شناسه خبر: 642 منتشر شده در مورخ: 1392/8/14 ساعت: 11:27 گروه: سیاسی  
ظریف عازم پاریس شد

ظریف عازم پاریس شد

دکتر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه صبح امروز (سه شنبه) به منظور شرکت در سی و هفتمین اجلاس کنفرانس عمومی سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) تهران را به مقصد پاریس ترک کرد

به گزارش ایران سپید با توجه به اهمیت مباحث فرهنگی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، دکتر ظریف به عنوان مهمان ویژه در اجلاس عمومی یونسکو به تبیین نقطه نظرات و دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران خواهد پرداخت.


ظریف در سال 1386 نیز در سی و چهارمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو، ریاست کمیسیون فرهنگی کنفرانس را به عهده داشت.



*** دیدار ظریف با همتای فرانسوی

اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه اعلام کرده است که دکتر ظریف در این سفر با «لوران فابیوس» همتای فرانسوی خود نیز دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

با توجه به جایگاه مهم ایران و فرانسه در عرصه های منطقه ای و بین المللی، از این فرصت برای رایزنی و تبادل نظر درباره روابط دو جانبه، تحولات منطقه ای و اوضاع بین المللی استفاده خواهد شد. 

ظریف و لوران فابیوس ماه گذشته نیز در حاشیه برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار و مذاکره کردند.



*** یونسکو، میزبان دو هیات از ایران 

به گفته «محمدرضا مجیدی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، کنفرانس عمومی یونسکو هر دو سال یکبار برگزار و طی دو تا سه هفته در خانه دانش و فرهنگ جهانی، مهمترین موضوعات این حوزه ها در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی را به بحث و گفتگو گذاشته و سیاست ها و برنامه های سازمان برای سال های آینده بررسی و تصویب می شود.

نشست امسال یونسکو به دلیل در دستور قرار داشتن راهبرد جدید میان مدت برای دوره هشت ساله پیش روی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پیش از آغاز مباحث کنفرانس امسال، نشست رهبران برای بررسی برنامه های دوره پس از ۲۰۱۵ برگزار می شود.

یونسکو در اجلاس امسال، میزبان دو هیات عالی رتبه از کشورمان است که دکتر ظریف به عنوان مهمان ویژه در اجلاس رهبران که با حضور چند رییس جمهوری و نخست وزیر فردا (چهارشنبه) برگزار می شود، سخنرانی خواهد کرد.

این برای نخستین بار است که از وزیر خارجه کشورمان در این نشست به عنوان مهمان و سخنران ویژه دعوت می شود.

به گفته مجیدی، قرار است دکتر حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رییس جمهوری نیز پیام آقای دکتر حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران و رییس جنبش عدم تعهد را عصر چهارشنبه در نشست مشترک گروه عدم تعهد و گروه ۷۷ و چین قرائت کند.

جمهوری اسلامی ایران در تلاش است در دوره ریاستش بر جنبش عدم تعهد، حداکثر استفاده را برای بیان دیدگاه های کشورمان و نیز فعال سازی جنبش انجام دهد.

از چند ماه پیش، در نشست مشترک گروه عدم تعهد و گروه ۷۷ و چین تصمیم گرفته شد بیانیه ای مشترک در مورد آینده یونسکو و دیدگاه های دو گروه تنظیم و در اجلاس وزرا و سران هیات های شرکت کننده در سی و هفتمین اجلاس کنفرانس عمومی به تصویب برسد.

دو گروه پیش نویس این بیانیه را با جمع بندی نظرات بیش از ۱۳۰ کشور عضو، آماده طرح در این نشست مشترک و تصویب نهایی کرده اند.

به گفته سفیر و نماینده دائم ایران در یونسکو، با آغاز مباحث کنفرانس عمومی یونسکو، دکتر «رضا فرجی دانا» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به یونسکو نیز دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های گوناگون ماموریت های پنجگانه یونسکو در زمینه های علوم، فرهنگ، آموزش، ارتباطات و علوم انسانی و اجتماعی تبیین خواهد کرد.

قرار است فرجی دانا با مسوولان یونسکو و وزرای کشورهای مختلف شرکت کننده نیز دیدار و گفت و گو کند.

سی و هفتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو دو هفته ادامه دارد و در کمیسیون های مختلف آن، نمایندگان جمهوری اسلامی ایران علاوه بر بیان دیدگاه های کشورمان در مورد موضوعات در دستور کار، به دفاع از پیشنهادهای مطرح شده از سوی ایران خواهند پرداخت

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *