شناسه خبر: 6281 منتشر شده در مورخ: 1394/1/18 ساعت: 11:38 گروه: اجتماعی  
16 هزار معلول در آذربایجان شرقی کمک هزینه مستمری دریافت می کنند

16 هزار معلول در آذربایجان شرقی کمک هزینه مستمری دریافت می کنند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: برای 16 هزار معلول تحت پوشش در استان، کمک هزینه مستمری و نگهداری در منزل پرداخت می شود.

محسن ارشد زاده  افزود: در سال گذشته چهار هزار و 500 معلول عقب مانده جسمی و ذهنی، بیمار روانی و سالمند در 92 مرکز توانبخشی استان خدمات دریافت کرده اند که از این تعداد یک هزار و 800 نفر در مراکز توانبخشی شبانه روزی این اداره کل نگهداری شدند.

ارشد زاده اظهار کرد: این اداره کل در سال گذشته برای 60 هزار نفر از معلولان استان به صورت موردی خدماتی همچون ارایه سمعک، ویلچر و کمک هزینه های دانشجویی ارایه کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حوزه اجتماعی اداره کل بهزیستی استان برای 10 هزار نفر از زنان بی سرپرست و خانواده های نیازمند تحت پوشش خود مستمری ماهانه و بسته های حمایتی پرداخت می کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 450 نفر از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در استان تحت سرپرستی این اداره کل هستند که 330 نفر از آنها در خانه های کودک به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

ارشد زاده افزود: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اورژانس اجتماعی این اداره کل از طریق سامانه تلفنی 123 به ارایه خدمات مشاوره ای می پردازد.

وی ادامه داد: مرکز مداخله در بحران، مرکز بازپروری زنان آسیب دیده از دیگر مراکز خدمات دهی در حوزه اجتماعی است.

استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و 724هزار و 620 نفر جمعیت، یکی از استان های پرجمعیت شمال غربی ایران است. کلان شهر تبریز طبق سرشماری سال 90، یک میلیون و 695 هزار و 94 نفر جمعیت دارد.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *