد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *