شناسه خبر: 6660 منتشر شده در مورخ: 1394/3/26 ساعت: 10:33 گروه: اجتماعی  
طرح توانمندسازی انجمن معلولان توانای آمل پایلوت کشوری شد

طرح توانمندسازی انجمن معلولان توانای آمل پایلوت کشوری شد

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران ، از طرح توانمندسازی معلولان زیرپوشش انجمن معلولان توانای شهرستان آمل به عنوان یکی از طرح های مهم و پایلوت توانمندسازی معلولان در کشور خبر داد.

علیرضا قلندری  در آیین گلریزان انجمن معلولان توانای شهرستان آمل گفت: پایلوت شدن طرح توانمندسازی در اجرای موفقیت آمیز انجمن معلولان توانای آمل در حمایت از معلولان زیرپوشش این انجمن در ایجاد اشتغال و حضور فعالانه آنان درعرصه های اجتماعی وفرهنگی درسطح استانی و ملی بوده است.


وی افزود: باید برای انگیزه دادن و خودباوری بیشتر معلولان در جامعه، سازمان های مردم نهاد وانجمن های حمایتی در کنار بهزیستی فعال تر شوند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی مازندران، با بیان اینکه ایجاد اشتغال معلولان یکی از مواردی است که می تواند امید وانگیزه را برای دوری از سایراقشارجامعه موثرباشد، تصریح کرد: باید با همکاری سازمان های مردم نهاد وانجمن های حمایت از معلولان در راستای توانمندسازی و اشتغال معلولان به عنوان مطالبه به حق این قشر پیگیری کرد.

قلندری با اشاره به اینکه بسیاری از معلولان جسمی وحرکتی در سالهای اخیر در بخش های مختلف ثابت کردند که محرومیت جسمی آنها دلیل بر محدودیت در میان سایراقشارجامعه نیست ، تاکید کرد: ایجاد کارگاه های تولیدی اشتغالزایی برای معلولان می تواند به توانمندسازی ، اشتغال ودرآمدزایی خانواده معلولان کمک زیادی کند.

وی، مهم ترین مشکل معلولان را نبود امکانات سخت افزاری و نرم افزاری دانست و ادامه داد : مسوولین باید شرایط و بستر لازم را برای رشد و شکوفائی این افراد ورزشکار فراهم کنند تا با درخشش در مسابقات مختلف جهانی و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی، موجب افتخار و غرور مردم را فراهم کنند.

دراین آیین جمعی از نیکوکاران آملی حدود 200 میلیون ریال برای فعالیت های این انجمن کمک های نقدی وغیرنقدی کردند.

در شهرستان حدود 400هزارنفری آمل، بیش از هزار و500نفر عضو انجمن معلولان توانای این شهرستان هستند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *