شناسه خبر: 6409 منتشر شده در مورخ: 1394/2/13 ساعت: 09:29 گروه: اجتماعی  
افزایش ساعات پخش برنامه‌های ویژه معلولان در رسانه ملی
نائب رئیس جامعه معلولان استان اصفهان خبر داد

افزایش ساعات پخش برنامه‌های ویژه معلولان در رسانه ملی

نائب رئیس جامعه معلولان استان اصفهان از افزایش ساعت انعکاس مشکلات معلولان از رسانه ملی خبر داد.

 محمدرضا طاهری با انتقاد از عملکرد سازمان صدا و سیما در عدم تعهد خود به مصوبات مربوط به این سازمان در قانون جامع حمایت از معلولین اظهار کرد: اگر چه این رسانه آنچنان که باید به تعهد قبلی خود مبنی بر اختصاص دو ساعت در هفته به انعکاس مشکلات جامعه معلولان عمل نکرده اما در اصلاح قانون اخیر ملزم و مکلف به اجرا و افزایش پنج ساعته برنامه‌هایی با رویکرد معلولان شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم تئاتر فرصت بسیار مناسبی برای دیده شدن توانمندی‌ها همچنین مشکلات این قشر از جامعه است.

نایب رئیس جامعه معلولان استان اصفهان در ادامه بیان کرد: متاسفانه در گذشته معلولان به عنوان کاراکترهای منفی نمایش‌ها قرار می‌گرفتند که امیدواریم با اهتمام هرچه بیشتر به اجرای تئاترهای معلولان، این گونه نگرش‌ها تغییر یابد.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست بیان کرد: هنر علاوه بر جنبه سرگرمی جنبه کاربردی دارد و باید به این بخش از آن نیز توجه شود.

حسینعلی آقایان‌زاده ادامه داد: در کشور برای هنر تئاتر از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخورداریم که متاسفانه از آنها به خوبی استفاده نشده است.

وی از اجرای تماشاخانه‌های محلی معلولان و سالمندان در آینده خبر داد و گفت: برای صدور مجوز اجرا آماده‌ایم و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح نخستین تماشاخانه معلولان و سالمندان در اصفهان باشیم.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: این طرح صرفا جهت افزایش تکریم و اهمیت به توانمندی‌های دو گروه سالمند و معلول در جامعه است.

 سومین جشنواره تئاتر معلولان منطقه‌ای آفتاب 19 لغایت 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر بهزیستی، سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی دانشگاه اصفهان و سالن آمفی‌تئاتر استاد فرشچیان اصفهان برگزار خواهد شد و برای عموم رایگان است.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *