شناسه خبر: 6492 منتشر شده در مورخ: 1394/2/23 ساعت: 09:19 گروه: ورزشی  
18مدال رنگارنگ رهاورد کاروان بعثت تا پایان روز سوم مسابقات جهانی نابینایان

18مدال رنگارنگ رهاورد کاروان بعثت تا پایان روز سوم مسابقات جهانی نابینایان

در پایان روز سوم پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان و کمبینایان که در سئول کره جنوبی در حال برگزاری است، ملی پوشان کشورمان 17مدال رنگارنگ به دست آوردند و جمع مدالهای خود را به عدد 18رساندند.

به گزارش ایران سپید: ملی پوشان گلبال کشورمان که در روز نخست مسابقات جهانی با نتیجه 10 بر 0 استرالیا، و در روز دوم با نتیجه 11 بر 1 ونزوئلا را شکست داده بودند، در سومین دیدار خود در مقابل ژاپن به تساوی 5 بر 5 رسیدند. تیم ملی گلبال آقایان کشورمان در چهارمین بازی خود که روز گذشته سه شنبه 22 اردیبهشت برگزار شد، با نتیجه 13 بر 5 بلژیک را مغلوب کرد تا صعود خود از گروه دوم به مرحله بعد را قطعی کند. نتایج گلبالیستهای کشورمان از این پس، رده بندی تیم ایران در گروه دوم را مشخص خواهد کرد.
در رشته دو و میدانی نیز نمایندگان کشورمان در روز سوم این رقابتها، 2 طلا، 1 نقره و 4 برنز به دست آوردند تا جمع مدالهای خود در این رشته را به عدد 8 برسانند.
حمید اسلامی در رقابتهای دو 1500 متر، کلاس T11، با ثبت رکورد 4 دقیقه و 27 ثانیه، به مدال برنز دست یافت. سامان پاکباز در پرتاب وزنه نشان طلا را بر گردن آویخت. پاکباز در پرتاب وزنه، کلاس F12، با ثبت رکورد 15 متر و 3 سانتیمتر، اولین طلای دو و میدانی را برای کشورمان به ارمغان آورد. در همین ماده، مهدی اولاد با رکورد 14 متر و 21 سانتیمتر، مدال برنز را از آن خود کرد. سامان پاکباز در پرتاب دیسک نیز توانست دومین طلای خود را برای کاروان بعثت به ارمغان آورد. پاکباز در کلاس F12، با رکورد 46 متر و 87 سانتیمتر قهرمان شد و مسعود حیدری دیگر نماینده کشورمان در همین ماده، با 44 متر و 13 سانتیمتر صاحب مدال نقره شد. علی الهی در ماده 1500 متر کلاس T12، با رکورد 4 دقیقه و 13 ثانیه، به مدال برنز رسید. حسین سعیدی نماینده کشورمان در ماده دوی 100 متر کلاس T12، با رکورد 11 ثانیه و 48 صدم ثانیه، به مدال برنز دست یافت. دوندگان روسیه با رکورد 11 ثانیه و 27 صدم ثانیه و 11 ثانیه و 28 صدم ثانیه، اول و دوم شدند. در همین ماده علیرضا فرح، دیگر نماینده کشورمان به عنوان ششمی بسنده کرد. در روز دوم مسابقات جهانی نابینایان نیز محمد آرخی در ماده پرتاب دیسک کلاس T11، با رکورد 10 متر و 3 صدم سانتیمتر، به مدال برنز دست یافته بود. مدال آرخی اولین مدال کاروان بعثت در پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان بود.
در روز نخست مسابقات پاورلیفتینگ نیز که روز سه شنبه 22 اردیبهشت برگزار شد، وزنه برداران کشورمان به 10 نشان رنگارنگ دست یافتند. تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان در پایان روز نخست این رقابتها در مسابقات جهانی نابینایان که در سئول کره جنوبی در حال برگزاری است، 7 طلا، 1 نقره و 2 برنز در مجموع پاور و پرس سینه به دست آورد. در اولین روز از مسابقات پاورلیفتینگ، در بخش پاور، سجاد خالدان در وزن 56 کیلوگرم: اولین مدال طلای این رشته را به خود اختصاص داد. در همین وزن، ترکیه و اوکراین در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند. در وزن 60 کیلوگرم: جواد قانع به مدال برنز رسید. نمایندگان اوکراین و روسیه به ترتیب اول و دوم شدند. در وزن 67/5 کیلوگرم: سید امیرحسین مهدویان، به مدال برنز رسید. وزنه برداران اوکراین در این وزن اول و دوم شدند. مهدی بهارزاده در وزن 75 کیلوگرم: نقره ای شد و نمایندگان اوکراین طلا و برنز را به خود اختصاص دادند. نشان طلای وزن 82/5 کیلوگرم را احد جواهری از کشورمان به ارمغان آورد و اوکراین و روسیه دوم و سوم شدند. در وزن 90 کیلوگرم: حمید پاکباز به گردنآویز طلا رسید، روسیه دوم شد و ونزوئلا در جایگاه سوم ایستاد. اما در بخش پرس سینه، سجاد خالدان در 56 کیلوگرم: باز هم طلایی شد. جواد قانع در وزن 60 کیلوگرم: به مدال طلا رسید. در وزن 82/5 کیلوگرم: احد جواهری نیز برای بار دوم طلایی شد و آخرین مدال رقابتهای پاورلیفتینگ در پایان روز نخست این رشته را حمید پاکباز در وزن 90 کیلوگرم: با کسب نشان طلا به دست آورد.
بدین ترتیب تا پایان روز سوم مسابقات جهانی نابینایان، 18 مدال، (9 طلا، 2 نقره، و 7 برنز) شامل: 10 مدال در پاورلیفتینگ و 8 مدال در رشته دو و میدانی، نصیب کاروان بعثت شده است.
ورزشکاران کشورمان در چهارمین روز مسابقات جهانی سئول کره جنوبی که چهار شنبه 23 اردیبهشت برگزار میشود، در رشته های گلبال، دو و میدانی و پاورلیفتینگ به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

امیر سرمدی

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *