شناسه خبر: 6624 منتشر شده در مورخ: 1394/3/19 ساعت: 10:33 گروه: اجتماعی  
بودجه بهزیستی صرف فقرا نشود

بودجه بهزیستی صرف فقرا نشود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار با رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه بهزیستی باید از معلولان حمایت کند و بودجه خود را صرف فقرا نکند، گفت: بهزیستی باید به امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها بپردازد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، «انوشیروان محسنی بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با هیئت همراه در سفر یکروزه خود به استان اصفهان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان  دیدار کردند.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فیاض بخش، بنیانگذار بهزیستی، رویکرد سازمان را ارائه خدمات تخصصی گسترده در حوزه توانبخشی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: با این حال متاسفانه اکنون با آمار و ارقام تاسف باری از آسیب های اجتماعی در کشور روبرو هستیم و این موضوع زیبنده انقلاب اسلامی ایران نیست که در جامعه شاهد آسیب های اجتماعی بالاخص افزایش اعتیاد در بین زنان باشیم.

وی با بیان اینکه اعتیاد از مواد سنتی به سمت مخدرهای جدید و صنعتی پیش رفته است، افزود: امروز ۲۴ درصد جامعه نیازمند روانپزشک هستند تا در مسیر درمان قرار گیرند.

محسنی بندپی با اشاره به آمار ۴۰۰ هزاری معلولان روستایی، تصریح کرد: درصددیم با آموزش توانمندی علمی و تخصصی به این عزیزان سطح آگاهی آنها را افزایش داده و در نتیجه کیفیت زندگی معلولین و توانخواهان را ارتقاء بخشیم و از محدودیت های آنها بکاهیم.

در ادامه این دیدار آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان به خدمات شهید فیاض بخش برای راه اندازی بهزیستی اشاره کرد و گفت: لازم است با برنامه ریزی صحیح  از موازی کاری بین کمیته امداد و بهزیستی به طور جدی پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با تاکید بر اینکه بهزیستی باید از معلولان حمایت کند و بودجه خود را صرف فقرا نکند، افزود: کمک به فقرا از وظایف کمیته امداد است و بهزیستی باید به امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها بپردازد؛ چراکه کمک بهزیستی به فقرا اشتباه و غلط است و اگر این غلط را اصلاح کنیم یک قدم به جلو پیش رفته ایم.

وی به اهمیت تقویت بودجه بهزیستی اشاره کرد و گفت: لازم است بیش از پیش به امر مناسب سازی ادارات، مکان های عمومی و معابر پرداخته شود؛ چراکه مناسب سازی از احتیاجات اولیه معلولان است و این عزیزان برای عبور و مرور در معابر و انجام کارهای روزانه خود  نیز دچار مشکل هستند.

آیت الله طباطبائی نژاد با بیان اینکه در شهر مکه طراحی اولیه برای افرادی که با ویلچر عبور و مرور می کنند انجام شده، در پایان یادآور شد:  متاسفانه در کشور ما این موضوع مورد غفلت واقع شده است؛ چنانکه شهرداری ها موظف به طراحی و ساخت محل عبور و مرور معلولان در سطح شهر می باشند و بهزیستی نیز باید بر این امر نظارت کند تا در صورت تخلف برخورد جدی شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *