شناسه خبر: 627 منتشر شده در مورخ: 1392/8/13 ساعت: 10:04 گروه: سیاسی  
بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های آمریکایی

بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های آمریکایی

رسانه های آمریکا با بازتاب گسترده سخنان رهبر انقلاب درباره چارچوب مذاکرات با آمریکا و تضعیف نکردن دیپلمات ها در مذاکرات هسته ای اعلام کردند که رهبر عالی ایران از دیپلماسی دولت و مذاکرات هسته ای حمایت کردند.

به گزارش ایران سپید روزنامه واشنگتن پست در شماره روز یکشنبه خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری نوشت: رهبر ایران نسبت به تخریب دیپلمات های ایرانی هشدار داد.


این روزنامه نزدیک به کاخ سفید سخنان رهبر انقلاب را نشانه تازه ای از حمایت (ایت الله خامنه ای ) از رییس جمهوری اسلامی اعلام کرده و هدف پیام ایشان را تندروهای داخل ایران دانست.

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز هم سخنان مقام رهبری را پشتیبانی آشکار از ریاست جمهوری ایران و دیپلماسی دولت روحانی دانسته و گزارش داد: سخنان روز یکشنبه آیت الله علی خامنه ای تازه ترین حمایت وی از تلاش رییس جمهوری حسن روحانی برای مذاکره با غرب می باشد.

فاکس نیوز می افزاید: این سخنان در زمانی بیان می شود که تندروها تیم مذاکره کننده، ایران را متهم به سازشکاری کرده اند.

صدای آمریکا روز یکشنبه در گزارشی درباره سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر عالی ایران روز شنبه حمایت قاطع خود را از تلاش رییس جمهوری در مذاکرات هسته ای اعلام کرد و به تندروها هشدار داد که حسن روحانی را به سازشکاری با دشمن دیرینه ایران متهم نکنند.

اما شبکه تلویزیونی سی ان ان این بخش سخنان رهبر انقلاب را برجسته دیده است که ˈبه مذاکره با غرب خوشبین نیستمˈ.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی در گزارش خود گفت:رهبر عالی ایران حمایت خود را از گفت و گوهای هسته ای اعلام کرد اما گفت که نسبت به آن هم خوشبین نیست.

رویترز نیز در گزارش خود با عنوان ˈآیت الله خامنه ای از تندروها خواست مذاکرات هسته ای را بر هم نزنندˈ نوشت که رهبر عالی ایران تاکید کرد هیچ کس نباید مذاکره کنندگان ما را سازشکار بنامد.

رویترز با ترجمه فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری، این سخنان را کمک بزرگی به حسن روحانی و تلاش وی برای بهبود روابط با غرب دانسته است.

این خبرگزاری می افزاید که رهبر عالی ایران تاکید کرد نباید به دشمنی که لبخند می زند، اعتماد کرد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *