شناسه خبر: 5683 منتشر شده در مورخ: 1393/10/16 ساعت: 14:09 گروه: اجتماعی  
روند اجرای قانون حمایت از معلولان در کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش نیست
معاون بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با تسنیم:

روند اجرای قانون حمایت از معلولان در کهگیلویه و بویراحمد رضایت‌بخش نیست

خبرگزاری تسنیم: معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: قانون جامع حمایت از معلولان در سراسر کشور و این استان به طور کامل اجرایی نمی‌شود و این موضوع رضایت بخش نیست.

  خلیفه جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: قانون جامع حمایت از معلولان سال 83 در زمینه‌های مناسب سازی فضای شهری و اماکن عمومی، دسترسی به سیستم حمل و نقل مناسب، تحصیل رایگان تا مقطع آموزش عالی، معافیت یکی از اعضای خانواده، اختصاص 3 درصد از سهمیه اشتغال دولتی به معلولان، حمایت درمانی و تامین مسکن مصوب شد.

وی عنوان کرد: مطابق ماده 16 این قانون محل تامین منابع هزینه این اقدامات از محل وجوه حاصل از طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، صرفه‌ جویی دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی، اعتبارات هزینه‌ای و تملک سرمایه‌ای بهزیستی تامین شده است.

جمشیدی با اشاره به اینکه با اضافه شدن تبصره در صورت تامین اعتبار بخش اعظمی از این قانون اجرایی نمی‌شود، افزود: به طور مثال وقتی از شهرداری درخواست مناسب سازی داریم موضوع منابع اعتباری را بیان می‌کنند.

معاون توانبخشی بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: انتظار می‌رود دولت در زمینه اصلاح موادی از قانون جامع حمایت از معلولان از جمله تبصره ماده 16 اقدام و اعتبار لازم را در جهت اجرای این قوانین در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد.

جمشیدی با بیان اینکه توانایی‌های معلولان در جامعه بنا به دلایل مختلف نادیده گرفته می‌شود، عنوان کرد: به همین دلیل نرخ بیکاری معلولان 2 تا 3 برابر از افراد عادی بیشتر است.

وی عنوان کرد: مجموعه سازمان بهزیستی این استان جهت ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف به بهترین نحو ممکن از هیچ تلاشی فروگذری نمی‌کند.

  twitter linkedin google-buzz facebook digg afsaran
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ایران سپید، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4. ثبت نظرات در سايت ايران سپيد براي هر نظر حداکثر 400 واژه است.
نام:
ایمیل:
نظر: *