شناسه خبر: 6641 منتشر شده در مورخ: 1394/3/20 ساعت: 15:27 گروه: اقتصادی  
دولت برنامه ششم را سریعتر به مجلس ارائه کند

دولت برنامه ششم را سریعتر به مجلس ارائه کند

نماینده مجلس شورای اسلامی از دولت خواست سریعتر برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس کند تا به موقع بررسی و برای اجرا تقدیم قوه مجریه شود.

به گزارش رادیو اقتصاد؛ سید حسین حسینی در مصاحبه با این رادیو : سه رویداد مهم و پیش روی نمایندگان مجلس در سال جاری بررسی لایحه بودجه سال آینده کشور ، انتخابات مجلس و همچنین بررسی لایحه برنامه ششم است.

وی افزود : برنامه ششم نقشه راه پنج سال آینده را تشکیل می دهد و امیدواریم با دقت بیشتر و با اسیب شناسی برنامه های گذشته و آینده گرایی مطلوب و در چارچوب اهداف سند چشم انداز بیست ساله کشور بررسی و نهایی شود.

آقای محمدی افزود : بررسی برنامه ششم و لایحه بودجه نباید تاثیری بر اهداف انتخاباتی بگذارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: نمایندگان مجلس از این فرصت خدمت رسانی به طور بهینه برای پیشرفت و توسعه کشور استفاده کنند.

سال 1394 اخرین سال برنامه پنجم توسعه است و کارشناسان معتقدند برنامه ششم توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی باید بر اساس اموزه های اقتصاد ایرانی و اسلامی تهیه شود.

نظام اقتصادی ایران قرار نیست فله ای شود و با تکیه بر الگوهای ناکارامد و باطل شده غربی ها و فقط بر اساس توصیه های بانک جهانی و صندوق بین المللی پول اداره گردد

اقتصاد ایران از نظر منابع شایسته برترین سطوح منطقه ای و جهانی است و باید از نظر دانش اقتصادی هم به این سطح برسد تا تمام مزیت های منابع محور و سخت در سرزمین ایران با نرم ترین فناوری ها و مزیت ها که بخش مهمی از انهار ا دانش بومی اقتصاد تشکیل می شد ترکیب شود.

ترکیب بهینه این موارد  حتما توسعه یافتگی اقتصاد ایران را  تضکین خواهد کرد اما باید ابتدا تعاریف و مفاهیم و ابزرهای سیاستی و اجرایی و کاربردی را شناسایی کنیم و سپس انها را در مکان های مناسب و در زمان های مطلوب و با سرعت اثربخش بکار بگیریم.

در ان صورت می توان به اثربخشی برنامه های توسعه از جمله برنامه ششم توسعه امیدوار بود در غیر اینصورت باید همچنان در سراب توسعه به انتظار بنشینیم.

یکصد سال برنامه ریزی در اقتصاد ایران کافی است تا فرایندهای وسیله و هدف و ابزارهای اقتصادی و سیاستی کالبدشکافی و نوسازی شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *