شناسه خبر: 5967 منتشر شده در مورخ: 1393/11/20 ساعت: 12:55 گروه: سیاسی  
بیانات رهبر معظم انقلاب در صدر توجه رسانه های بین المللی

بیانات رهبر معظم انقلاب در صدر توجه رسانه های بین المللی

بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از فرماندهات و کارکنان نیروی هوایی ارتش درباره مذاکرات هسته ای، واکنش و بازتاب گسترده ای در رسانه های مختلف جهان داشته است.

 رسانه های خارجی ضمن بازتاب فرمایشات حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  یکشنبه 19 بهمن در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی،به تحلیل و بررسی آن پرداختند که ربخی از آن به شرح زیر است: 


**دویچه وله فارسی

رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با پرسنل نیروی هوایی ارتش گفت که با این سخن آمریکایی ها که توافق نکردن را بهتر از توافق بد خوانده اند، موافق است. 

به گزارش ایرنا، شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی یکشنبه شب درگزارشی نوشت: او همچنین تاکید کرده که ˈبا توافقی که بتواند انجام شود موافقم.ˈ 

درسالروز اعلام همبستگی فرماندهان وکارکنان نیروی هوایی ارتش ایران با نخستین رهبر جمهوری اسلامی، آیت الله ˈروح الله خمینیˈ، در 19 بهمن 57، شماری از مسئولان، فرماندهان و پرسنل این نیرو با جانشین او آیت الله سید علی خامنه ای دیدار کردند. 

مهم ترین بخش ازسخنان آیت الله خامنه ای، دراین دیدار، به مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای 1+5 مربوط می شد که به گفته مسئولان ارشد دو طرف به مرحله حساس و تعیین کننده ای رسیده است. 

آیت الله خامنه ای، دراین دیدار گفت: ˈتوافق نکردن بهتر از توافقی است که با منافع ملت ما در تضاد است.ˈ 

میزان وچگونگی غنی سازی اورانیوم درایران ونحوه لغو تحریم ها ازمهم ترین موضوع های مورد اختلاف بین مذاکره کنندگان ایران و کشورهای 1+5 است. 

رهبر جمهوری اسلامی در این مراسم گفته است که ˈمذاکره کنندگان ما تلاش می کنند که حربه تحریم را از دست دشمن بگیرند، اگر توانستند که چه بهتر؛ اگر نتوانستند همه بدانند راه های فراوانی در کشور وجود دارد که این حربه را کُند می کند.ˈ 

دویچه وله فارسی توضیح داد : ˈمحمدجواد ظریفˈ، وزیر امور خارجه وسرپرست مذاکره کنندگان هسته ای ایران، که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با همتای آمریکایی خود ˈجان کریˈ، گفت وگو کرده، در یک نشست خبری خواهان رفع کامل تحریم ها شده است. 

او (معظم له) با اشاره به اینکه این روش ˈبهانه گیری های پی درپی درجزییاتˈ را به همراه خواهد داشت تصریح کرده که ˈاگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات وجزییات، با یکدیگر باشد.ˈ 

آیت الله خامنه ای درادامه گفته است که ˈمفاد این قرار داد نیز باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تأویل باشد و مفاد توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.ˈ 

به گفته رهبر ایران، عملکرد جمهوری اسلامی همواره ˈمستدل و منطقیˈ بوده و یکی از نمونه های آن را پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل در جریان جنگ ایران و عراق ذکر می کند. 

او با توجه به این نمونه گفته است که ˈنظام اسلامی درمذاکرات هسته ای نیز براساس منطق عمل می کند، اما طرف مقابل هیچ منطقی ندارد و به دنبال بی منطقی، با تکیه بر زور است.ˈ 



**رادیو فرانسه 

در این ارتباط شبکه اینترتی رادیو فرانسه فارسی نیز یکشنبه شب در گزارشی نوشت: آیت الله خامنه ای، صبح روز یکشنبه ١٩ بهمن (هشتم فوریه)، در دیدار با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی این کشور در خصوص روند مذاکرات هسته ای ایران با قدرت های غربی بر سر رسیدن به یک توافق نهایی گفت: ˈبا توافقی که بتواند انجام شود موافقم، البته با توافق بد موافق نیستم.ˈ 

آیت الله سید علی خامنه ای، رهبر ایران در ادامه افزوده است: توافق نکردن بهتر از توافقی است که با منافع ملت ما در تضاد است. 

تارنمای رادیو فرانسه توضیح داد: اظهارات رهبر ایران در خصوص تلاش های گروه مذاکره کننده ایرانی در حالی بیان می شود که ˈمحمدجواد ظریفˈ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نیز ضمن تأکید بر عدم تمایل طرفین نسبت به تمدید مهلت مذاکرات گفته است، شکست در مذاکرات آخر دنیا نیست. 

آیت الله سید علی خامنه ای، در ادامه، ضمن تایید اظهارات ˈحسن روحانیˈ، رییس جمهوری ایران مبنی بر اینکه ˈمذاکره یعنی دو طرف به نقاط مشترک برسندˈ، نیز گفته که این بدان معنا است که ˈیک طرف نخواهد هرچه که توقع دارد در توافق بیاید.ˈ 



****خبرگزاری فرانسه 

خبرگزاری فرانسه نیز با تحلیل بیانات روز یکشنبه مقام معظم رهبری درارتباط با مذاکرات هسته ای نوشت: رهبر ایران توافق نکردن را بهتر از توافق بد دانست. 

خبرگزاری فرانسه نوشت: رهبر عالی ایران گفت که توافق نکردن با قدرت های بزرگ در زمینه برنامه هسته ای کشور متبوعش را بر دستیابی به توافقی که در آن منافع ملی تضعیف شود، ترجیح می دهد. 

براساس این گزارش، این اظهارات رهبر عالی ایران در حالی بیان شد که ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا برای شتاب دهی به تلاش ها برای دستیابی به یک توافق هسته ای پایدار، برای دومین بار با ˈمحمدجواد ظریفˈ همتای ایرانی اش در حاشیه کنفرانس امنیتی (مونیخ) آلمان دیدار کرد. 

خبرگزاری فر انسه سپس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ آثار مقام معظم رهبری، بخش های دیگری را از بیانات ایشان در این مورد بازتاب داد که ˈبا توافقی که بتواند انجام شود موافقم، البته با توافق بد موافق نیستمˈ و بهتر این است که توافقی نباشد چنانچه با منافع کشور در تضاد است. 



*رویترز

خبرگزاری رویترز نخستین خبر فوری در این زمینه را با تیتر( آیت الله ) ˈخامنه ای ˈ(رهبرمعظم انقلاب): آمریکایی ها می گویند توافق نکردن بهتر از توافق بد است، ما هم موافقیم.ˈ بر روی خروجی خود قرار داد. 

سایت فارسی ˈبی.بی.سیˈ نیز بیانات رهبری را با این عنوان: رهبر ایران در مورد مذاکرات اتمی: توافق نکردن بهتر از توافق بد استˈ؛ را به عنوان خبر خود برگزید. 

روزنامه رژیم صهیونیستی ˈجروزالم پستˈ چاپ فلسطین اشغالی نیز این گفته ها را در بخش خبرهای فوری خود قرار داد و تیتر زد: ˈ خامنه ای (رهبر معظم انقلاب) موافق توافق هسته ای خوب است.ˈ 

جروزالم پست نوشت : رهبر ایران روز یکشنبه گفت وی موافق توافق هسته ای (ایران ) با شش قدرت جهانی درصورتی که در تضاد با منافع ملت نباشد، است. 

روزنامه صهیونیستی ˈهاآرتصˈ نیز بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته ای را با این عنوان که همانند آمریکایی ها توافق نکردن بهتر از توافق بد است، را بر روی خروجی خود قرار داد. 

*صدای آمریکا: احتمال توافق ایران با سخنان رهبر ایران تقویت شد 

تلویزیون صدای آمریکا گفت: احتمال توافق ایران با قدرت های جهانی بر سر پرونده هسته ای با پیام رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با پرسنل نیروی هوایی تقویت شد. 

آیت الله علی خامنه ای می گوید، تا زمانی که توافق هسته ای مغایرتی با منافع ایران نداشته باشد او با این توافق موافق است. 

این رسانه در پایان گفت که سخنان روز یکشنبه رهبر ایران همزمان با مذاکرات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مونیخ آلمان با کشورهای 1+5 است.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *