شناسه خبر: 6802 منتشر شده در مورخ: 1394/4/29 ساعت: 10:56 گروه: اجتماعی  
ساختار تشکیلاتی سازمان بهزیستی کشور بازنگری می شود

ساختار تشکیلاتی سازمان بهزیستی کشور بازنگری می شود

قائم مقام رئیس و مدیرکل حوزه ریاست سازمان بهزیستی کشور بازنگری بر ساختار تشکیلاتی را از اهم اقدامات در سال جاری برشمرد و گفت: هفته بهزیستی فرصت مغتنمی برای معرفی سازمان و جلب حمایت و مشارکت مردم است، بنابراین با تکیه بر تفکر خیر جمعی و برنامه ریزی صحیح از مشارکت اقشار مختلف جامعه بهره مند می شویم.

به گزارش ایران سپید به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل، «پهبد پورشبانان» گفت: بهزیستی به عنوان تنها نهاد تخصصی دولتی در حوزه امور اجتماعی علی‌رغم مسئولیت‌های گسترده‌ای که دارد هنوز آنچنان که باید و شاید به مردم و مسئولین شناسانده نشده است .
وی افزود: از طرف دیگر با توجه به اینکه بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در حوزه اجتماعی از وظایف ذاتی خود استنکاف می‌کنند، بار بر زمین مانده آنها لاجرم به بهزیستی تحمیل می‌شود و ناچار از منابع و ظرفیت‌های سازمانی برای اموری هزینه می‌شود که بر عهده بهزیستی نیست؛ لذا تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی از وظایف اصلی بهزیستی و مسئولیت‌هایی که ناخواسته به این سازمان محول شده است، می‌تواند حمایت مردم و دولت را در پی داشته باشد.
پورشبانان، مسئله بازنگری بر ساختار تشکیلاتی سازمان بهزیستی کشور را از مباحث حائز اهمیت در این نهاد برشمرد و تصریح کرد: به نظر می‌رسد درخصوص تقسیم وظایف و تطبیق نیروی انسانی مورد نیاز با فعالیت‌های سازمان و همچنین فرایندهای تعریف شده و روش اجرای هر یک از آنها به یک مهندسی مجدد نیاز داریم؛ چراکه بسیاری از فرآیندهای سازمان در سنوات گذشته بازبینی نشده است که در این خصوص نیاز به اجرای طرحی ضربتی و علمی برای چابک‌سازی و پویایی بهزیستی احساس می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه باید استمرار و مداومت افکار عمومی را در شناخت بیشتر بهزیستی ارتقا دهیم، گفت: هفته بهزیستی فرصت مغتنمی برای معرفی سازمان و جلب حمایت و مشارکت مردم در همه زمینه‌هاست؛ بنابراین لازم است با تکیه بر تفکر خیر جمعی و برنامه‌ریزی صحیح از مشارکت اقشار مختلف جامعه برای کمک به مأموریت‌های سازمان بهره‌مند شویم.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *