شناسه خبر: 666 منتشر شده در مورخ: 1392/8/15 ساعت: 12:09 گروه: سیاسی  
مرحوم عسگراولادی نقش پیش رو در ساماندهی نیروهای انقلاب داشت
لاریجانی:

مرحوم عسگراولادی نقش پیش رو در ساماندهی نیروهای انقلاب داشت

تهران – رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی در توصیف شخصیت و روحیه انقلابی مرحوم حبیب الله عسگراولادی از بینانگذاران و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: ایشان نقش پیش رو در ساماندهی نیروهای انقلاب داشت.

علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: عسگراولادی حکمت انقلابی را دراین نقطه می دانست که اصول انقلاب نباید تحت تاثیر احساسات زودگذر قرار گیرد.

لاریجانی گفت: مرحوم عسگراولادی به راستی در راه انقلاب حکیمی مجاهد و زندگی او داستان راستان انقلاب و نگاه عسگراولادی به مسایل انقلاب همواره طبیبانه و از سر حکمت انقلاب بود.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عسگراولادی در همه صحنه های سیاسی ملت ایران، مجاهدانه و رهیده از دنیا، در حمایت از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و در طریق روحانیت عمل نمود. هیچ رنگ و بویی از وابستگی به گروه ها و جناح ها در فعالیت های او نبود.

وی گفت: عسگراولادی حسینی زیست و در ایام عزای حسینی بار سفر با حق را بربست.

لاریجانی ادامه داد: سال ها مبارزه با رژیم ستم شاهی و تحمل بیش از یک دهه زندان دژخیمان دیکتاتوری آمریکایی از او استوانه ای در استواری در مبارزه پایداری در مسیر حق ساخت و از اوایل پیروزی انقلاب که تقریبا هم زمان با آزادی او از زندان بود، زندگی خود را وقف حمایت از مستضعفان و یاری رساندن به مستمندان نمود و کمیته امداد امام (ه) با همت این مرد الهی شکل گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با داشتن نگاهی متعالی به حرکت انقلاب آرمان های بزرگی که بر دوش انقلاب تکاملی اسلام قرار دارد او را به فراسوی درگیری های جناحی سوق می داد لذا نگاه مرحوم عسگراولادی به مسایل مختص انقلاب همیشه طبیبانه و از سر حکمت انقلابی بود.

وی یادآور شد: بارها دیده می شد در بحث های انتخاباتی با گذشت از خواسته های تشکیلاتی که در بسیاری مواقع به حق بود مسیر را برای همگرایی بیشتر طرفداران انقلاب هموار می نمود به همین جهت نقش پیشرو در ساماندهی نیروهای انقلاب داشت.

لاریجانی افزود: از عناصر مهم نگاه نافذ او به حرکت انقلاب، اصالت دادن به مشی روحانیت در این راه بود. از دوران نوجوانی که به حرکت آیت الله کاشانی دل بسته بود تا آغاز حرکت بیداری نهضت امام (ره) همواره یار و یاور امام (ره) در مبارزه بود و پس از پیروزی نیز حرکت های تشکیلاتی را با راهنمایی روحانیت مقرون به توفیق می دانست.

وی تصریح کرد: او حکمت انقلابی را در این نکته می دانست که اصالت فکری در مبارزه نباید تحت الشعاع احساسات زودگذر قرار گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر او صدق و صفا در مبارزه وقتی اثر بخش است که با اصالت فکری همراه باشد و او به درستی این اصالت را در همنوایی و پیروی از روحانیت می دانست لذا برای وصول به این راهبرد عمیق در تاکتیک ها پرگذشت بود.

لاریجانی یادآور شد: در دوره ای که نسیم جوانگرایی آبادگران را به صحنه آورد و عده ای حتی از ذکر اسامی چند نفر از تشکیلات موتلفه ابا داشتند او با گذشت انقلابی مسیر را باز نمود و با دور اندیشی به مسایل انقلاب می نگرید.

وی گفت: عسگراولادی در طریق مسیر حق و ارائه نظر خود شجاع بود و از داد و فریاد سیاسی نمی هراسید و در مکاتبات سیاسی خود چه در دوران دوم خرداد و چه در سال گذشته ماموریتی حق طلبانه برای خویش قایل بود.

رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سال گذشته که مکتوباتی در حوادث سیاسی جاری کشور داشت روزی به مجلس تشریف آوردند و در فلسفه کار خویش نکاتی بیان داشتند و فرمودند من روزهای چندی از عمرم باقی نمانده احساس می کنم ماموریتی برای نیروهای انقلاب دارم.

لاریجانی تاکید کرد: در سیمای او حق طلبی، شجاعت، گذشت و فضیلت موج می زد. براستی او در راه انقلاب حکیمی مجاهد بود و زندگی او یکسره داستان راستان انقلاب بود.

وی در پایان گفت: بر روح پاک این مبارز خستگی ناپذیرو مجاهد درود می فرستیم و از خداوند منان علو درجات برای آن عزیز سفرکرده آرزو می کنیم

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *