شناسه خبر: 5951 منتشر شده در مورخ: 1393/11/19 ساعت: 08:25 گروه: اخبار روزنامه ایران سپید  
روزنامه یکشنبه 19 بهمن 1393

روزنامه یکشنبه 19 بهمن 1393

به اطلاع خوانندگان می رساند: تفاوت های که در نحوه نوشتن کلمات وجود دارد ناشی از تفاوت رسم الخط بریل با بینایی است به طوریکه در رسم الخط بریل بسیاری از کلمات که در بینایی جدا هستند به صورت پیوسته نوشته می شوند.

روزنامه «ایران سپید»

یکشنبه 19 بهمن 1393،

18 ربیع الثانی 1436،

8 فوریه 2015

سال نوزدهم شماره 4931

صاحب امتیاز:

خبرگزاری جمهوری اسلامی      

مدیر مسئول: سهیل معینی

نشانی پستی:

 تهران- ص.پ. 158755388

تلفن: 84711371

وبسایت: www.iransepid.ir

پست الکترونیک: iransepid@icpi.ir

.........عناوین امروز......

دلالان خودرو در کمین معلولان 2

تحریمها را سختتر کنند راههای دیگری پیدا میکنیم 4

نمایشگاههای بهاره از 6 اسفند در تهران برپا میشوند 6

سهم اشتغال مردان روند صعودی و سهم  اشتغال زنان روند نزولی 7

بازدید از موزه آذربایجان برای نابینایان  رایگان شد 8

یک چهارم مردم اختلال روانی دارند 10

"فولاد خوزستان" قهرمان دور رفت مسابقات فوتبال نابینایان شد 12

آیینه فجر

حوادث

اطلاعرسانی

صئ................ویژه

* دلالان خودرو در کمین معلولان: در پی شایعاتی مبنی بر اینکه امتیاز واردات خودروهای معلولان تا پایان سال باطل میشود، برخی وارد کنندگان با آگاهی از وضعیت نه چندان مساعد اقتصادی برخی معلولان، طی توافقاتی، تسهیلات قابل افزایش تا 60 میلیون تومان را با مبالغی بین 5 تا 15 میلیون تومان از این افراد خریداری میکنند. معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه حق امتیاز به هیچ وجه تا پایان سال جاری باطل نمیشود گفت: مصوبه معافیت ورود 4700 دستگاه خودرو برای معلولان مربوط به سال 1387 است که امسال محقق شده، لذا به هیچ وجه باطل شدن این حق امتیاز تا پایان سال‌جاری منطقی نیست. یحیی سخنگویی با بیان این خبر که نامه نگاریهای وزارت رفاه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اختصاص خودروی داخلی به معلولان در حال انجام است، گفت: بزودی تفاهمنامه ای با شرکتهای خودروسازی داخلی منعقد میشود و در این صورت به جای خودروهای وارداتی به معلولان واجد شرایط که مجوز تسهیلات خودروهای گمرکی را دارند، خودروهای داخلی واگذار میشود. وی افزود: اگر این تفاهم صورت گیرد معلولان میتوانند از حق 30 میلیون تومانی برخوردار شوند. به طور مثال معلولان با خرید یک پراید 20 میلیون تومانی، 10 میلیون تومان به صورت مازاد دریافت خواهند کرد و اگر مبلغ خودروی مورد نظر آنها بیش از 30 میلیون تومان باشد, مابقی مبلغ از سوی معلولان پرداخت میشود. سخنگویی در خصوص رایزنی با معاون اول رئیس جمهور برای برداشتن شرط 5 ساله خرید و فروش خودرو معلولان گفت: در این خصوص نامه ای از سوی وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی به معاون اول رئیس جمهور نوشته شده مبنی بر اینکه محدودیت خرید و فروش پنج ساله برای خودروهای معلولان برداشته شود که امیدواریم این امر محقق گردد. شایان ذکر است ثبت نام مجوز واردات خودروی معلولان به پایان رسیده و این مجوز شامل نابینایان نمیشود.

 

صئ...............سیاسی

- داخلی:

* تحریمها را سختتر کنند, راههای دیگری پیدا میکنیم: معاون اول رئیس جمهوری گفت: اگر تحریمها را سختتر کنند, راههای دیگری پیدا میکنیم و نمیگذاریم تولید داخلی با مشکل مواجه شود. «اسحاق جهانگیری» در مورد مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 افزود: انشا ا... مسائل تحریم حل و برخی هزینه های اضافی که به صنعت تحمیل میشود، حذف میگردد.

* زمینه برای حل موضوع هسته ای کاملاً فراهم است: وزیر امور خارجه معتقد است: اگر غربیها میخواهند موضوع هسته ای حل شود, زمینه برای حل موضوع کاملاً فراهم است. محمدجواد ظریف, در پایان سفر دوره ای خود به چهار کشور شرق آفریقا گفت: اگر میخواهند به ایران فشار بیاورند؛ ایران هیچ گاه با طرحی که بر اساس فشار باشد حتی وارد مذاکره نمیشود, چه برسد به اینکه وارد توافق شود.

* روزنامه ایران حلقه محاصره بین المللی را به درستی تشریح کند: سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با اشاره به اینکه روزنامه ایران جایگاه رفیعی در بین رسانه ها دارد گفت: این مؤسسه باید بتواند با وجود همه مشکلات، تنگناهای کار دولت را در جامعه انعکاس داده و در عین حال حلقه محاصره بین المللی را به درستی تشریح کند. محمدباقر نوبخت روز شنبه در بیست و یکمین سالگرد انتشار روزنامه ایران اظهار داشت: روزنامه ایران باید به درستی با دولت سخن بگوید و خواسته و مطالبات مردم را به دولت منتقل کند.

- بین الملل:

* رژیم صهیونیستی خواستار تجهیز بیشتر تروریستهای تکفیری شد: وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی، تجهیز بیشتر گروههای تروریستی-تکفیری به انواع سلاح و حمایت مالی بیشتر از آنها را خواستار شد. اشتاینتز در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ، خواستار تجهیز گروههای تروریستی-تکفیری شد و آنها را مخالفان معتدل نظام سوریه خواند. وی همچنین خواستار ارسال سلاحهای بیشتر در اختیار ارتشهای اردن و مصر و نیروهای کرد شد.

 

صئ..............اجتماعی

* نمایشگاههای بهاره از 6 اسفند در تهران برپا میشوند: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری تهران از برگزاری نمایشگاههای بهاره از 6 اسفند در 5 نقطه تهران خبر داد و گفت: نمایشگاههای بهاره در 5 نقطه استان تهران نسبت به عرضه مستقیم کالا برگزار میشود. 3 هزار و 840 غرفه در استان تهران محصولات خود را با تخفیف ارائه میدهند و این نمایشگاه از 6 اسفند برپا میشود.

* کودکان کار در نوبت عصر به مدارس وارد میشوند: مرضیه سیروس، رئیس روابط عمومی انجمن حمایت از کودکان گفت: طی مشارکت آموزش و پرورش، شهرداری تهران و انجمن حمایت از کودکان کار، ۲۰۰ کودک کار فاقد مدارک هویتی در نوبت عصر مدارس, تحت آموزش قرار میگیرند. وی با اشاره به اینکه کودکان کار برای تردد به مدرسه از سرویس رایگان بهره مند میشوند، افزود: معلمان این مدارس از سوی آموزش و پرورش تأمین میشوند.

 

 

صئ................اقتصادی

* سهم اشتغال مردان روند صعودی و سهم  اشتغال زنان روند نزولی: مشاور وزیر کار در امور بانوان و خانواده گفت: سهم شاغلان مرد طی سالهای 88 تا 92 روند صعودی و زنان روند نزولی داشته و بدین ترتیب با پدیده مردانه شدن اشتغال و زنانه شدن بیکاری مواجه هستیم. وی افزود: شکاف جنسیتی اشتغال طی این دوره پنج ساله تقریباً روند صعودی داشته, به طوری که میتوان گفت جذب مردان در بازار کار بیش از زنان بوده است.

* عملیات صرافی در فضای مجازی ممنوع شد: مدیر اداره صادرات بانک مرکزی از ممنوعیت عملیات صرافی در فضای مجازی خبر داد و گفت: بر اساس مقررات ناظر بر عملیات ارزی, صرافیهای دارای مجوز فعالیت معتبر از بانک مرکزی تنها مجاز به انجام معاملات و خرید و فروش ارز هستند.

 

صئ................سمنهای آشنا

* بازدید از موزه آذربایجان برای نابینایان رایگان شد: برای سمنهای این هفته به شهری میرویم که قدمت دیرینه و آثار باستانی ماندگارش این شهر را جزو قطبهای گردشگری ایران کرده است. این هفته میهمان  مؤسسه نابینایان بصیر تبریز شدیم. مهدی رفعتی، مدیر این مؤسسه در خصوص رایگان شدن بازدید نابینایان از موزه آذربایجان گفت: طی نشستهایی که با کارشناسان و مسئولان موزه آذربایجان داشتیم مقرر شده مسئولان موزه, بروشورهایی به خط بریل و همچنین درشتنما برای نابینایان و کمبینایان تهیه کنند تا بازدید کنندگان با مراجعه به موزه بتوانند اطلاعات لازم را از این طریق به دست آورند. وی ادامه داد: همچنین در این نشستها مقرر شده بازدید نابینایان و همراهانشان از موزه آذربایجان به صورت رایگان انجام شود. رفعتی افزود: مشکل دیگر نابینایان در بازدید از موزه،  پشت ویترین بودن اشیاء است که مسئولان موزه بر آن شدند ماکتهایی از این اشیاء تاریخی بسازند تا نابینایان با لمس آنها، بیشتر این آثار تاریخی و ارزشمند را بشناسند. این مقام مسئول در مورد آموزش راهنما برای افراد نابینا و ناشنوا در موزه بیان کرد: به علت آشنا نبودن راهنمایان موزه در برخورد با افراد معلول همچون نابینایان و ناشنوایان, تصمیمی اتخاذ شده که تعدادی از این افراد با حضور در مؤسسه نابینایان بصیر و کانون ناشنوایان تبریز آموزش برخورد و گفتگو با معلولین را فرا گیرند. رفعتی با اشاره به دیگر فعالیتهای این مؤسسه گفت: با گذشت 6 سال از تأسیس مؤسسه توانستیم خدمات فرهنگی و علمی مناسبی به جامعه هدف خود ارائه دهیم و تا کنون با برگزاری 160 نوع کلاس آموزشی مختلف برای این قشر, اعم از مشاوره خانواده، گروههای موسیقی، تئاتر و... کمکی هرچند ناچیز به رشد نابینایان و کمبینایان کنیم. وی در پایان یادآور شد: ما در تلاش هستیم موزه ها و اماکن گردشگری دیگر در این شهر را برای حضور افراد معلول به ویژه نابینایان مناسبسازی کنیم. محدثه جعفری

صئ............بهداشت و سلامت

  * یک چهارم مردم اختلال روانی دارند: دکتر مجید صادقی، نایب رئیس انجمن روانشناسان ایران گفت: آخرین آماری که از بیماریهای روانی در کشور وجود دارد حدود 23 درصد است که این آمار مطابق با آمار جهانی در کشورهای پیشرفته، در حال توسعه و توسعه یافته به یک نسبت پیشرفت داشته است. توجه به بهداشت روان در کشور در کاهش بروز بیماریهای روانی بسیار با اهمیت است. بیماریهای روانی بعد از بیماری قلب و عروق و تصادفات رانندگی جاده ای, بیشترین آمار را به خود اختصاص میدهد. اضطراب و افسردگی تقریباً دو سوم بیماریهای روانی را تشکیل میدهند، بیماریهای روانی خاموش و بیسر و صدا هستند و اضطراب و افسردگی شایعترین بیماری روانی است که در زنان به دلیل تفاوتهای فیزیولوژیک و نقش اجتماعی زنان در جامعه یک و نیم تا دو برابر بیشتر از مردان بروز میکند و ممکن است تا پایان عمر همراه بیمار باشد.

* بیماری ویروسی با تجویز آنتی‌بیوتیک طولانیتر میشود: دکتر محمدرضا زاهدپور، فوق تخصص ریه با تأکید بر اینکه در بیماریهای ویروسی، نباید آنتی بیوتیک تجویز شود، گفت: عفونت ریه جزو عفونتهای باکتریایی و ویروسی است که در فصول پاییز و زمستان بروز میکند, عفونت ریه بیماری شایعی است. عفونت ریه باعث التهاب بافت ریه در یک یا دو طرف قفسه سینه میشود. این عفونت ممکن است بر اثر انواع ویروسها، باکتریها، قارچها و انگلها ایجاد شود. در موارد خفیف عفونت ریه, بیمار دچار گوشدرد، سرفه، سردرد و بدندرد میشود و در موارد شدید تب و لرز خیلی شدید و با درد سینه همراه است. سرماخوردگی نیز شایعترین بیماری است که منجر به عفونت ریه میشود که با علائم شدید بروز میکند. افراد مبتلا به بیماریهای ریوی به سختی نفس میکشند، آلودگی هوا میتواند بر روی سیستم دفاعی بدن افرادی که بیماری ریوی دارند تأثیر بگذارد و خطرناک باشد, به خصوص کودکانی که بیماری مزمن دارند.

صئ...............ورزشی

* "فولاد خوزستان" قهرمان دور رفت مسابقات فوتبال نابینایان شد: به گزارش ایران سپید: اولین دوره مسابقات لیگ باشگاهی فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان گرامیداشت دهه فجر از روز سه شنبه چهاردهم بهمن ماه در ورزشگاه شهید هرندی تهران آغاز شد. پنج تیم انتشارات گاج تهران، ثامن الحجج خراسان، فولاد اکسین خوزستان، هیأت نابینایان فارس و کرمان در این مسابقات شرکت کردند که فولاد اکسین خوزستان با 12 امتیاز عنوان اولی دور رفت این مسابقات را از آن خود کرد. نتایج روز اول این مسابقات به شرح زیر است:

هیأت نابینایان کرمان 0 ثامن الحجج خراسان رضوی 0. هیأت نابینایان فارس 0 انتشارات گاج تهران 0. فولاد اکسین خوزستان 3 انتشارات گاج تهران 0. هیأت کرمان 1 هیأت فارس 0. این رقابتها در روز چهارشنبه پانزدهم بهمن نیز ادامه یافت که در روز دوم این نتایج به دست آمد: ثامن الحجج خراسان رضوی 0 هیأت فارس 0. فولاد اکسین خوزستان 2 هیأت کرمان 0. انتشارات گاج تهران 0 هیأت کرمان 1. ثامن الحجج خراسان رضوی 0 فولاد اکسین خوزستان 2. دور رفت اولین دوره مسابقات لیگ باشگاهی فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان پنجشنبه شانزدهم بهمن با انجام دو بازی به پایان رسید که طی آن فولاد اکسین خوزستان با 3 گل از سد هیأت نابینایان فارس گذشت و دیدار دو تیم ثامن الحجج خراسان رضوی و انتشارات گاج تهران، بدون گل خاتمه یافت. بدین ترتیب در پایان دور رفت این رقابتها تیم فولاد اکسین خوزستان با 12 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. هیأت نابینایان کرمان با 7 امتیاز دوم شد و ثامن الحجج خراسان رضوی با 2 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. دور برگشت این رقابتها 29 بهمن تا دوم اسفند ماه به میزبانی استان کرمان برگزار خواهد شد. مصاحبه با مربیان و بازیکنان تیمهای حاضر در این رقابتها را در شماره های آتی ایران سپید بخوانید.

 

 

 

صئ...............آیینه فجر

* محسن یگانه با گلچینی از اجراهایش در جشنواره موسیقی فجر حضور دارد: محسن یگانه که پیش از این چهار بار در جشنواره موسیقی فجر حضور داشته، امسال در بخش پاپ جشنواره موسیقی فجر، گلچینی از بهترین قطعات آلبومهایش را برای مخاطبان جشنواره اجرا میکند. محسن یگانه ترانه سرا، آهنگساز و خواننده پاپ متولد 1364 است و از وی تا کنون سه آلبوم به نامهای نفسهای بیهدف، رگ خواب و حباب در بازار موسیقی منتشر شده است. از جمله قطعاتی که این خواننده پاپ برای اجرا در جشنواره در نظر گرفته میتوان به سکوت، نباشی، خیابونا، دوست دارم، هوایی شدی، رگ خواب، آخه دل من، گناهی ندارم، بازم بخند و باور کنم اشاره کرد. محسن یگانه دوشنبه 27 بهمن در دو نوبت در برج میلاد به صحنه میرود. اجرای اول این گروه ساعت 18:15 دقیقه و اجرای دوم ساعت 21 آغاز میشود.

* محمد علیزاده محبوبترین ترانه هایش را در جشنواره اجرا میکند: محمد علیزاده به همراه گروهش در بخش پاپ سی امین جشنواره موسیقی فجر شرکت دارد و هجده قطعه از محبوبترین قطعاتش را اجرا خواهد کرد. علیزاده معتقد است قطعه «جز تو کی میتونه عزیز من باشه» یکی از محبوبترین قطعات اوست و این قطعه در جشنواره اجرا خواهد شد. علیزاده 23 دی ماه 1360 در کرج به دنیا آمد و برای اولین بار در 4 سالگی استعداد خوانندگی در او کشف شد. وی در رشته مهندسی کشاورزی تحصیل کرد و به دلیل علاقه به موسیقی در این زمینه به صورت جدی فعالیت میکند. علیزاده جمعه 1 اسفند در دو نوبت ساعت 18:15 و ساعت 21 در برج میلاد به صحنه میرود. اجرای این گروه آخرین اجرای جشنواره خواهد بود.

* در بخش نواحی سی امین جشنواره موسیقی فجر «گیل و آمارد» آوازهای شالیزار را اجرا میکند. گروه موسیقی نواحی «گیل و آمارد» ترانههای محلی گیلان و آوازهای کار در شالیزار را با سازهای کوبه ای در سی امین جشنواره موسیقی فجر اجرا میکند. گروه موسیقی «گیل و آمارد» 28 بهمن ساعت 21 در برج آزادی روی صحنه رفته و قطعاتی از موسیقی استان گیلان را اجرا میکند. در بخش نواحی سی امین جشنواره موسیقی فجر هفت گروه شرکت دارند.

* عودهای باستانی در جشنواره موسیقی فجر نواخته میشوند: گروه عود زریاب به سرپرستی مجید ناظمپور با بازسازی انواع عود در موسیقی ایرانی در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر شرکت میکند. گروه زریاب در اجرای دوشنبه 27 بهمن ماه ساعت 21:30 در سالن رودکی اجرای خود را ارائه خواهد داد. قطعات قصه فراغ، وداع، راز ساحل و تمدن خراسان از ساخته های مجید ناظمپور و قطعه پرواز گنجشک ساخته منیر بشیر اجرا خواهد شد.

* اجرای کوارتت ماریس ایتالیا در جشنواره موسیقی فجر: کوارتت ماریس ایتالیا با 13 سال سابقه اجرایی، در بخش بین الملل سی امین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه میرود. در این اجرا کوارتت ماریس ایتالیا قطعاتی چون کوارتت زهی شماره یک از جیجورجی لیگتی، هنر فوگ، 4 کنتراپوان از یوهان باخ، موج از اریک مستری، کوارتت زهی، اپوس 108، شماره 7 در فا مینور از دیمیتری شوستاکوویچ و آواز ساندونگا از استفانو اسکودانیبیو را اجرا خواهند کرد. کوارتت ماریس در سال 2002 در پینرولو در کشور ایتالیا تشکیل شد. در سال 2009، اعضای گروه دوره ویژه کوارتت را در هنرستان موسیقی فیسول در فلورانس ایتالیا نزد آندره نانونی به پایان رساندند و همزمان با آن پروژه معتبر ECMA را نیز دنبال کردند و نزد استادان بزرگ موسیقی مجلسی، همچون اتو بایرل و جیورجی کوتاگ، به تحصیل موسیقی پرداختند. آنها همچنین از تعلیمات کریستوفر گیووانینتی در پاریس بهره بردند. تخصص اصلی کوارتت ماریس موسیقی معاصر است. این گروه تا به حال در مناسبتها و جشنواره های بسیاری به اجرای برنامه پرداخته است. کوارتت ماریس ایتالیا شنبه 25 بهمن ماه ساعت 18:15 در ایوان شمس به روی صحنه میرود.

 

 

صئ...............حوادث

* قاتل زن و شوهر لاهیجانی دستگیر شد: فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری قاتل یک زن و شوهر روستای لیالستان این شهرستان خبر داد. وی گفت: حدود چهار سال پیش زن و شوهری در روستای لیالستان لاهیجان به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند که پس از بررسی صحنه وقوع قتل دستگیری قاتل در دستور کار مأموران قرار گرفت. پس از بازنگری و مطالعه دقیق پرونده، کارآگاهان پلیس نسبت به فردی به نام «ص-ح» که از دوستان نزدیک مقتول بود مظنون شدند. پس از چهار سال مخفیگاه فرد قاتل شناسایی و در یک عملیات ضربتی فرد مجرم دستگیر شد. وی ادامه داد: قاتل پس از دستگیری اعتراف کرد که با توجه به ارتباطات نزدیکی وی با مقتولان و خانواده آنها از دخترشان برای یکی از آشنایان خواستگاری کرده بود, ولی آنان مخالفت کردند و به همین دلیل نقشه قتل آنها را کشید. وی در ادامه اعترافاتش گفت که همراه همدستش هنگام طلوع صبح مقتول را از خانه اش به بهانه ای به سمت باغ متروکه کشانده، در آنجا با وی درگیر شده و او را کشته است. وی اضافه کرد: قاتلان پس از ارتکاب جرم, همسر وی را نیز در اتاق کشته اند.

* سرقت مسلحانه در زاهدان منجر به قتل شد: فرماندار زاهدان گفت: نیمه شب چهارشنبه در خیابان فرهاد زاهدان، عده ای افراد مسلح به منظور رعب و وحشت برای پیشبرد اهداف سرقت به یک فرد به نام «محمد ظاهر» حمله کردند. وی افزود: در این درگیری فرد با شلیک گلوله کشته شد و ضاربان با مشاهده این صحنه، محل را ترک کردند و متواری شدند.

* دستش را قطع کرد تا دیگر معتاد اینترنت نباشد: یک جوان 19 ساله چینی در تلاش برای غلبه بر اعتیاد بیش از حد به اینترنت, پنجه دست خود را در پارک نزدیک منزلش قطع کرد. پس از این حادثه او توسط یکی از رانندگان تاکسی عبوری که متوجه خونریزی شدید میشود، به بیمارستان انتقال مییابد. در بیمارستان پنج انگشت این پسر پیوند زده شد.

 

صئ...............اطلاعرسانی

* قابل توجه نابینایان و کمبینایان گرامی: به اطلاع میرساند استدیو دانش گویا با دریافت حق الزحمه آماده ضبط متون درخواستی شما در زمینه های علمی و ادبی و ... است. شماره های تماس 09353897763  -09213890763

* تعاونی مسکن جامعه نابینایان غرب استان تهران از متقاضیان مسکن دعوت به عمل میآورد جهت عضویت و ثبت نام با شماره های 02632225893 -09121452724 جناب آقای نیکروان تماس حاصل فرمایند.

* روابط عمومی انجمن ایران  طی ارسال نمابر به اطلاع کلیه اعضای انجمن نابینایان ایران در سراسر کشور میرساند کسانی که نیاز به استفاده از برجسته نگار دارند درخواست خود را به بهزیستی محل سکونت خود تسلیم نمایند تا طبق بخشنامه معاونت توانبخشی بهزیستی کشور به طور امانی در اختیارشان قرار گیرد.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *