شناسه خبر: 623 منتشر شده در مورخ: 1392/8/13 ساعت: 10:08 گروه: سیاسی  
سخنان جان کری دخالت آشکار در امور سوریه است
وزارت خارجه سوریه:

سخنان جان کری دخالت آشکار در امور سوریه است

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد:سخنان جان کری وزیر خارجه امریکا که یکشنبه در قاهره اظهار کرد، دخالت آشکار در امور سوریه است.

به گزارش ایران سپید از دمشق، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، نوشت: این اظهارات که پیش از نشست ژنو 2 اظهارشده، دخالت آشکار در امور سوریه و تضعیف حق مردم سوریه برای تعیین سرنوشت آینده خود است. 


به نوشته این بیانیه، اگر ایالات متحده همکاری صادقانه با روسیه برای برگزاری نشست ژنو2 را داشت، جان کری این واقعیت را درک می کرد که مردم سوریه به تنهایی ، حق انتخاب آینده سیاسی خود را بدون هر گونه دخالت خارجی دارند. 

این بیانیه می افزاید: کری باید بداند تحقق موفقیت نشست ژنو2 بستگی به اراده سوریه و بدون دخالت خارجی ، توقف خشونت و تروریسم، دستیابی به حل و فصل سیاسی و مشارکت همه جانبه تمامی گروه های سوری در شکل دادن به آینده سوریه دارد. 

وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه مصر در قاهره گفت:همه ما هدف مشترک تشکیل دولت انتقالی را در سوریه که به مردم اجازه می دهد سرنوشت آینده خود را رقم بزنند، دنبال می کنیم. 

جان کری افزود: معتقدیم بشار اسد رییس جمهوری سوریه مشروعیت رهبری سوریه را از دست داده و نمی تواند بخشی از دولت انتقالی باشد

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *