شناسه خبر: 6670 منتشر شده در مورخ: 1394/3/27 ساعت: 12:21 گروه: اجتماعی  
برنامه جامع حمایت از معلولان علنی شد

برنامه جامع حمایت از معلولان علنی شد

سهیل معینی، مدیر عامل شبکه تشکلهای نابینایان و کمبینایان کشور و نماینده سازمانهای غیر دولتی در کمیته تدوین لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان، از علنی شدن متن برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان که تغییر و تحول یافته لایحه جامع حمایت از حقوق معلولان است، خبر داد.

به گزارش ایران سپید: به گفته معینی، متن لایحه در قالب 63 ماده به هیأت محترم دولت تحویل داده شد که در جریان نقد و بررسیهای نهایی آن، ابتدا سه ماده با ماهیت تضمین اجرای قانون به آن اضافه و سپس شش ماده از آن حذف شد که 60 ماده باقیمانده متن برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان را تشکیل میدهد.

وی افزود: 60 ماده متن برنامه توسط هیأت محترم دولت به دو بخش تقسیم شده که 32 ماده از آن به صورت مصوبات قطعی هیأت دولت جهت اجرا به طور مستقیم به وزارتخانه ها و دستگاههای دولتی برای اجرا ابلاغ خواهد شد و 28 ماده باقیمانده به صورت لایحه حقوق معلولان برای تصویب به مجلس شورای اسلامی فرستاده میشود.

مدیر مسئول ایران سپید در مورد تغییر و تحولات متن برنامه جامع حمایت از حقوق معلولان این گونه توضیح داد: "در مقایسه با متن 63 ماده ای تقدیمی به هیأت دولت، تغییرات کمی را شاهد بودیم، اما متأسفانه برخی تغییرات اعمال شده مطلوب نظر جامعه معلولان کشور نیست، از جمله عدم افزایش سهمیه استخدام دولتی افراد معلول از 3 به 5 درصد و نیز حذف امتیاز معافیت حقوق و دستمزد افراد معلول از پرداخت مالیات متناسب با شدت معلولیت آنها" اما به گفته وی، مهمترین دغدغه معلولان جدا از کمی و کاستیهای اعمال شده به متن لایحه حمایت از حقوق، امکان تغییر و نقض مصوبات هیأت محترم دولت فعلی در زمان دولت آینده است که اگر کل متن لایحه جهت تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی  میرفت امکان تخطی دولت آینده از اجرای قانون کاهش مییافت. معینی خواهان تلاش مستمر تشکلهای معلولان در این امر شد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *