شناسه خبر: 5877 منتشر شده در مورخ: 1393/11/8 ساعت: 11:49 گروه: اجتماعی  
معاون فرماندار تهران: مناسب سازی فضاهای شهری حق معلولان است

معاون فرماندار تهران: مناسب سازی فضاهای شهری حق معلولان است

معاون فنی، عمرانی فرماندار تهران گفت: مناسب سازی فضاهای عمومی و ساختمان های اداری برای معلولان حق آنان است و تلاش می کنیم این قشر از جامعه به حق خود برسند.

«غلامحسین آرام» در جلسه مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان شهرستان تهران با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید در زمینه مناسب سازی فضا برای معلولان به وظایف خود درست عمل کنند گفت: این مناسب سازی ها باید به گونه ای باشد که معلول بتواند مستقل و بدون نیاز به یاری دیگری از فضاهای شهری به خوبی استفاده کند.

آرام افزود: اگر مناسب سازی به گونه ای نباشد که تسهیل تردد معلولان را در پی داشته باشد به هدف خود نرسیده و اقدامی بدون نتیجه است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران با توجه به شرایط خاص تهران در همه زمینه ها ورود کرده که از جمله آن مناسب سازی فضا برای معلولان است.

معاون فنی، عمرانی فرماندار تهران گفت: ادارات دولتی و مجتمع های تجاری باید مکلف شوند فضای مناسبی برای دسترسی صحیح معلولان ایجاد کنند.

آرام با اشاره به برگزاری جلسه مناسب سازی فضا برای معلولان تاکید کرد: این جلسات باید با هماهنگی و حضور خود معلولان برگزار شود تا آنان نقطه نظرات خود را بیان کنند.

وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای سیاست های مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان سال آینده با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

«یحیی سخنگویی» معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور پیشتر با اشاره به اینکه 15 درصد مردم در دنیا معلول هستند، عنوان کرده بود: یک میلیارد نفر در جهان و 10 میلیون نفر در کشور ما معلول هستند که بیشتر آن ها معلولیت متوسط و خفیف دارند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *