شناسه خبر: 644 منتشر شده در مورخ: 1392/8/14 ساعت: 11:34 گروه: سیاسی  
برای تحویل قدرت به ژنو 2 نمی رویم
وزیر اطلاع رسانی سوریه:

برای تحویل قدرت به ژنو 2 نمی رویم

وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت دمشق برای تحویل قدرت در کنفرانس ژنو 2 شرکت نمی کند

به گزارش ایران سپید شبکه الجزیره روز سه شنبه به نقل از ˈعمران الزعبیˈ وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد نظام سوریه برای تحویل قدرت در کنفرانس ژنو2 شرکت نمی کند.


وی افزود کنفرانس ژنو 2 یک روند سیاسی است اما نه برای تحویل قدرت یا تشکیل یک حکومت انتقالی. 

در همین حال ˈفیصل المقدادˈ معاون وزیر خارجه سوریه نیز گفت: ما در ژنو 2 حاضر می شویم چه فردا برگزار شود چه طی یک هفته یا یک ماه آینده یا بیشتر. این موضع تغییر ناپذیر دمشق است ولی مایلیم کنفرانس ژنو 2 موفقیت آمیز باشد. بنا بر این باید مقدمات آن به درستی فراهم شود. باید این کنفرانس بر اصل توقف فوری خشونت و تروریسم مبتنی باشد. به عبارت دیگر خشونت و عملیات تروریستی باید به محض ورود به سالن کنفرانس و یا حتی قبل از آن متوقف شود. 

از ابتدای سال جاری که آمریکا و روسیه از لزوم برگزاری ژنو 2 سخن گفتند، دمشق همواره بر حضور بی قید و شرط خود در این کنفرانس تاکید کرده اما مخالفان دولت سوریه از جمله ائتلاف ملی طی ماه های اخیر مواضع متفاوت و حتی متناقضی در قبال شرکت یا عدم شرکت خود در ژنو 2 اعلام کرده اند. برخی از مخالفان شرکت خود در کنفرانس ژنو 2 را مشروط به واگذاری قدرت از سوی نظام سوریه و تشکیل دولت انتقالی بدون حضور اسد دانسته اند

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *