شناسه خبر: 6785 منتشر شده در مورخ: 1394/4/24 ساعت: 08:00 گروه: اقتصادی  
باید خودروساز بین المللی شویم

باید خودروساز بین المللی شویم

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو با بیان اینکه در دوره پساتحریم باید خودروساز بین المللی شویم ، گفت : تعداد خودروسازهای ایران بیش از امار خودروسازهای بزرگ است و ما هم باید به سمت ادغام و ورود به زنجیره های خودروسازان بزرگ جهانی حرکت کنیم.

 محمدرضا نجفی منش در گفتگو با این رادیو اظهار داشت : دولت هم باید از قیمت گذاری خودروها خداحافظی کند.

وی افزود : وقتی قیمت بازار کمتر از قیمت تمام شده کارخانه هاست ، دلیلی ندارد دولت در قیمت گذاری ها دخالت کند و امیدواریم این موضوع را به نظام عرضه و تقاضا بسپارد چون دیگر انحصاری برای قیمت گذاری وجود ندارد.

 نجفی منش گفت: اقتصاد ایران به بهبود فضای کسب و کار نیاز دارد تا رتبه جهانی 135 به رتبه تک رقمی برسد مانند گرجستان که رتبه 9 را دارد.

وی گفت : با توجه به علاقه خودروسازان خارجی برای همکاری و سرمایه گذاری مشارکت با ایران در تولید خودرو باید برنامه ریزی هوشمندانه برای انتقال فناوری داشته باشیم.

نجفی منش افزود : جمهوری اسلامی ایران از مزیت ایجاد قطب صنعت خودروسازی منطقه برخوردار است و بازار 300 میلیون نفری را در منطقه و همسایگان شمالی و دیگر کشورها داریم که باید مدیریت کنیم و باید به جای واردات خودرو ؛ خودروساز وارد کنیم.

عضو هیأت مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: ظرفیت تولید خودرو ما تا دو میلیون خودرو هم می رسد و تولید بیش از یک میلیون و 650 هزار دستگاه خودرو هم ثبت شده است.

محمدرضا نجفی منش امسال تولید یک میلیون 200 هزار دستگاه برنامه ریزی شده است وخودروسازها برنامه به دنبال تولید یک میلیون و 300 هزار دستگاه هستند و باید در افق 1404 به ظرفیت تولید 3 میلیون دستگاه برسیم که یک سوم ان برای صادرات خودرو خواهد بود.

 

 

 

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *