شناسه خبر: 6488 منتشر شده در مورخ: 1394/2/23 ساعت: 07:55 گروه: اجتماعی  
جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان، کشوری می شود

جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان، کشوری می شود

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به استقبال معلولان از برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری وعده داد که جشنواره تئاتر معلولان بصورت کشوری و در صورت امکان بین المللی برگزار شود.

 یحیی سخنگویی  در مراسم اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان با عنوان 'تئاتر آفتاب' در اصفهان افزود: هنر سرلوحه فعالیتهای این سازمان برای مددجویان زیر پوشش است و از آن حمایت جدی می کنیم.

وی اظهار کرد: بهزیستی با اتکا به مقوله هنر توانست به بسیاری از اهدافش دست یابد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین از افزایش بودجه هنر در این سازمان تا سقف سه برابر خبر داد.

سخنگویی افزود: زمانی بهزیستی بدنبال توانمندسازی بود و روزی هم برای حضور مددجویان در صحنه های مختلف تلاش می کرد ولی اکنون معلولان هستند که ما مسوولان را به صحنه کشانده اند.

وی هنر تئاتر را اوج هنرمندی دانست و گفت: چگونه می شد روزی را تصور کرد که معلولان در صحنه تئاتر با موفقیت حاضر باشند.

زهرا نوع پرست مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی نیز گفت: افزایش گروههای نمایشی معلولان بطور قطع نشان می دهد که معلولیت به هیچ وجه محدودیت نیست.

وی از جمله اولویتهای سال جاری این دفتر را ارتقای دانش معلولان در عرصه های مختلف عنوان و به برگزاری نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی تدبیر وقلم ویژه معلولان در سالجاری در استان چهارمحال و بختیاری اشاره کرد.

وی افزود: این جشنواره در راستای اهداف تربیتی و آموزشی هنر نمایش و نقش موثر آن در توانمند سازی افراد معلول و کارکرد اجتماعی آن بویژه در ارتقاء سطح آگاهی عمومی و با تاکید بر تغییر نگرش جامعه و پیشگیری از گسترش فرهنگ ناتوانی برگزار می شود.

سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان آفتاب با انتخاب 18 اثر از مجموعه 67 متن نمایشی از شش استان کشور در تالار کوثر اصفهان برگزار شد.

آثار برگزیده شامل هفت گروه از اصفهان، چهار گروه از تهران، یک گروه از مرکزی، یکی از البرز، سه گروه از قم و دو گروه از چهارمحال و بختیاری بود که در پایان این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *