شناسه خبر: 6687 منتشر شده در مورخ: 1394/4/1 ساعت: 11:42 گروه: اجتماعی  
فضاهای شهری باید متناسب با وضعیت جسمی حرکتی معلولان باشد

فضاهای شهری باید متناسب با وضعیت جسمی حرکتی معلولان باشد

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: برای دسترسی آسان معلولان اماکن عمومی فضاهای شهری باید متناسب با وضعیت جسمی حرکتی معلولان باشد.

به گزارش ایرنا از استانداری اردبیل، علی آذرنژاد روز یکشنبه در جلسه ستاد پیگیری مناسب سازی محیط شهری و اماکن عمومی استان اردبیل بر مشارکت جدی دستگاه های اجرایی در خصوص مناسب سازی اماکن عمومی و معابر برای دسترسی آسان معلولان در استان تاکید کرد.

وی فزود: باید فعالیت بیش تر وخدمات مطلوبی در امر مناسب سازی اماکن عمومی و معابر صورت گیرد و دستگاه های اجرایی با جدیت این موضوع را پیگیری و در دستور کار خود قرار دهند تا مشکلی در راستای تردد معلولان، جانبازان و حتی سالمندان در استان نداشته باشیم.

وی از دستگاه های متولی خواست نظارت مستمر بر چگونگی مناسب سازی اماکن عمومی داشته باشند و شرایط را برای افرادی که به نوعی معلولیت دارند فراهم کنند تا آنان بتوانند به راحتی تردد داشته و در انجام کارهای روزمره خود باکم ترین مشکل مواجه شوند.

وی با قدردانی از تلاش برخی از دستگاه ها در مناسب سازی فضاها و محیط ادارات اظهار کرد: احداث سرویس های بهداشتی و تامین آسانسور برای واحدهای مسکونی دارای طبقات متعدد از ضروریات است و باید دستگاه های ذی ربط در مناسب سازی فضاهای اداری و محوطه سازی به گونه ای عمل کنند تا این عزیزان در ترددهای روزانه خود دچار مشکل نشوند.

معاون امورعمرانی استاندار گفت : بر اساس گزارش های ارایه شده وضعیت ادارات استان اردبیل در زمینه مناسب سازی امان برای تردد معلولان از رشد قابل قبولی برخوردار است و اقدامات مناسبی دراین زمینه صورت گرفته تا شاهد حضور حداکثری این قشر در عرصه های مختلف باشیم .

آذرنژاد با تاکید بر مناسب سازی اماکن و معابر عمومی به ویژه آبگرم های درمانی شهرهای سرعین ، مشگین شهر ، نیر ، کوثر و خلخال برای جانبازان و معولان گفت: دستگاه های اجرایی باید در مناسب سازی اماکن و معابر عمومی آبگرم های موجود در استان به دلیل توریستی بودن منطقه و استفاده از آب های درمانی تلاش کنند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *