شناسه خبر: 589 منتشر شده در مورخ: 1392/8/12 ساعت: 14:54 گروه: اجتماعی  
رفاه و آسیب های اجتماعی
رفاه و آسیب های اجتماعی

رفاه و آسیب های اجتماعی

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به حمایت از یک میلیون زن سرپرست خانوار که 300 هزار نفر از آنان مطلقه هستند، گفت: ورود به مشکلات حقوقی این خانواده‌ها بر اساس برنامه پنجم کمیته امداد ضروری است.

منصور قمشه‌ روز یکشنبه در دومین همایش سراسری روسای ادارات حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد گفت: ورود به مشکلات حقوقی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بر اساس برنامه پنجم امداد و تاکید سرپرستی این کمیته در دستور کار این معاونت در سه سال گذشته قرار گرفته است.

وی افزود: با تلاش و همکاری حوزه قضاییه، ادارات دادگستری در استان‌ها، کانون وکلا، بسیج حقوقدانها و مجموعه‌های وابسته به حوزه قضائیه در بحث مددکاری حقوقی و مشاوره رایگان حقوقی این خانواده‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

قمشه‌ خطاب به معاون اول دادستان کل کشور گفت: تا به امروز 164 شورای حل اختلاف ویژه خانواده امداد در کشور دایر شده است. دو مجتمع حل اختلاف یکی در تهران و دیگری در استان لرستان با چهار شعبه راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: 70 تفاهم نامه ملی و استانی با مجموعه‌های حوزه قضایی کشور به امضا رسیده است که تسهیل در امور حقوقی خانواده‌های امداد در این تفاهم نامه‌ها دنبال شده است.

وی درباره مشارکت خیرین در زمینه‌های مختلف با کمیته امداد گفت: یکی از اقداماتی که با مشارکت این خیرین انجام شده تشکیل مجمع وکلای نیکوکار در کشور است که حدود سه هزار وکیل نیکوکار در این مجمع با کمیته امداد امام (ره) همکاری دارند.

قمشه‌ تاکید کرد: در مناسبت‌های مختلف از جمله جشن رمضان و مناسبت‌های ملی و معنوی با حضور این وکلا مشاوره رایگان حقوقی ارائه می شود.

وی با اشاره به حمایت قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی گفت: قوانین خوبی تصویب شده است از جمله معافیت هزینه دادرسی برای این خانواده‌ها و وجود چهار طرح دیگر که در حال حاضر در کمیسیون قضایی مطرح است.

 
 
  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *