شناسه خبر: 6447 منتشر شده در مورخ: 1394/2/16 ساعت: 12:55 گروه: ورزشی  
کاروان بعثت پیامبر (ص) امروز راهی سئول میشود

کاروان بعثت پیامبر (ص) امروز راهی سئول میشود

کاروان ورزشی نابینایان و کمبینایان کشورمان موسوم به کاروان بعثت شامگاه امروز پنجشنبه 17 اردیبهشت، جهت شرکت در پنجمین دوره مسابقات جهانی نابینایان، راهی سئول کره جنوبی میشود.

به گزارش ایران سپید ملیپوشان کشورمان که در چهار رشته ورزشی گلبال آقایان، پاورلیفتینگ، جودو و دو و میدانی به این رقابتها اعزام میشوند، ابتدا ساعت 22:30 دقیقه امشب از تهران وارد امارات میشوند و سپس با یک پرواز مستقیم به سئول سفر خواهند کرد. روز جمعه و شنبه 19 اردیبهشت، کلاسبندی ورزشکاران انجام میشود و مسابقات به صورت رسمی از روز یکشنبه 20 اردیبهشت آغاز خواهد شد. این مسابقات برای برخی از رشته ها به جهت داشتن کسب سهمیه پارالمپیک 2016 ریو، از اهمیت بیشتری برخوردار است. در گلبال آقایان، سه تیم اول این مسابقات میتوانند به صورت مستقیم سهمیه ریو را به دست آورند. در دو رشته جودو و دو و میدانی نیز سهمیه غیر مستقیم وجود دارد. بدین ترتیب که به ورزشکاران بر حسب جایگاهی که به دست میآورند، امتیاز داده میشود. در دوره گذشته این رقابتها که سال 2011 در آنتالیای ترکیه برگزار شد، در دو و میدانی 2 طلا، 4 نقره و 6 برنز به دست آوردیم. در جودو نیز موفق به کسب 1 نقره و 2 برنز شدیم. پاورلیفتینگ نیز به علت عدم حضور در مسابقات پاراآسیایی و پارالمپیک، سهمیه ندارد. در دوره گذشته مسابقات جهانی در پاورلیفتینگ، 5 طلا، 3 نقره و 2 برنز به دست آوردیم. به طور کلی، کاروان بعثت با 60 نفر شامل 37 ورزشکار در 4 رشته راهی سئول میشود. این در حالی است که در چهارمین دوره مسابقات جهانی نابینایان در ترکیه، کاروان کشورمان با 50 ورزشکار و در 6 رشته شرکت کرده بود و در مجموع 29 مدال شامل 9 طلا، 10 نقره و 10 برنز به دست آورده بود. در این دوره فوتبال به علت مشکلات مالی و تیم شطرنج آقایان و بانوان به علت همگروهی با اسرائیل، در این مسابقات شرکت نخواهند کرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *