شناسه خبر: 6553 منتشر شده در مورخ: 1394/3/5 ساعت: 08:27 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه سه شنبه 5 خرداد 1394

روزنامه سه شنبه 5 خرداد 1394

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

سه شنبه 5 خرداد 1394،

7 شعبان 1436،

26 می 2015

سال نوزدهم شماره 5008

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین امروز......

موج تغییرات در مدیریت سازمان بهزیستی کلید خورد 2

ظریف: دولت قبل اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای را داده بود 3

12 استان در وضعیت قرمز از نظر اعتیاد 5

بنزین تکنرخی شد 7

۳ درصد ایرانیها کارت اهدای عضو دارند 9

دو منبع قانونی برای بازنشستگی افراد معلول (بخش دوم) 11

بدون حضور بانوان قهرمان جهان شدیم 13

نمایش فیلم اپرای رستم و سهراب در نیاوران

شکنجه فجیع پسر 5 ساله توسط پدر و مادرش

اطلاعرسانی

 

صئ.............ویژه

* موج تغییرات در مدیریت سازمان بهزیستی کلید خورد: پس از آمدن دکتر انوشیروان محسنی بندپی به عنوان ریاست جدید سازمان بهزیستی در اواخر فروردین ماه سال جاری و انتظار بروز تغییرات در سطح مدیران این سازمان، موج نخست این تغییرات آغاز شد. بر اساس اخبار قطعی، دکتر حسین نحوینژاد مدیر کل بهزیستی استان گیلان و از مدیران باسابقه سازمان بهزیستی جانشین دکتر یحیی سخنگویی در معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی شده است. همچنین محسنی بندپی در احکامی جداگانه دکتر پهبد پورشبانان را به عنوان قائم مقام حوزه ریاست سازمان بهزیستی و سیدمهدی میرشاه ولد را به سمت مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور منصوب کرد. پیش از این نیز سیدمحمد حسینی و محمدرضا حیدرهایی به ترتیب مدیر کل حوزه ریاست سازمان و مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی بودند.

 

صئ.............سیاسی

- داخلی: ظریف: «دولت قبل اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای را داده بود»: «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای را مرتبط با اصل مذاکرات ندانست و گفت: در دولت قبل این اجازه صادر و مصاحبه هایی هم با دانشمندان هسته ای کشورمان توسط مأموران آژانس انجام شد. وی با اشاره به مخالفت رهبر معظم انقلاب با خواسته کشورهای غربی مبنی بر مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشور، گفت: به طور حتم رویکرد همه ارکان نظام پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب است.

* اقدامات گروههای تندرو برای ایجاد اسلامهراسی در جهان: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز جهان اسلام با مشکلات اساسی رو بروست و گروههای تندرو که هیچ سنخیتی با اسلام ندارند، دست به اقداماتی میزنند تا زمینه اسلامهراسی در جهان را فراهم سازند. اسحاق جهانگیری در دیدار صوفیان جلیل، وزیر هماهنگ کننده امور اقتصادی اندونزی با اشاره به مسائل منطقه و مشکلات جهان اسلام بیان کرد: اندونزی به عنوان پرجمعیتترین کشور اسلامی رسالت بزرگی در معرفی اسلام حقیقی و ارائه الگوی اسلام معتدل و میانه رو به جهان بر دوش دارد.

* تخت روانچی: «به دنبال توافقی هستیم که همه حقوق ما را دربر گیرد»: مجید تخت روانچی، عضو تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: گرچه ما به لحاظ زمانی تحت فشار نیستیم و توافقی میخواهیم که همه حقوقمان را دربر داشته باشد، ولی طرف مقابل باید با پرهیز از مواضع حد اکثری برای دستیابی به توافق تلاش کند.

- بین الملل: پیونگ یانگ فعالیتهای هسته ای خود را ضامن ثبات شبه جزیره کره دانست: پیونگ یانگ پیشتر گفته بود موفق به ساخت تسلیحات هسته ای کوچک شده است، اما اکنون در بیانیه ای که «کمیته وحدت صلحآمیز کره شمالی» منتشر کرد، اعلام کرد: تسلیحات هسته ای کره شمالی ضامن صلح و ثبات منطقه است.

 

صئ.............اجتماعی

* 12 استان در وضعیت قرمز از نظر اعتیاد: دبیر اتاقهای فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: حدود 10 هزار میلیارد تومان خسارت و هزینه در حوزه مواد مخدر بر اقتصاد کشور تحمیل میشود و نرخ شیوع اعتیاد 2.65 درصد بر اساس مطالعه سال 1390 اعلام شده است. برخی استانها مثل خوزستان در وضعیت قرمز اعتیاد در سطح کشور قرار دارند.

* جلوگیری از آزار دانشآموزان: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از ارائه آموزشهای مهارتهای زندگی و پیشگیری از خشونت به دانشآموزان خبر داد و گفت: با همکاری آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از خشونت و آزار، آموزش بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار دانشآموز را در دستور کار قرار داده و اجرایی کردیم. مهارتهایی مانند کنترل خشم، برقراری ارتباطات مؤثر، مدیریت هیجانات و... از مواردیست که به این افراد در سطح مدارس کشور آموزش داده شد.

* امکان "ترمیم معدل دیپلم" در صورت تصویب: علی زر افشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بررسی موضوع "امکان ترمیم معدل دیپلم" خبر داد و گفت: این موضوع یکی از ضروریات حذف کنکور است و به طور جدی در آموزش و پرورش مطرح است و جلساتی پیرامون آن برگزار شده است. وی افزود: جمعی از فارغ التحصیلان دوره های گذشته، قصد ادامه تحصیل دارند که باید فرصت ترمیم معدل را برای این افراد ایجاد کنیم.

* تاکسیها اجازه افزایش کرایه ندارند: ابو الفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه تکنرخی شدن بنزین شامل حال تاکسی و اتوبوس نمیشود، رانندگان حق ندارند به بهانه تکنرخی شدن بنزین افزایش کرایه داشته باشند. نرخ کرایه های تاکسی و اتوبوس برای سال جاری افزایش 20 درصدی داشت که رقم خوبی برای تاکسیها محسوب میشود و بخش خصوصی اتوبوسرانی هم به خوبی از این افزایش منتفع شده است.

صئ...........اقتصادی

* بنزین تکنرخی شد: بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از ٥ خرداد هر لیتر بنزین معمولی با نرخ ١٠٠٠ تومان و هر لیتر بنزین سوپر نیز با نرخ ١٢٠٠ تومان عرضه خواهد شد. اعتبار سهمیه موجود در کارتها نیز تا شهریور در نظر گرفته شده است.

* نرخ تورم اردیبهشت ۱۴.۳ درصد اعلام شد: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نرخ تورم دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال ۹۳ را ۱۴.۳ درصد اعلام کرد. وی افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه در اردیبهشت امسال نسبت به اردیبهشت پارسال ۱۳.۷ درصد بوده است که ۳ دهم درصد کاهش نشان میدهد.

* هوشنگ فلاحتیان: با 10 درصد صرفه جویی، از خاموشی تابستان جلوگیری کنید: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه کسری قابل توجهی در بخش جاری و سرمایه ای وزارت نیرو وجود دارد، گفت: وزارت نیرو برای افزایش تعرفه ها برنامه ای ندارد و هر گونه افزایش نرخی تنها باید با هماهنگی دولت صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به کسری بودجه میبایست سالیانه معادل 5 درصد به هزینه های تولید برق اضافه شود.

* اتوبوس و مترو برای کودکان رایگان میشود: سیدجعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به ارائه تخفیف ۵۰ درصدی به دانشآموزان شهر تهران اقدام شده و بر مبنای مصوبه شهر دوستدار کودک، استفاده از اتوبوس و مترو برای تمامی کودکان کمتر از ۷ سال در تهران رایگان خواهد شد.

* مسیر نا امن گوادر پاکستان فرصتی برای توسعه بندر چابهار: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وجود مسیر نا امن بندر گوادر پاکستان به طرف کشورهای شمالی این کشور فرصت مناسبی است تا با توسعه بندر چابهار، از آن برای ترانزیت کالا از ایران به طرف کشورهای آسیای میانه و بالعکس استفاده شود.

 

صئ...........بهداشت و سلامت

* ۳ درصد ایرانیها کارت اهدای عضو دارند: قائم مقام رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت با اشاره به اینکه حدود ۳ درصد مردم ایران کارت اهدای عضو دارند گفت: با وجود پیشرفتهای زیاد، تا کنون فرهنگسازی مناسبی در این زمینه نداشته ایم.

* پیشگیری از قارچ ناخن پا: قارچ از خراش کوچکی که بین ناخن و بستر آن به وجود میآید، وارد ناخن میشود و زمانی شروع به رشد میکند که محیط اطراف ناخن، گرم و مرطوب باشد. برای پیشگیری از ایجاد قارچ در پا: - پاها را مرتب و با دقت با آب و صابون بشوئید و خوب خشک کنید. - در مکانهای عمومی و استخرها از کفشهای راحتی یا صندل استفاده کنید. - هر روز جوراب تمیز بپوشید. - ناخنها را مرتب کوتاه نگهدارید و آنها را صاف کوتاه کنید. - از پوشیدن جورابهای تنگ پرهیز کنید و کفشی بپوشید که سایز پایتان باشد. - جوراب و کفشها از لوازم شخصی شما هستند؛ پس، از استفاده شریکی آنها با دیگران خودداری کنید.

* راه اندازی سامانه هوشمند ترک سیگار: رئیس مرکز تحقیقات پیشگیری و کنترل دخانیات مسیح دانشوری از ارائه خدمات مشاوره ای رایگان سامانه شبانه روزی ترک سیگار این مرکز با شماره (۲۷۱۲۲۰۵۰) خبر داد. دکتر حیدری گفت: شعار امسال روز جهانی بدون دخانیات، "31 می یا 10 خرداد" کنترل بر قاچاق سیگار اختصاص یافته است. وی تأکید کرد: فروش دخانیات در دکه های روزنامه فروشی ممنوع است و ضرورت دارد تصاویر هشدار دهنده بهداشتی بر روی پاکتهای سیگار هر ۶ ماه تغییر یابند.

* تأثیر اختلال خواب بر حافظه: خواب آشفته بر حافظه و شیوه یادگیری کودکان تأثیر منفی دارد. محققان دریافتند که کودکان مبتلا به اختلال در خواب، دارای حافظه تشریحی ضعیفتری در مرحله یادگیری و آزموندهی هستند، بنابر این لازم است مشکلات مربوط به خواب از همان ابتدای کودکی تشخیص داده شده و درمان شوند.

 

صئ...........گزارش ویژه

* دو منبع قانونی برای بازنشستگی افراد معلول: «بخش دوم و پایانی»: در شماره گذشته روزنامه، بخش نخست گزارش جلسه پرسش و پاسخ با آقای مجید واقفی، کارشناس باسابقه حوزه امور استخدامی کشور با خوانندگان ایران سپید در زمینه قوانین مربوط به بازنشستگی افراد معلول از جمله نابینایان درج شد. در شماره قبل این گزارش مفاد قانون بازنشستگی جانبازان، شاغلین مشاغل سخت و زیانآور و معلولان، مصوب 1367 و اصلاحات بعدی آن تشریح شد. این منبع قانونی مهمترین مرجع منشأ بازنشستگی افراد معلول تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی است که اجازه میدهد افراد معلول با بهره گیری از سنوات ارفاقی متناسب با شدت معلولیت خود که نابینایان مشمول بیشترین سنوات ارفاقی میشوند، بازنشسته شوند. اما منبع دوم بازنشستگی، همه افراد از جمله معلولان قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت، مصوب 5 شهریور 1386 است. بر اساس این قانون که در سال 1389 به مدت 5 سال تمدید شده است و از جمله در سال 94 نیز معتبر است، تمام کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی میتوانند با داشتن سنوات قابل قبول از بازنشستگی پیش از موعد استفاده کنند. در آیین نامه اجرایی این قانون، استفاده از 5 سال سنوات ارفاقی پیشبینی شده بود، اما با مصوبه مجلس در سال 93 شرط اجرای این قانون در سال جاری عدم اعطای سنوات ارفاقی به متقاضیان بازنشستگی پیش از موعد است. در این قانون شرط سنی برای استفاده از بازنشستگی پیش از موعد وجود ندارد، اما مردان با 25 سال سابقه و زنان با 20 سال سابقه میتوانند از آن استفاده کنند. شرط بهره مندی فرد متقاضی این قانون، موافقت بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوطه است. از نظر قانونی دستگاه اجرایی مربوطه باید با بازنشستگی کارمند خود پست مربوطه را حذف کند. لازم به یادآوری است این قانون ارتباط مستقیم به افراد معلول ندارد و این افراد برای بهره مندی از آن امتیازی ندارند.

 

صئ..............ورزشی

* بدون حضور بانوان قهرمان جهان شدیم: علیمحمد سیلانی، سرمربی تیم پاورلیفتینگ نابینایان و کمبینایان اعزامی به پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان در مصاحبه با ایران سپید گفت: در این رقابتها در رشته پاورلیفتینگ 12 کشور شرکت داشتند که ورزشکاران کشورمان توانستند در بخش پاورلیفتینگ، 6 طلا، 1 نقره و 2 برنز و در بخش پرس سینه 5 طلا، 2 نقره و 1 برنز به دست آورند. با مجموع 11 طلا، 3 نقره و 3 برنز توانستیم برای نهمین بار قهرمانی خود در این رشته در میادین جهانی را تکرار کنیم. سطح فنی مسابقات بسیار بالا بود، چرا که هر کدام از تیمها میخواستند با کسب نشان طلا، رنکینگ کاروان خود در جدول رده بندی توزیع مدالها را ارتقا دهند. سیلانی بیان داشت: کسب 11 طلای پاورلیفتینگ بود که باعث شد کاروان ایران برای اولین بار، بالاتر از چین، ژاپن و کره میزبان، عنوان سومی را از آن خود کند. در رشته پاورلیفتینگ، مجموع امتیازات در بخش آقایان و بانوان تیم قهرمان را مشخص میکند، اما ما با وجود این که در بخش بانوان هیچ نماینده ای نداشتیم، باز هم توانستیم در مجموع امتیازات، عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کنیم که این نشان دهنده قدرت بلامنازع وزنه برداری قدرتی ایران در سطح جهان است. سرمربی پاورلیفتینگ کشورمان ادامه داد: بیشتر ملیپوشان رکوردهای جهانی که متعلق به خودشان بود را در این مسابقات شکستند. در برخی اوزان جا بجایی رکوردها در حدود 20 کیلوگرم بود که با توجه به رقابتهای سنگین در عرصه جهانی، کمسابقه بود. سیلانی گفت: کشور آمریکا بنیانگذار رشته پاورلیفتینگ در جهان است، اما ما توانستیم برای نهمین بار قهرمان این رشته در سطح جهان شویم. سیلانی در پایان بیان کرد: امیدواریم به زودی آرزوی ورزشکاران این رشته که همانا بازگشت پاورلیفتینگ به مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک است، برآورده شود. 50 درصد کار پیش رفته و امیدواریم با رایزنیهای صورت گرفته، این امر به زودی محقق شود.

صئ..............فرهنگ و هنر

* نمایش فیلم اپرای رستم و سهراب در نیاوران: فیلم اپرای "رستم و سهراب" که در دو پرده و چهار صحنه به آهنگسازی و رهبری لوریس چکناواریان و کارگردانی وحید زارعزاده اجرا شده، 9 خرداد ماه در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته میشود. ۲۵ اردیبهشت در روز ملی فردوسی نشان فردوسی طی مراسمی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به چهار نفر از فردوسی پژوهان و افرادی که فعالیتهای چشمگیر فرهنگی و هنری در این حوزه داشته اند تقدیم شد. استاد لوریس چکناواریان، آهنگساز و رهبر صاحبنام ارکستر نیز به عنوان یکی از شخصیتهای برجسته فرهنگی و هنری که آثار ارزشمند هنری پیرامون داستانهای شاهنامه خلق نموده نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت. به همین مناسبت فیلم اپرای "رستم و سهراب" از آثار استاد چکناواریان روز شنبه  در فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته میشود و حضور برای عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است. گفتنی است اپرای رستم و سهراب در تابستان 1381 با ارکستری ترکیبی از نوازندگان سازهای بادی اتریش و سازهای زهی، هارپ و گروه کر ارمنستان، به مناسبت هزاره تولد حکیم ابو القاسم فردوسی در سالن میلاد با رهبری لوریس چکناواریان اجرا شده بود.

* پخش مجموعه کافه پرواز بزودی از رادیو نمایش: مجموعه رادیویی کافه پرواز به کارگردانی مجید حمزه، این روزها در حال تولید در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو است و هنرمندانی چون مینو جبارزاده، رامین پور ایمان، مهرداد مهماندوست و تعداد دیگری از هنرمندان در آن به ایفای نقش پرداخته اند. بر اساس این خبر در "کافه پرواز" داستانها در کافه ای در فرودگاه اتفاق می افتد که این کافه را زوج جوانی اداره میکنند و خواسته و ناخواسته درگیر اتفاقاتی میشوند که برای مسافرین فرودگاه رخ میدهد و موضوعات آن نیز بر مبنای روابط انسانی مبتنی بر سبک زندگی ایرانی اسلامی پردازش شده است. هدیه رضایی از نویسندگان سریال رادیویی "کافه پرواز" با بیان اینکه گروهی نوشتن در نمایش رادیویی به تنوع آن کمک میکند گفت: ایده اولیه این اثر از طرف اداره کل هنرهای نمایشی رادیو پیشنهاد شد که من به همراه لیدا شیرمرد، شخصیتها را طراحی کردیم و دو شخصیت اصلی برای آن در نظر گرفتیم که در اپیزودهای مختلف شخصیتهای فرعی داستانها را کامل میکنند. وی ادامه داد: نحوه همکاری من با لیدا شیرمرد در نگارش این اثر به این صورت بود که هر کدام پس از نوشتن چند قسمت، آنها را با یکدیگر به اشتراک میگذاشتیم که پس از آن به اتفاق نظر در یکدست بودن متون رسیدیم. رضایی خاطرنشان کرد: همکاری با ژاله محمدعلی، تهیه کننده این اثر به همراه مجید نظرینسب، تأثیر بسزایی در طراحی داستانها و شخصیت پردازیهای این نمایشنامه رادیویی داشته است. این مجموعه به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی در مراحل تولید قرار دارد و به زودی پخش آن از رادیو نمایش آغاز خواهد شد.

 

صئ..............حوادث

* شکنجه فجیع پسر 5 ساله توسط پدر و مادرش: دادستانی تهران رسیدگی به پرونده کودکی را که آزار جسمی و جنسی دیده و دچار شکستگیهای متعدد شده است، آغاز کرد. یک کودک پنج سال و نیمه که در بیمارستانی تخصصی در تهران بستری است، هفته گذشته به دلیل شکستگیهای متعدد در نواحی مختلف دستهایش و همچنین سوختگی پاها و دستها، تحت درمان قرار گرفت. این پسربچه یک هفته قبل توسط پدر و مادرش به بیمارستان برده شد. مادر پسربچه مدعی است این شکستگیها بر اثر پرتاب شدن کودک از روی تاب و سرسره ایجاد شده است. در همین حال پسربچه مدعی شد پدرش او را کتک میزند، اما مادر او گفته های پسرش را انکار کرد و گفت: «شوهرم پسرش را خیلی دوست دارد، البته گاهی او را تنبیه میکند». بعد از اینکه پزشکیِ قانونی تأیید کرد این پسر قربانیِ کودکآزاری است، دادستانی تهران برای بررسی این پرونده وارد عمل شد.

* دزدان جسد همدستشان را رها کردند: اعضای یک شبکه سرقت، پیکر نیمه جان یکی از اعضای باند را که در جریان تعقیب و گریز با پلیس مجروح شده بود، کنار خیابان رها کردند و گریختند. مجروح حادثه بعد از انتقال به بیمارستان جان باخت. ساعت 7 صبح یکشنبه کارکنان بیمارستان آزادی خبر فوت پسر جوانی را که با شلیک گلوله به کام مرگ رفته بود به پلیس گزارش دادند. زمانی که مأموران در بیمارستان حاضر شدند، دریافتند لحظاتی قبل پسر 25 ساله ای به نام سیروس در حالی که با شلیک دو گلوله به پا و دستش زخمی شده به بیمارستان منتقل شده اما بر اثر خونریزی شدید جان باخته است. نخستین تحقیقات نشان داد سیروس از سارقان سابقه دار و اهل شهرستان اسلامشهر است که چند ساعت قبل در جریان تعقیب و گریز با مأموران گشت کلانتری 108 نواب زخمی شده، اما دوستانش پیکر نیمه جان او را رها کرده و گریخته اند. مأموران تحقیقات را برای شناسایی و دستگیری همدستان پسر فوت شده آغاز کردند.

صئ..............اطلاعرسانی

* تحولی نو در زندگی نابینایان

تنها: قلم هوشمند ویژه نابینایان

با بیش از 1000 برچسب هوشمند و محتوای مذهبی-قرآنی. خرید آسان (ارسال رایگان). پذیرش نماینده فعال: 88141596

* اصلاحیه اطلاعیه تعاونی مسکن انجمن دفاع از حقوق معلولین ایران: عضو محترم، حضور در دو مجمع عادی و فوق العاده الزامی و نشانه مهم بودن سرنوشت این تعاونی برای شما است. در صورت عدم امکان حضور در جلسه، نماینده تام الاختیار میتواند با همراه داشتن وکالتنامه کتبی و کارت شناسایی شما در مجمع شرکت نماید. زمان: روز پنجشنبه مورخ 7/3/94 ساعت 14، مکان: نواب، پل کمیل شرقی فرهنگسرای انقلاب، سالن فجر

* شبکه رادیویی ورزش در نظر دارد در جهت نظارت دقیقتر بر روی برنامه های خود از مخاطبان نابینا دعوت به همکاری نماید. جهت هماهنگی با شماره 09354295805 تماس حاصل فرمایید.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *