شناسه خبر: 6563 منتشر شده در مورخ: 1394/3/6 ساعت: 13:01 گروه: اجتماعی  
۶۰۰ سالمند و معلول مجهول‌الهویه در استان اصفهان وجود دارد
معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان:

۶۰۰ سالمند و معلول مجهول‌الهویه در استان اصفهان وجود دارد

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی اصفهان با اشاره به نگهداری ۶۰۰سالمند ومعلول مجهول‌الهویه درمراکز شبانه روزی بهزیستی گفت:این افراد با حکم دادستانی در این مراکز نگهداری می‌شوند

سید اصغر فیاض با اشاره به فعالیت ۵۰ مرکز نگهداری شبانه روزی بهزیستی در استان اصفهان اظهار داشت: در این مراکز از سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معلولان ذهنی و معلولان جسمی نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ مددجو در مراکز شبانه روزی اداره کل بهزیستی استان اصفهان نگهداری می‌شوند، افزود: بیشتر این مراکز به صورت تفکیک جنسیتی فعالیت می‌کنند.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به نگهداری ۶۰۰ سالمند و معلول مجهول‌الهویه در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان ابراز داشت: این افراد با حکم دادستانی در این مراکز نگهداری می‌شوند.

وی با بیان اینکه طی چند سال گذشته تنها ۲ سالمند رها شده از استان اصفهان شناسایی شده است، ابراز داشت: البته باید در نظر داشت که در سال گذشته ۱۰ نفر سالمند رها شده در استان شناسایی شد که همه آنها اهل استان‌های دیگر بودند و با حکم دادستانی به استان متبوعشان برگردانده شدند.

فیاض با تاکید بر اینکه بسیاری از سالمندان مجهول‌الهویه مبتلا به آلزایمر هستند، اضافه کرد: به صورت میانگین ماهانه ۳ معلول و سالمند مجهول‌الهویه در استان اصفهان شناسایی و ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های مددکاری پس از شناسایی سالمندان و معلولان پیگیری و اجرا می‌شود، گفت: چنانچه موفق به شناسایی خانواده این افراد نشویم آنها را با حکم دادستانی پس از انجام مراحل چکاب اولیه به مراکز وارد می‌شوند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *