شناسه خبر: 5817 منتشر شده در مورخ: 1393/11/1 ساعت: 11:32 گروه: حوادث  
ابداع فناوری جدید برای شناسایی مجرمان

ابداع فناوری جدید برای شناسایی مجرمان

اثر انگشت را فراموش کنید؛ محققان آمریکایی موفق به ابداع فناوری جدیدی برای تشخیص هویت شده اند که گفته می شود با تجزیه و تحلیل های اثر انگشت و چهره برابری می کند.

 از ساینس،برای ابداع این فناوری که «شناسایی بدن» نامیده می شود، گروهی از محققان دانشگاه «آدلاید» آمریکا به ریاست «تگان لوکاس» اندازه های فیزیکی چهار هزار پرسنل سرویس های نظامی آمریکا را از بانک اطلاعاتی ملی بررسی کردند.

در این مطالعه محققان با مقایسه هشت اندازه گیری چهره و هشت اندازه گیری بدن متوجه شدند که می توان از شکل بدن نیز برای تشخیص هویت استفاده کرد.

این اندازه گیری ها شامل قد، طول بدن از استخوان لگن تا قوزک پا، طول مچ تا آرنج، خط فک، عرض لگن، پهنای سینه، پهنای صورت فرد از گوش تا گوش و جمجمه می شود. 

محققان با بررسی عرض لگن در چهار هزار نفر متوجه شدند که این وسعت تا 150 میلی متر در افراد مختلف تفاوت دارد؛ به این ترتیب اندازه عرض لگن یک اندازه منحصر به فرد محسوب می شود.

اما این مطالعه نشان داد که طول پهنای گوش در افراد مختلف فقط 35 میلی متر تفاوت دارد که این موضوع تشخیص میان افراد مختلف را دشوارتر می کند.

از سایر اندازه گیری های که می تواند تغییر کند و در شناسایی بدن به آن اهمیت داده نمی شود عبارتند از پهنای معده، بازوی داخلی و پشت ساق پا که مستقیما تحت تاثیر افزایش و کاهش وزن قرار می گیرند.

 

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *