شناسه خبر: 6196 منتشر شده در مورخ: 1393/12/20 ساعت: 14:06 گروه: اقتصادی  
صنعت خودرو به واردات خودروساز و مدیریت واردات قطعه نیاز دارد

صنعت خودرو به واردات خودروساز و مدیریت واردات قطعه نیاز دارد

به گزارش روابط عمومی رادیو اقتصاد؛ یکی از فعالان صنعت خودروسازی تاکید کرد: این صنعت در داخل کشور بعد از صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بزرگترین صنعت محسوب می شود و از دولت تدبیر و امید انتظار داریم مانند همه دولت ها و کشورهای پیشرفته از این صنعت به طور جدی حمایت کنند.

افشین محبی در گفتگو با این رادیو اظهار داشت: حتی دولت آمریکا در دوره بحران مالی اقتصادی خودروی این کشور حمایت کرد و خانم مرکل هم در آلمان برای حمایت از صنعت خودرو این کشور به شرط استفاده از تولید داخلی ، برنامه حمایتی را اعلام کرد.

وی افزود: مدیریت واردات نیاز جدی به صنعت است و نباید اجازه دهیم قدرت خرید داخلی و بازار مصرف کشور به راحتی در اختیار خارجیان قرار گیرد و باید به جای واردات خودرو ، خودروساز و فناوری وارد کنیم و برای واردات قطعات خودرو هم برنامه هوشمند و هدفمند داشته باشیم.

محبی اظهار داشت : صنعت خودرو کشور به برنامه راهبردی نیاز دارد و باید تدوین شود و اهداف و سیاست های 1404 چشم انداز ان خواهد بود و برنامه کامل اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی و علمی و فنی در صنعت خودرو باید تبیین شود.

محبی گفت : از لحاظ تأمین مواد اولیه در کشور مزیت های زیادی داریم و با توجه به نیاز کشور و نیاز بازارهای منطقه ای می توانیم با ساماندهی تسهیلات و تأمین منابع مالی به راحتی از این صنعت حمایت کنیم و قدرت رقابت پذیری آن را در منطقه و جهان به نمایش گذاریم.

این فعال صنعت خودروسازی تصریح کرد: نقشه راه توسعه این صنعت و افق آینده آن را سند چشم انداز 20 ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران مشخص کرده است و باید به آن سمت حرکت کنیم.

وی یکی از کوتاهی های خودروسازان و قطعه سازان را در گذشته کم توجهی یا بی توجهی به پژوهش و تحقیق ، طراحی نکردن مدل های جدید و تولید نکردن خودروهای به روز و متناسب با سلایق مشتریان بیان کرد گفت:‌ به هر حال فعالان این حوزه هم در گذشته به طور شایسته نتوانستند به عنوان یک صنعت مشتری محور و رقابت پذیر پیشرفت کنند اما از این به بعد نیاز داریم که اتاق فکر و طراحی و افزایش تنوع تولید را ایجاد کنیم.

بنابر این گزارش تولید انواع خودرو در یازده ماه سال جاری با رشد 58.2 درصدی نسبت به دوره مشابه پارسال به مرز یک میلیون و 39 هزارو 943 دستگاه رسیده است.

تولید خودروهای سواری بیش از 881 هزار و 467 دستگاه است.

وانت بیش از 139 هزار و 717 دستگاه ، کامیون 18 هزار و 179 دستگاه ، اتوبوس 442 دستگاه و مینی بوس 158 دستگاه تولید شده است.

 

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *