شناسه خبر: 6661 منتشر شده در مورخ: 1394/3/26 ساعت: 10:35 گروه: اجتماعی  
تلاش مجلس برای افزایش سهمیه استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی

تلاش مجلس برای افزایش سهمیه استخدام معلولان در دستگاه‌های دولتی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره افزایش سهم استخدامی معلولان گفت: مجلس موافق افزایش سهمیه 3 درصدی استخدام معلولان به 5 درصد است.

عباس قائید رحمت اظهار داشت: در ماه گذشته جلسه ای با رئیس جدید سازمان بهزیستی به منظور رسیدگی به مسایل مورد نیاز جامعه تحت پوشش این نهاد برگزار کردیم و در این جلسه موضوعات مختلفی همچون پیشگیری درمان، بیماری های خاص، سایر خدمات توانبخشی به ویژه در بخش معلولان مطرح شد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مطالبات جدی معلولان از متولیان این حوزه گفت: طبق قانون 3 درصد سهمیه استخدامی دستگاه های اجرایی باید به بخش معلولان اختصاص یابد و نباید این سهمیه از بین نرود. در واقع این جدی ترین خواسته جامعه هدف بهزیستی است که حقشان تضییع نشود.

سهمیه استخدامی معلولان به هدر می رود


وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه سهمیه استخدامی معلولان به هدر می رود، افزود: در جلسه ای که داشتیم قرار شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارشی را مبنی بر جذب چند درصد معلولان در بازار کار ارائه دهد و پس از آن برنامه ای اتخاذ شود که عدالت رعایت شود و در واقع نظارت بر اعمال سهمیه دنبال شود.


قائید رحمت با تدکید بر اینکه سهمیه استخدامی معلولان کم است، گفت: با توجه به آمار معلولان سهمیه استخدامی آن ها اندک است و ما موافق هستیم که این درصد افزایش پیدا کند، اما صرفا نباید به استخدام اکتفا کنیم و می بایست از قابلیت های جامعه هدف حداکثر بهره را ببریم.


وی افزود: متولیان حوزه معلولان باید هسته های اشتغال در این بخش را فعال کنند و برنامه ها باید در در زمینه توانمندسازی آن ها دنبال شود ضمن اینکه وزارت کار نیز مستقیما تکلیف دارد که این مساله را ساماندهی کند و کمک کند تا طرح های جامعه هدف به نتیجه برسد.

ایجاد 30 هزار فرصت شغلی برای معلولان در سال گذشته


این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس خاطرنشان کرد: وزارت کار در گزارشی که ارائه کرده توانسته سال گذشته 30 هزار فرصت شغلی برای معلولان ایجاد کند. البته قرار است در جلسات آینده تجزیه و تحلیل کنیم که این 30 هزار فرصت شغلی در چه بخشی بوده و ما به چه بخش هایی نیاز داریم.

افزایش سهمیه استخدامی معلولان به لایحه و طرح نیاز دارد


قائید رحمت خاطرنشان کرد: مساله افزایش سهمیه استخدامی معلولان یا نیاز به لایحه دولت دارد یا اینکه مجلس باید برای آن طرح ارائه دهد. اگر دولت لایحه ای ارائه نکند مجلس می تواند طرح ارائه دهد و ما تلاش می کنیم که این 3 درصد را به 5 درصد افزایش دهیم تا بتوانیم استخدام، خوداستغالی و کارآفرینی را در کنار هم داشته باشیم.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *