شناسه خبر: 6478 منتشر شده در مورخ: 1394/2/22 ساعت: 08:58 گروه: اجتماعی  
شکایت معلولان از اجرا نشدن سهم 3 درصدی استخدام
آلیا مطرح کرد:

شکایت معلولان از اجرا نشدن سهم 3 درصدی استخدام

رئیس فراکسیون حمایت ازحقوق معلولان درمجلس با انتقاد از وزیر کار در اینکه لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان را به مجلس ارائه نمی کند، گفت: متاسفانه سهم 3 درصد برای استخدام معلولان درکشور اجرا نمی شود و دولت باید به جای کار تبلیغاتی لایحه اصلاح را هرچه زودتر به مجلس ارائه کند.

فاطمه آلیا  درخصوص افزایش سهم استخدام معلولان از 3 به 5 درصد، گفت: جای تعجب دارد که وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی به جای ارائه لایحه  اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان به مجلس، تنها بر روی هریک ازبندهای این لایحه مانورهای تبلیغاتی می کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: لایحه اصلاح قانون حمایت از حقوق معلولان طی 4 سال گذشته آماده شده که در یک بند آن نیزسهم استخدام معلولان باید از 3 به 5 درصد افزایش پیدا کند، اگرچه گروه هدف درکل کشور بارها شکایت کردند که متاسفانه سهم 3 درصد هم برای استخدام معلولان اعمال نمی شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه قشر معلول کشور پس ازشرکت در آزمون های استخدامی وکسب نمره قبولی در آزمون نمی توانند مشغول به کار شوند، چون هیچ کار مشخصی برای آنها تعریف نشده است، بنابراین انتظار نمی‌رفت که رئیس جدید سازمان بهزیستی این چنین درخصوص افزایش سهم استخدامی معلولان صحبت کند، زیرا بارها ازوی درخواست شده است که کل لایحه اصلاحیه قانون حمایت ازحقوق معلولان را به مجلس ارائه کنند.

آلیا با انتقاد ازاینکه وزیر کار و رئیس سازمان بهزیستی چند روز یکبار هریک از بندها ومواد این لایحه را در مصاحبه ها تبلیغ می کنند، تصریح کرد: به طور حتم انتظار می رود که رئیس سازمان بهزیستی به جای صحبت و تبلیغات تلاش کند که لایحه اصلاحیه را به مجلس ارائه کند تا این لایحه پس ازتصویب به شکل قانون درآید.

این نماینده مردم درمجلس نهم با تاکید براینکه متاسفانه معلولان پس ازشرکت در آزمون های استخدامی به دلیل نبود شغل مشخص تحقیر می‌شوند، گفت: اینکه معلولان پس از شرکت در آزمون معلق مانده و نمی توانند شاغل شوند، اهانت به این قشر ازجامعه است و انتظار می رود که رئیس سازمان بهزیستی به وظایف خود در جهت استخدام معلولان به درستی عمل کنند.

رئیس فراکسیون حمایت ازحقوق معلولان درمجلس شورای اسلامی، افزود: هیچ دلیل موجهی در تاخیر ارائه  لایحه اصلاح قانون حمایت ازحقوق معلولان به مجلس وجود ندارد، چون بررسی‌ها نشان می‌دهد که این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت به پایان رسیده است، بنابراین این موضوع اصلی ترین سوال نمایندگان ازوزیر کار است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *