شناسه خبر: 5751 منتشر شده در مورخ: 1393/10/27 ساعت: 11:22 گروه: اجتماعی  
دهیاری های طارم برای معلولان مناسب سازی می شوند

دهیاری های طارم برای معلولان مناسب سازی می شوند

ساختمان دهیاری های شهرستان طارم در زمان حاضر برای تردد معلولان مناسب سازی شده نیستند که این ساختمان ها جهت تردد آسان معلولین بزودی مناسب سازی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان طارم رضا نوروزی رییس بهزیستی این شهرستان گفت: فرماندار، بخشدار و دهیاران عضو شورای CBR ( توانبخشی مبتنی بر جامعه) هستند و دهیاران در این زمینه آموزش دیده اند.

وی بااشاره به اشتغالزایی مددجویان به عنوان یکی از اهداف اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه اظهار کرد: معلولین درطرح CBR بادریافت مساعدتهای بلاعوض در طرحهای خود اشتغالی و یا در کارگاههای کوچک تولیدی محلی و یا به صورت استاد شاگردی اشتغالزایی می شوند.

نوروزی تصریح کرد: معلولان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی جهت بررسی شرایط اشتغالزایی به فرمانداری معرفی شدند تا در مدت یک ماه برنامه ای در این زمینه طراحی شود.

وی پیگیری مناسب سازی ساختمان دهیاری های طارم را از اهم مصوبات جلسه

توانبخشی برشمرد و خاطرنشان کرد: معلولین باید بتوانند در اماکن عمومی، ادارات و مراکز آموزشی به راحتی تردد و از فرصت های برابر استفاده کنند.

مناسب سازی فضای داخل منازل مددجویان، ایجاد اشتغال محلی و توانمندسازی معلولان، آموزش معلول و خانواده و توزیع وسایل توانبخشی و ارجاع به مراکزدرمانی از مهمترین اهداف طرح CBR است که با کمک فرمانداران، دهیاران، بخشداران و بهزیستی انجام می شود.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *