شناسه خبر: 5932 منتشر شده در مورخ: 1393/11/14 ساعت: 11:10 گروه: فرهنگی  
رابطه دوستانه سینمای جهان و بِرندها در سال 2014

رابطه دوستانه سینمای جهان و بِرندها در سال 2014

برندها همواره خواسته‌اند از صنعت سرگرمی و به ویژه سینما برای فروش استفاده کنند اما سال 2014 سالی برای تجربه جدید در این زمینه بود: سالی که هم آنها جایگاه خود را یافتند و هم حق مخاطب ضایع نشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، تهیه‌کنندگان سرگرمی‌هایی که ارایه کننده برندها هستند معمولا با دو مساله اصلی دست و پنجه نرم می‌کنند: اینکه نگذارند پروژه‌هایشان بیش از حد مانند آگهی تبلیغاتی به نظر برسند و دوم اینکه روشی را انتخاب کنند که خود مخاطب بتواند حضور محصولات در یک فیلم یا سرگرمی دیگر را شخصا کشف کند.

استفاده تاثیرگذار از  رسانه‌های اجتماعی باعث کمک بسیار به بحث دوم شد، اما چیزی که در سال 2014 بسیار خوب درباره برندهای مختلف عملی شد این بود که آنها تا حدی جنبه تبلیغاتی خود را کنار گذاشتند و اجازه دادند تا فرهنگ عامه کار اصلی را انجام بدهد و با پیغامی که بازاریابان می‌خواستند به مشتریانشان برسانند، شوخ‌طبعانه برخورد کردند.

هرچند محتوا هنوز هم حرف اول را می زند، اما همکاری نکته کلیدی بازاریابی صنعت سرگرمی در سال 2014 بود. این‌ها بهترین مثال‌ها بری حضور برندها به بهترین شکل در محصولات هنری هستند که در سال پیش عملی شدند:

فیلم «لگو»

کمپانی لگو یک محصول خانوادگی جدید با برادران وارنر خلق کرد و این کار را به این صورت انجام داد که به استودیو قوانین سفت و سختی برای اینکه چطور فیلمسازان باید برند آن‌ها را روی پرده بزرگ به نمایش بگذارند تحمیل نکرد و در نتیجه دست کارگردانان کریس میلر و فیل لورد را باز گذاشت تا با شخصیت‌ها و دنیایش به طور جدید و غیرمنتظره‌ای بازی کنند. نتیجه خوشایند بودن فیلم برای طرفداران و معرفی لگوها به مخاطبان بسیار بیشتری بود. طبیعتا اینکه قهرمان‌های کمیک‌های دی‌سی یعنی بتمن و سوپرمن هم در فیلم حضور داشتند به آن آسیبی وارد نکرد، اما فروش 468 میلیون دلاری در باکس‌آفیس و نقشه برای ساخت قسمت‌های بعدی نشان می‌دهد که فیلم‌هایی با تمرکز بر اسباب‌بازی هم می‌توانند وقتی برای سینما بسیار جالب باشند.

سامسونگ و «بازی‌های گرسنگی: زاغ مقلد – بخش اول»

با توجه به اینکه پروژه‌های سرگرمی و برندهای مصرفی بسیاری در مراسم کامیک‌کان وجود دارند، عملی کردن یک ایده تا حدودی سخت می‌شود، اما همکاری سامسونگ با جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های «بازی‌های گرسنگی» کمپانی لاینزگیت نشان می‌دهد که چطور یک برند که حتی در خود فیلم هم حضور نداشته می‌تواند همکاری تبلیغاتی را به سطحی بالاتر و کاملا جدید برساند.

در این مورد،‌ سامسونگ با لاینزگیت کار کرد تا یک نمایشگاه ویژه برای فیلم بسازد که آن را از طریق لباس‌ها و صحنه‌های فیلم وارد دنیای واقعی کند، اما در عین حال تبلت جدید خود را نیز در دست هزاران بازدیدکننده‌ای گذاشت که می‌خواستند تیزر فیلم را ببینند. معمولا تعامل مخاطبان با کالا در مراسم‌های اسپانسرشده سخت است، اما سامسونگ این کار را بدون اینکه بیش از حد پیشروی کند انجام داد و در عین حال خود را در دنیای فیلم جای داد.

کمپین آدم بدهای جگوار

کمپانی جگوار با استفاده از بازیگران محبوب و درجه یکی مانند تام هیدلستون، بن کینگزلی، مارک استرانگ و بعدا هم نیکولاس هولت در کمپین تبلیغاتی خود که با این موضوع به نمایش درآمد که چرا آدم بدها در فیلم‌ها همیشه لهجه بریتانیایی دارند، موفق شد سمتی شرورتر از خود را به نحوی جالب و سرگرم‌کننده به مخاطبانش نشان دهد.

این تبلیغ که توسط تام هوپر (کارگردان فیلم برنده اسکار «سخنرانی پادشاه») ساخته شد، ابتدا در مراسم سوپر بول آمریکا پخش شد و بعد از آن هم در طی سال در همه جا دیده شد. جگوار بدون تکیه کردن بر قهرمان‌های معمولی فیلم‌ها، از شخصیت‌های منفی در یک دنیای جیمز باندمانند استفاده کرد تا برند خود را بفروشد.

اتومبیل استون مارتین و جیمز باند

در مراسم آشکارسازی عنوان و بازیگران بیست و چهارمین فیلم جیمز باند با عنوان «اسپکتر»، سم مندز کارگردان فیلم بیشتر از اینکه وقت روی معرفی بازیگران فیلمش صرف کند بر معرفی ماشین اسپورت جدید دی‌بی‌10 استون مارتین تمرکز کرد که به طور اختصاصی برای این فیلم ساخته شده است.

متیو مک کانهی لینکلن ‌راند

چیزی که به عنوان یک کمپین تبلیغاتی برای ماشین‌های کوچکتر کمپانی لینکلن با حضور متیو مک‌کانهی و به کارگردانی نیکولاس ویندینگ رفن (کارگردان فیلم «بران») آغاز شد، به زودی تبدیل به مجموعه‌ای از حرف‌های کمدی شد که مخاطبان بسیار بیشتری را به این برند فورد جلب کرد. افرادی مانند جیم کری، کانن او براین و الن دجنرس درباره آن صحبت کردند و لینکلن هم مسلما هیچ اعتراضی نداشت.

آئودی بازیگران «برکینگ بد» را بار دیگر دور هم جمع کرد

کمپانی آئودی بعد از اینکه دو اسپاک فیلم «استار ترِک» را کنار هم آورده بود، برای تبلیغ اسپانسری خود از مراسم امی بازیگران سریال محبوب «برکینگ بد» را بار دیگر گرد هم آورد. این تبلیغ که همچنین از جولیا لویس-دریفوس هم استفاده می‌کرد نشان داد که یک برند لوکس حتما نباید برای حمایت از مراسم جوایز از تصویر مجسمه‌های طلایی، کت و شلوار تاکسیدو و لباس‌های خارق‌العاده استفاده کند. این تبلیغ ساده آن‌ها بیش از هشت میلیون بازدید داشت و فراتر از فرش قرمز هم رفت.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *