شناسه خبر: 6011 منتشر شده در مورخ: 1393/11/28 ساعت: 11:12 گروه: اجتماعی  
خیرین دو برابر بودجه سازمان بهزیستی به مددجویان کمک می کنند

خیرین دو برابر بودجه سازمان بهزیستی به مددجویان کمک می کنند

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی گفت: خیرین سالانه دو برابر بودجه سازمان بهزیستی به مددجویان این نهاد کمک می کنند.

حجت الاسلام 'عبدالرحیم شهسواری' روز دوشنبه در همایش تجلیل از خیرین و پیشکسوتان بهزیستی استان همدان اظهارکرد: بودجه سالانه بهزیستی کشور 13هزار میلیارد ریال است که خیرین بیش از دو برابر این مبلغ را به بهزیستی کمک می کنند. 

وی با بیان اینکه سه هزار خیر با حمایت های مالی خود این سازمان را در انجام وظایفش یاری می کنند، تصریح کرد: هم اکنون 152 وظیفه برای سازمان بهزیستی کشور تعریف شده است که ارایه خدمات به معلولان،حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، حمایت از محرومان و کمک به درمان و ترک معتادان از مهمترین این خدمات است. 

حجت الاسلام شهسواری با بیان اینکه پنج میلیون مددکار در سازمان بهزیستی کشور مشغول به خدمت هستند، اضافه کرد: حدود پنج میلیون نفر نیز در بخش خدمات مشاوره ای بهزیستی فعالیت دارند که اگر حمایت های خیرین نباشد بودجه بهزیستی حتی برای پرداخت حقوق و مزایای کارمندان این سازمان نیز کافی نیست. 

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی بیان کرد: هم اکنون 28 هزار مرکز نگهداری از معلولان، کودکان و زنان بی سرپرست و 17 هزار مهد کودک که نیمی از آنها روستایی است در کشور فعال است که این مراکز تنها با حمایت خیرین و نیکوکاران می توانند وظایف خود را به درستی به انجام رسانند. 

حجت الاسلام شهسواری با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تمام توان برای محرومیت زدایی تلاش می کند، تصریح کرد: امروزه با توجه به شرایط کشور، دولت به تنهایی قادر به تامین نیازهای جامعه معلولان و افراد تحت پوشش بهزیستی نیست و باید خیرین و نیکوکاران در این زمینه یاری گر دولت باشند. 

وی افزود: امروز خیرین در سراسر کشور در ساخت شیرخوارگاه و مراکز نگهداری از سالمندان مشارکت می کنند و این امر برگرفته از اعتقادات، باورهای دینی و شیعی و تدین ملت ایران است. 

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در امور مشارکت های مردمی تاکیدکرد: ملت ایران به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و با تاسی از آموزه های دینی همواره در کارهای خیر پیشگام هستند. 

همایش تجلیل ازخیرین وپیشکسوتان بهزیستی استان همدان روز دوشنبه با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد. 

174 هزار نفر از معلولان و افراد بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی استان همدان قرار دارند. 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *