شناسه خبر: 6567 منتشر شده در مورخ: 1394/3/6 ساعت: 13:02 گروه: اجتماعی  
تقویت نگاه اجتماعی حلال بسیاری از مشکلات معلولان است
مدیرکل بهزیستی قزوین:

تقویت نگاه اجتماعی حلال بسیاری از مشکلات معلولان است

مدیرکل بهزیستی قزوین گفت: اگر نگاه اجتماعی نسبت به سازمان بهزیستی تقویت شود، بسیاری از مشکلات معلولان حل می‌شود.

 حسین افشارمقدم در سومین نشست هم‌اندیشی تشکل‌های معلولان کشور که بعد از ظهر امروز در سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اگر نگاه اجتماعی نسبت به سازمان بهزیستی تقویت شود، بسیاری از مشکلات معلولان حل می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که ایران یکی از 43 کشور حوزه آسیا محسوب می‌شود که سه کشور در حوزه حمایت از معلولان فعالیت می‌کنند.

افشارمقدم با اشاره به تصویب قانون حمایت از جامعه معلولان در سال‌های گذشته بیان کرد: در صورتی که بازنگری و بررسی مجدد قانون حمایت از معلولان صورت گیرد هیچ تغییری در حل مشکلات معلولان به وجود نمی‌آید، چراکه نگاه به این بخش نگاه اجتماعی و همگانی نیست و دیدگاه باید اجتماعی باشد.

مدیرکل بهزیستی قزوین در خصوص اعتبار بودجه دولت به بخش بهزیستی ادامه داد: اعتبار سالانه‌ای که دولت برای سازمان بهزیستی در نظر می‌گیرد یک هزار و 600 میلیارد تومان است که این مبلغ در بخش‌های مختلف این سازمان از جمله بخش بهداشت افراد معلول، حمل و نقل و بسیاری موارد دیگر صرف می‌شود.

افشارمقدم با اشاره به حمایت‌های مسئولان استان قزوین از افراد معلول تصریح کرد: باید در این استان به معلول ارزش و بها داد و شرایط مناسب برای زندگی آنها از جمله حمل و نقل و بهداشت را فراهم آورد که تحقق این امر نیازمند توجه ویژه مسئولان است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تغییر نگرش‌ نسبت به افراد معلول عنوان کرد: باید دیدگاه خود را نسبت به معلولان تغییر دهیم و آن را اصلاح کنیم، چراکه در جامعه ما حقوق افراد به ویژه معلولان یکسان است.

مدیرکل بهزیستی قزوین همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش مؤثر خودباوری در موفقیت‌های فردی اظهار کرد: خودباوری و اعتماد به نفس یکی از مهمترین و مؤثرترین ویژگی‌هایی است که افراد معلول می‌توانند آن را در خود پرورش دهند و موجب تغییر دیدگاه محدود جامعه نسبت به معلولان باشند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *