شناسه خبر: 5914 منتشر شده در مورخ: 1393/11/13 ساعت: 08:06 گروه: اجتماعی  
پوشش 330 هزار معلول ذهنی توسط بهزیستی

پوشش 330 هزار معلول ذهنی توسط بهزیستی

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: هدف سازمان بهزیستی در موضوع توانبخشی بسترسازی مناسب و ورود توانمند معلولان در جامعه بوده و همچنین این سازمان به دنبال یکپارچه‌سازی توانمندی معلولان در جامعه است.

 یحیی سخنگویی در مراسم آیین تجلیل از ورزشکاران، قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی، اینچئون و قهرمانان المپیک ناشنوایان در دوازدهم بهمن‌ماه گفت: معلولان ولی‌نعمتان ما بوده و در حوزه توانبخشی اولین پاسخی که می‌توان به معلولان داد، افزایش توانمندی جسمی و ارتقای روحیه آنها و همچنین افزایش اعتمادبه‌نفس این گروه است.

وی ادامه داد: با توانبخشی علاوه بر افزایش توانمندی معلولان در جامعه، اصل برچسب‌زدایی ناتوانی را پاک کرده و نگرش منفی جامعه را نیز نسبت به معلولان تغییر می‌دهند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با ورزش معلولان افزود: ابعاد دیگر ورزش، ارتقای سلامت تندرستی، استقامت قلبی و عروقی و همچنین جلوگیری از پوکی استخوان است.

سخنگویی ادامه داد: توانبخشی مدت زمان محدود است و خدمات توانبخشی گران و هزینه‌بر برای سازمان بهزیستی است اما ورزش فواید طولانی مدت برای معلولان به دنبال دارد.

وی ضمن بیان اینکه ورزش از ابزار بزرگ توانمندسازی است، عنوان کرد: 330 هزار معلول ذهنی در مراکز سازمان بهزیستی کشور حضور دارند که ارائه خدمات توانبخشی به آنها هزینه‌بر بوده و همچنین این خدمات برای معلولان تکراری است اما ورزش، تنوع دارد و ارزانقیمت است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: افراد معلول می‌توانند در هر سنی از ورزش استفاده کنند و پیشرفت ورزش معلولان در حدی است که در حال حاضر معلولان شدید هم می‌توانند در این ورزش‌ها شرکت کنند.

سخنگویی همچنین عنوان کرد: ورزش مزایای زیادی برای ورزشکاران ضایعه نخاعی داشته و از جمله آنها می‌توان به کاهش زخم بستر اشاره کرد و با اجرای ورزش در جامعه معلولان به اهداف بلندمدتی، همچون اشتغال، ازدواج و... می‌رسند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *